Gå til innhold

Flytte skillevegg 110


Løwe

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en 2008 modell 110 som varebil. Plassen foran gitteret er helt ok, men det hadde ikke gjort noe med noen ekstra cm. For en del år siden hadde jeg en Touran varebil. Å flytte gitteret litt tilbake der var uaktuelt ref. statskassa. Er det noen som har erfaring med dette i Defenderen? Er det lovlig?

 

Jeg ser at der hvor varebilveggen er festet i taket i dag er det også åpne boltfester lengre bak. De ser nesten ut som de er laget for varebilveggen? De er i hvertfall veldig fristende å bruke.

 

På forhånd takk.

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg ringte biltilsynet på fredag, med samme spørsmål.

 

Det er IKKE bare å flytte veggen selv om det går med tanke på "statskassa". Ser de at veggen er flytte på, ved en kontroll får du en saftig bot (like stor som bakseteavgiften)...

 

MEN drar du innom biltilsynet og ber om å få flytte varebilveggen og de sjekker at det går bra, er det greit. Men dette skal da føres inn i vongkortet som en opplysning.

 

Mvh

Uno, som også har tenk å flytte varebilveggen litt.

 

Edit: Målene på "kassa" er 140 x 90 x 105 cm.

Endret av Uno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ja, jeg er klar over nedsiden her. Den er det bare å holde seg unna!

Mener du at de skal sjekke fysisk? Burde man booke seg en time? Har du noen tanker om det?

 

Jeg har forsøkt å bare dra innom biltilsynet tidligere med andre spørsmål. Ikke alltid like vellykket!

Hvis du gjør noe mer med dette, Uno hadde det vært supert om du kunne skrevet noen linjer om utfallet. Så skal jeg gjøre det samme hvis jeg får muligheten til å svippe innom de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremgangsmåten jeg ble fortalt (men hvem vet, de pleier jo å si forskjellig hver gang man snakker med de):

 

- Dra innom biltilsynet å snakke med de i "registreringsskarnken". Mulig at de da kunne slenge inn "kassa" å bekrefte at det gikk og hvor mye deter å gå på.

 

Eller

 

- Betsille time / stille seg i kø på morningen (07:00) og få de til å slenge inn "kassa", så de kan bekrefte hvor mange cm man kan flytte veggen, for å så få det skrevet inn i vognkortet.

 

Jeg skal holde deg oppdatert på hvordan det går! :)

Endret av Uno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaa, da har jeg vært innom hos biltilsynet.... ble vel ikke akuratt noe klokere av det... :blink:

 

Snakket først med en av de ansatte inne. Han visste ikke helt, men var relativt sikker på at det ikke var lov i det heletatt. Men han ba meg gå ut å spørre en av de som jobbet ved informasjon og timebestilling.

 

Han som jobbet der var "nesten" helt sikker på at det bare var å flytte veggen så lenge kassa gikk inn og at man kunne lukke alle dører (jeg kunne få komme innom å sjekke med "kassa", så jeg var sikker).. Spurte om å få det skriftelig, men det kunne jeg ikke få.. <_<

 

Så nå er planen min å dra innom med bilen og si at jeg vil sette den inn og sjekke. Så drar jeg en hvit en, og sier at en av de andre sa at jeg kunne få det skrevet inn i vognkortet. Ingen av de vet hva de andre har sagt, og alle svarer forskjellig. Så den planen burde jo gå bra... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...