Gå til innhold

2006 Discovery 3, Trenger Ny Kompressor


Longshot

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kommet til den tiden at jeg trenger ny kompressor.

 

Har sett på denne:

http://www.famousfour.co.uk/new_parts/part_page.php?partID=12516

 

Hvor det står følgende:

Requires Diagnostic Check and vehicle software upgrade to validate warranty.

 

Hva betyr dette i praksis? vil kompressoren fungere eller må jeg oppgradere softwaren for å få det til å fungere? garanti er ikke det værste så lenge ting fungerer som det skal.

 

 

Ellers så har jeg skrudd frahverandre kompressoren jeg har i dag og fått nødreparert den slik at den fungerer ok, jeg fikk "suspention fault" lyset oftere og oftere, først ca 1 gang i uken, etter noen måneder, ca 1 gang pr dag, og til slutt 9 av 10 kjøreturer. det som egentlig var feil var "Air dryer" hvor kulene inni hadde blitt til støv og tettet hele sulamitten, men på grunn av "nødreparering" må jeg nå kjøpe ny kompressor :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta i haust på min 2006, kjøpte ny kompressor og rele frå paddocks, fungerte på den heilt analoge måten - og gjer det fortsatt :)

Altså, ikkje brukt diagnoseutstyr eller oppgradert programvaren. Hugse ikkje nøyaktig, men ny programvare endre cut-off verdiar slik at ny kompressor skal vare lengre. Billegaste er kanskje å bytte lufttørkaren år om anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kjapt svar :)

På grunn av "nødrepareringen" så åpnet jeg og rengjorde alle deler på kompressoren, men noen skruer ble brukkt så jeg måtte bruke noen reordorfelgen løsninger for å få den satt sammen, etter at jeg ikke hadde funnet feil på kompressoren fant jeg ut at jeg skulle åpne lufttørkeren og fant ut at den var mel innvendig. Stoler ikke helt på kompressoren slik den er nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn at LR ønsker ny programvare til bilen, men jeg vet ikke hvorfor, det er flere som har byttet uten å oppgradere hjerne og bilen fungere, men om det er noen endring i logikk eller hastighet vet ikke jeg.

 

Software må oppgraderes med SDD (Land Rover diagnostic verktøy) siden filer er ikke tilgjennelig til 3rdje parts enda.

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nylig fortalt av LR mekaniker at grunnen til at man må oppgradere SW er pga redusert arbeidstrykk på de nye kompressorene. Eksos luften fra luftfjæringen blir blåst gjennom luft tørkeren for å blåse ut igjen fuktigheten som akkumuleres der, det kan være grunnen til at den er i så dårlig forfatning!?

 

-Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det med lufttørkeren kan nok stemme for jeg slet med å både heve og senke bilen. etter å ha ordnet lufttørkeren så virker nå kompressoren kjempefint og både heving og senking går som smurt, ingen feilmeldinger. problemet var at etter "nødfiksingen" så har hele bilen begynt å tømme seg for luft over natten. finner ingen åpenbare lekasjer men tipper reodorfelgenreparasjonen av kompressoren som nå består av lim, ymse skruer og kjemiskmetall for å henger sammen er årsaken. samtidig vet jeg ikke hvor lenge denne fixen holder slik at det kan plutselig skjære seg når jeg er ute å kjører, det gidder jeg ikke.

 

Moralen i historien må nok være å sjekk lufttørkeren først (den er også enkel å demontere/ta ut selv uten å ta ut selve kompressoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mail fra Island 4x4.

Hi

Compressor won’t work until the new software is updated.

Regards

Sam

Island 4x4

 

Mens på famousfour står det

 

Requires Diagnostic Check and vehicle software upgrade to validate warranty.

 

Har mottat kompressoren og ser at den er tydelig forskjellig fra den som står på bilen i dag, jeg er fortsatt usikker på om sulamitten vil virke ved montering. noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kompressor vil fungere på gamle software, det er ihvertfall erfaring fra UK.

 

Ny kompressor kitt er på tilgjennelig i Bergen

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...