Andychap Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Vurderer å bytte ut original vifte med termostatstyrt vifte. Erfaringer?! Skal, skal ikke, evt. bør, bør ikke? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorden Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor? Funker orginalvifta, ville jeg beholdt orginalløsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor? Funker orginalvifta, ville jeg beholdt orginalløsningen. Funker den. Men jeg tenkte kanskje den funket for bra. At motoren bruker lengre tid på å bli varm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Det er en sannhet med modifikasjoner - termostaten holder jo ting lukket til tempen er riktig Hvilken bil/motor har du? Saktekjøring/køkjøring med defekt elektrisk vifte er ikke bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Ok, ja det skjønner jeg. Er en 1975, RRC 3.5 V8 i original stand. Endret 17. februar 2013 av Andychap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KethilF Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har montert to elektiske vifter fra Biltema. Funker. Hvorfor? Fordi jeg har en bryter så jeg kan skru de av når jeg kjører i vann og gjørme. Litt mindre møkk i motorrommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Jeg har montert to elektiske vifter fra Biltema. Funker. Hvorfor? Fordi jeg har en bryter så jeg kan skru de av når jeg kjører i vann og gjørme. Litt mindre møkk i motorrommet. Ok, høres fornuftig ut. Da har du fjernet den originale som går på blokka antar jeg?! Det jeg tenker på er om det er noe hold i tanken min om at motoren blir raskere varm med en termostatstyrt vifte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 Om viskosekoplingen fungerer trekker ikke vifta mye kaldluft. Den henger bare med på luftstrømmen som likevel suser forbi. En gammeldags rullegardin foran radiator, gjerne styrt innenfra, burde løse problemet kanskje. En orginal bil i den alderen fortjener orginalitet. Hva med motorvarmer før oppstart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 17. februar 2013 Del Skrevet 17. februar 2013 (endret) Har kjørt en geländewagen med henholdsvis viskosevifte og bryteraktivert elektrisk vifte. Dette var en 3ldiesel. Kom varme i apparatet på eksakt samme tid med eller uten viskosevifte. Du har bensin i tillegg, denne burde vel bli lunk på ganske fort?? Du har fungerende termostat? Det eneste viskosevifta gjør når du kjører mens motoren er kald er å føre øøøøøørlitegranne mer kaldluft over motorblokka enn det bilens fremdrfift gjør på egenhånd. Dette betyr nesten ingenting, eller bortimot null på kjølevannstemp. Endret 17. februar 2013 av valvolainen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 17. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2013 Ok takk, skjønner. Det var et slikt svar jeg var på utkikk etter. Da blir det å beholde den originale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 18. februar 2013 Del Skrevet 18. februar 2013 Behold den mest mulig original, Andreas ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Har et tips ang. elektrisk vifte..........ikke gå for den varianten som skal festes rett på radiator. Den kan fort ødelegge både radiator og seg selv............hvordan vet jeg dette?? ........egen erfaring!! Ville gått for en variant som har en egen ramme. Den jeg kjøpte skulle festes med noen slags strips gjennom registeret i radiatoren......dårlig løsning!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Jeg har ikke hatt problemer med stripsløsningene,men el.viftene jeg har prøvd gir dårligere kjøling ved max belastning av motorover tid i terrenget. Max belastning for meg er fire kjettinger,v-åtter,fullsperret drivverk og snø over winchhøyde på godt hevet bil. Endret 20. februar 2013 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fRRode Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Max belastning for meg er fire kjettinger,v-åtter,fullsperret drivverk og snø over winchhøyde på godt hevet bil. Det er moro det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Jepp,men når det lyser rødt under panseret og man ikke får spadd snø fort nok oppi motorrommet tar det lang tid å komme fram. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anthen Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 viskosevifta på discoen har også tatt kvelden nå. Ser de anbefaler 16" vifte på forum i UK. Noen som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IceMan Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Mine Kenlow vifter fungerer utmerket! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.