Gå til innhold

Webasto hard reset løsning


my2cents

Anbefalte innlegg

Da kan følgende prosedyre brukes, iflg. Thermo Top manualen, ALT PÅ EGET ANSVAR !

 

 

5.3.3.3 Error Lockout Reset Thermo Top Z

In case of a malfunction the control unit enters an error

lockout.

The error lockout may only be cleared by disconnection of

the power supply of the control unit (e.g. by removing fuse

F1 (20 A) for at least 30 seconds).

NOTE

The fuse must be removed within 30 seconds

– after starting the engine

– after application

 

gallery_7228_431_13655.png

Endret av my2cents
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt inn, dvs kaldevass satt inn en modul med fjernkontroll hos meg som sletter feilkoder. Veldig fornøyd, må bare rense webastoen også, brenner urent.

Om jeg ikke reiser ut Svein, så kanskje jeg stikker en tur hjem søndag, så da kan du få slettet litt i allefall.

 

Espen W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den :) Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet.

 

file_zps7c81a09f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
  • 1 år senere...

hei

har ikke problemer med at webasto ikke starter... virker som den starer opp men slår seg av igjen etter kort tid. men starter opp igjen selv. har vært noen dager nå som jeg kommer ut til bilen og den har fått litt varme på motor, men ikke kjørt syklusen så det begynner å blåse inne i bilen. kan det hjelpe å røske ut sikringen? eller er det annet som må gjøres?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, gautes skrev:

Har du ventet lenge nok til at den fyrer opp godt nok?

 

 

Vanlighvis så går den nesten 1 time på en syklus, og det har den fått lov til (uten om at den starter og stopper hele tiden) men motoren blir bare litt varm. mistenker kanskje at den bryter på for lav volt. men da skal den vel ikke prøve å starte opp igjen.

Jeg har satt timer på kl 05:00 og kjører til jobb ca kl 6. to dager på rad nå har jeg kommet ut i bilen og webastoen går, men i dag tidlig så stoppet den plutselig når jeg var der, også startet den 30 sek etterpå igjen. og da hadde den gått nesten 1 time. kupevifta starter ikke og tempmåler hvis at nåla står på det blå feltet (defender td5 2002)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om sirkulasjonspumpen går.

Om ikke vil den kunne starte og stoppe ofte på grunn av at vannet ikke sirkulerer og det blir for varmt.

Dersom sirkulasjonspumpen går må du sjekke om det er luft i systemet.

Luft vil kunne gi samme symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så virker det som at den fungerer riktig igjen. Jeg kjørte en syklus med å starte webastoen med den flamme knappen for å se hvordan den oppførte seg da.

Gikk hele syklusen uten noe problemer. testet på timer instilling også og da fungerte den supert. Det med at tempen var litt lav på vannet kan vel kanksje ha med at det har blitt mildere ute? For den regulerer seg selv på hvor hardt den jobber for å få opp tempen? Blir kanksje teit det :o når jeg tenker etter litt!! Skal vel kanksje bli like varm selv om det er -2 eller -10 ute!?!?!?! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 7.2.2013 den 16.18, Trond C skrev:

I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den :) Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet.

Hvor e det du finner disse sikringen 

file_zps7c81a09f.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.2.2013 den 16.18, Trond C skrev:

I pur glede over alt dette eminente forum klarer opp i tok jeg et bilde av sikringen jeg tok ut og satt inn igjen da Webastoen ikke ville starte. Så startet den :) Jeg har montert Webastoen selv, og har nå hatt noen kalde dager som i tiden før Webasto, da tar det en stund før bilen blir varm, og man bør helst ikke kjøre sakte i kø hvis man vil ha noen flere grader. I tegningene ovenfor er den aktuelle sikringen plassert dels i midten av de tre Webastosikringene, dels ytterst. Min var i midten, men de er på hhv. 1, 20 og 25 A. Den på 20 skal ut og inn igjen. Jeg har ikke temperaturføler som starter varmeren, gjør det manuelt via et sånt ovalt display. Da varmeren ikke fungerte var det slik at jeg trykket på flammeknappen/startknappen, det kom som vanlig lys i displayet, men det slukket etter ca. 30 sekunder. Reseten gjøres da ved å nappe ut sikringen i løpet av de 30 sekundene det er lys i displayet/strøm inn på varmersystemet.

Hvor e det du finner disse sikringen 

file_zps7c81a09f.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hjelp!

ThermoTopC med det gamle, firkanta kontrollpanelet.

Når jeg trykker på flamme så hører jeg at pumpa starter, men den stopper etter kun kort tid og forsøker seg en gang til nesten umiddelbart.
Da holder den på lengre, men fyrer fortsatt ikke.

Kupevifta starter heller ikke når jeg trykker på flammen.

 

Gode tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelige greie: Den vil ikke starte med flammeknapp eller timer, men den går som bare det som tilleggsvarmer når jeg kjører.

Den går til og med som den skal etter at jeg har stoppet motoren: Går ut tiden og avslutter som den skal...

 

Kimhas: Den brenner ikke/det kommer ikke eksos når jeg forsøker å starte den med flammeknappen og den ikke vil fyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som lav spenning på batteriet. Når motoren går og lader blir det naturligvis høyere spenning og Webasto greier å starte. Kan det være en mulighet at batteriet begynner å si takk for seg? Webastoen er nokså kresen på spenninga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...