Gå til innhold

MGB / MGB GT


Roar Moslet

Anbefalte innlegg

  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

.. Da vinkler jeg tilbake til utgangspunktet! Takk for hyggelige komplement, men vurderer salg etter 7 år med mye hygge og glede. Men har endel planer for denne som nok blir lagt på hylla til fordel for Land Roverne. Planen var å godkjenne denne som RV8 med Rover 3.9 V8 på 190 hk og 5 trinns Roverkasse, drivlinja er forlengst skaffet og dokumentasjon for godkjenning har MG klubben. På denne utgaven jeg har et V8 tilnærmet bolt on. Ikke alle drømmer blir realisert kan en si. I dag sitter en Wergeland Enginering ( bygget løpsmotorer til MG) trimmet 1820 cm3 på ca 120 hk, så det flytter seg i dag også..

 

Om noen skulle være seriøst interessert kan ta kontakt på PM.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke at du skal satse på 924 før 944 Roar. Men jeg har bare førstehånds kjennskap til 924. Om jeg var i markedet i dag ville jeg nok gått for 944 på grunn av motor. Men da kunne jeg like gjerne valgt 924S. Og så liker jeg bedre utseendet på 924. Og er budsjettet der ville jeg glemt begge, og handla en 911.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd Rune, de er med meg :)

 

Og ja OJG, fint du får tråden tilbake på rett spor :D

Du er inne på min drøm. Jeg har bygd opp noen 4x4 biler, og det hele toppet seg vel med "Sagmon".

Nå er jeg litt der at jeg kunne tenkt meg en lavere bil som prosjekt/kos og tenkte da på MG GT både fordi den har tak ( ikke ofte man har glede av en cab i Nord Norge ), og at, til og med jeg, har fått med meg at den ble levert med RV8 på 70 tallet, slik at det kanskje er mulig å få en GT godkjent ombygd til v8. Men jeg kan ingenting om disse bilene, har verken kjørt, eller sittet i en, så jeg trenger råd og vink. Kanskje passer ikke bilen meg i det hele tatt. Men drømmen og lysten til å bruke mine små evner på å bygge en liten moro sak for svingete fjord veier (og kanskje en runde på en asfalt bane) er der.

 

Jeg får drømme videre...har mange gode forslag her i denne tråden :)

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg får avslutte denne for denne gangen, og skuffe dere alle med at bil er kjøpt, men....det ble ikke noen sportsbil, men en traust svenske blush

 

Var å så, prøvde, og ble enig om pris i ettermiddag....

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=41705709

 

61_1556917026_xl.jpg

 

Nå får vi se hvordan dette blir/går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Gaute, den egner seg ikke som cab, og leser du mine første innlegg så ser du at jeg helst ikke ville ha cab...det er ikke noe man har mye bruk for her i nord :D

 

Takk Isak, P1800 er kul, men for dyr for min pengepung, men en Amazon er ikke noen sportsbil, men en helt grei kosebil for søndagsturer langs smale nordnorske riks- og fylkes- veier og ikke så langt fra din fasit ;)

Endret av Roar Moslet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...