my2cents Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 FYI - jeg har nullstilt min Webasto thermo top på denne måten som bildet viser nederst. Bilen var i "sleep" mode, vet ikke om det betyr noe eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR3Bråthen Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei Takk for tips men går dette da jeg ikke har fjernkontroll eller timer? mvh Svein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
my2cents Skrevet 6. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Da kan følgende prosedyre brukes, iflg. Thermo Top manualen, ALT PÅ EGET ANSVAR ! 5.3.3.3 Error Lockout Reset Thermo Top Z In case of a malfunction the control unit enters an error lockout. The error lockout may only be cleared by disconnection of the power supply of the control unit (e.g. by removing fuse F1 (20 A) for at least 30 seconds). NOTE The fuse must be removed within 30 seconds – after starting the engine – after application Endret 6. februar 2013 av my2cents Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR3Bråthen Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei igjen:) Takker for dette! Men spørsmål: fuse f1, den finner ikke jeg! Noen erfaringer? Svein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgis Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) den har nok annen benevnelse på selve bilen. antar denne tegningen er for Thermotop generelt. kan den være sikringen for dieselvarmer plassert under hanskerommet ? Endret 6. februar 2013 av Morgis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LR3Bråthen Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Hei igjen:) Takker for dette! Men spørsmål: fuse f1, den finner ikke jeg! Noen erfaringer? Svein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Den tar ikke alt av feillkoder, du trenger noe som gi wbus signal til gjøre denne hard reset en 1533 timer er ideal. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
my2cents Skrevet 7. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg hadde nok satt inn en timer eller fjernkontroll etterhvert var jeg deg Og så en gsm boks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willhelm Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Jeg har satt inn, dvs kaldevass satt inn en modul med fjernkontroll hos meg som sletter feilkoder. Veldig fornøyd, må bare rense webastoen også, brenner urent. Om jeg ikke reiser ut Svein, så kanskje jeg stikker en tur hjem søndag, så da kan du få slettet litt i allefall. Espen W Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maddox Skrevet 9. januar 2017 Del Skrevet 9. januar 2017 Her er det bare å prøve skjønner jeg. Det er litt forskjellige reset prosedyrer etter feil hvis jeg har forstått det rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fomlefingern Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 hei har ikke problemer med at webasto ikke starter... virker som den starer opp men slår seg av igjen etter kort tid. men starter opp igjen selv. har vært noen dager nå som jeg kommer ut til bilen og den har fått litt varme på motor, men ikke kjørt syklusen så det begynner å blåse inne i bilen. kan det hjelpe å røske ut sikringen? eller er det annet som må gjøres? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 Har du ventet lenge nok til at den fyrer opp godt nok? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fomlefingern Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 58 minutter siden, gautes skrev: Har du ventet lenge nok til at den fyrer opp godt nok? Vanlighvis så går den nesten 1 time på en syklus, og det har den fått lov til (uten om at den starter og stopper hele tiden) men motoren blir bare litt varm. mistenker kanskje at den bryter på for lav volt. men da skal den vel ikke prøve å starte opp igjen. Jeg har satt timer på kl 05:00 og kjører til jobb ca kl 6. to dager på rad nå har jeg kommet ut i bilen og webastoen går, men i dag tidlig så stoppet den plutselig når jeg var der, også startet den 30 sek etterpå igjen. og da hadde den gått nesten 1 time. kupevifta starter ikke og tempmåler hvis at nåla står på det blå feltet (defender td5 2002) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 9. mars 2018 Del Skrevet 9. mars 2018 Sjekk om sirkulasjonspumpen går. Om ikke vil den kunne starte og stoppe ofte på grunn av at vannet ikke sirkulerer og det blir for varmt. Dersom sirkulasjonspumpen går må du sjekke om det er luft i systemet. Luft vil kunne gi samme symptomer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fomlefingern Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Av en eller annen grunn så virker det som at den fungerer riktig igjen. Jeg kjørte en syklus med å starte webastoen med den flamme knappen for å se hvordan den oppførte seg da. Gikk hele syklusen uten noe problemer. testet på timer instilling også og da fungerte den supert. Det med at tempen var litt lav på vannet kan vel kanksje ha med at det har blitt mildere ute? For den regulerer seg selv på hvor hardt den jobber for å få opp tempen? Blir kanksje teit det når jeg tenker etter litt!! Skal vel kanksje bli like varm selv om det er -2 eller -10 ute!?!?!?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Skal bli like varm. Forskjellen er tiden det tar før temperaturen oppnås. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piratblaxk Skrevet 28. desember 2019 Del Skrevet 28. desember 2019 På 7.2.2013 den 16.18, Trond C skrev: I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet. Hvor e det du finner disse sikringen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piratblaxk Skrevet 28. desember 2019 Del Skrevet 28. desember 2019 På 7.2.2013 den 16.18, Trond C skrev: I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet. Hvor e det du finner disse sikringen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wwater Skrevet 4. januar 2020 Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) Jeg slet nettopp med det samme. Her er sikringene. Meget mulig de ligger andre steder, men mine var montert pent. Min 20A var gåen. Endret 4. januar 2020 av wwater Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Hjelp! ThermoTopC med det gamle, firkanta kontrollpanelet. Når jeg trykker på flamme så hører jeg at pumpa starter, men den stopper etter kun kort tid og forsøker seg en gang til nesten umiddelbart. Da holder den på lengre, men fyrer fortsatt ikke. Kupevifta starter heller ikke når jeg trykker på flammen. Gode tips mottas med takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimhas Skrevet 27. februar 2020 Del Skrevet 27. februar 2020 Begynner den å brenne/kommer det varm eksos før den stopper igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Merkelige greie: Den vil ikke starte med flammeknapp eller timer, men den går som bare det som tilleggsvarmer når jeg kjører. Den går til og med som den skal etter at jeg har stoppet motoren: Går ut tiden og avslutter som den skal... Kimhas: Den brenner ikke/det kommer ikke eksos når jeg forsøker å starte den med flammeknappen og den ikke vil fyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulien Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Høres ut som lav spenning på batteriet. Når motoren går og lader blir det naturligvis høyere spenning og Webasto greier å starte. Kan det være en mulighet at batteriet begynner å si takk for seg? Webastoen er nokså kresen på spenninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tigergutt Skrevet 28. februar 2020 Del Skrevet 28. februar 2020 Kulien: Batteriet er fullt som fy, så det er nok ikke der det ligger... MEN: Jeg skal prøve å sette på en lader for moro skyld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.