Gå til innhold

Hei hå. Endelig LR3 på tunet.


LR3Bråthen

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ny i denne LR verden.

Smiler veldig bredt etter en uke med Disco 3 hse pp i eie. :D

Lest endel på dette forum før jeg bestemte meg for denne bilen.

En eier fra den var ny i 2006, rullet 160000km.

fikk pruttet med meg reg reim service:)

Noe jeg må passe på med dette vidunderet?

fikk alarm på luftfjærer etter 2 dager.

Sto originalt batteri i når jeg fikk denne, lå litt lavt på v, så byttet dette med nytt.

Etter en dag med nye batteri forsvant den feilmelding. Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med verdens beste bil, og velkommen til verdens beste forum!

 

Klokt å få med den storservicen i prisen! Jeg har også erfart at lav batterispenning gir ulike feilmeldinger - pr tiden får jeg "special programs off" konsekvent som velkomstmelding på morgenen.

 

Det finnes åpenbart alternativer som har lavere driftskostnader enn Disco3, men målt i antall glis pr km, kommer våre biler godt ut. Det er jo i tillegg et uttalt mål at pengene skal sirkulere for å skape verdier.....

 

Uansett - lykke til med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:)

ja har glist mye den siste uken.

Alt funker som det skal med luftfjæringene, den er kjapp opp og ned og ingen unormale lyder i pumpe. kanskje en føler??

Er de litt engstelige for kulde? har vert kaldt noen dager og nå er det mildt igjen..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dårlig batteri tar kulden enda større knekk på bilen.

 

-32 er det verdst jeg har utsatt min for.

 

Grattulere med kjøpet og velkomen til verdens beste forum VBF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kløpper, men har en Hawkeye til D3 om det kun er sletting av koder. Finnes mange bedre apparater som de proffe har, men funker for meg. Holder til i Kristiansand.

 

Men siden det viser seg at du fortsatt bor i byen jeg kommer fra så kan jeg prøve å ta den med neste gang jeg skal "hjem" om du ikke er bortover her så ofte:-)

 

Espen W

Endret av Willhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som handlet deg den sort-folierte som stod på Bilteknikk ?

Bor selv i kristiansand, så kanskje vi treffes på.

 

Har selv Faultmate til min, men har kun lisens til min bil. Usikker på om jeg får lese og slette feilkoder på andre biler?

Endret av Morgis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok..du kjøpte den! Har løpt forbi den mange ganger, den stod der en stund. Så fin ut og bra at du fikk med regreima! Jeg kjøpte hos Jorkjend (tidligere LR-forhandler, Autostrada har overtatt) og fikk utvidet til 6 mnd garanti! ....og veldig praktisk at verkstedet ligger 3-400 m fra der jeg jobber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo supert:( snakket med vegårshei motorsenter, de ha erfaring med LR og diagnose utstyr. Kanskje prøve de!!:)

Hvertfall nærme.

BTW: nå har jeg prøvd med å ta ut sikring på webasto, etter beskrivelse, men får det ikke til. Sikring under panser, nr 28.

Kikket også på sikringer under hanskerom, fant ikke noe der! Er det å nullstille evt feilmeldinger som er tingen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da må det være noe mer alvorlig.. fikk du vite hva feilkodene var?

 

deaktiverte min dieselvarmer fra systemet i stad, ihåp om at jeg får lov å styre den 100% manuelt med tidsuret fremfor automatikk tullet..

Endret av Morgis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk sikring eller finne noen som har webasto software, og gå direkte til FBH muligens det står i interlock ie låst styrt av en annet enhet.

 

Plug til strøm er litt vansklig å tar ut.

 

Morgis,

 

Har du deaktivert FBH i CCF ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...