Gå til innhold

sete nr 6 vurderes i Discovery 2 1998


HanneLoe

Anbefalte innlegg

Ser at bilen min er registrert som 7 seter, men har ikke noe av utstyret som trengs montert. Noen som har erfaring m montering av dette? Og ikke minst om noen har noe slikt liggende? Hørte m Erik Winther Sørensen og de ekstrasetene selges ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å montere setene tar ca 10 min pr stykk. 2 bolter og 2 muttre pr sete. Kan være litt plundrete første gang, da innfestingen er fjærbelastet.

Det skal være setebelter (bak i hjørnene) og ekstra nakkeputer (over bakdøra) montert fra før i bilen. Feste for setebelter sitter på sete 6 og 7.

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere - da er nok tolmodighet det beste. Men Kjetil - jeg har ikke nakkeputer eller setebelter Montert i bilen fra før, vil det si at bilen ikke er satt opp for 7 seter selv om den er registrert for det? Så der røyk kanskje drømmen om full bil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker! Det stemmer det, du har jo ikke mange seter, du. Får svinge nedom meg da, hvis hun skal kjøpe blendmotorer av deg. Har dog bare ett i bilen, men det er jo samme montering på begge sider.

 

Bilen ja. Den må jeg kanskje få hit først... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere - da er nok tolmodighet det beste. Men Kjetil - jeg har ikke nakkeputer eller setebelter Montert i bilen fra før, vil det si at bilen ikke er satt opp for 7 seter selv om den er registrert for det? Så der røyk kanskje drømmen om full bil:)

 

Hm.. Er det luftfjæring på din bil? jeg innbiller meg at 7 seter er levert med dette. Min hadde setebelter og nakkeputer på plass. Jeg bygde om fra varebil til 7 s, og var så heldig at alt fulgte med..Er det noe som ligner avtagbare deksel/plater der belter og nakkeputer skal være? er det fester for setene i dørken i bag.rom?

Hvis du ønsker bilder av hvordan det ser ut kan dette ordnes.

Jeg er naiv nok til å tro at hvis det står 7 seter i ditt vognkort vil det vel ikke være noe ( lovmessig) problem å sette inn dette.

 

mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sete 6 og 7 til overs. Det er firbeinte som nå har rommet baki der. Kan sikkert ordne et bytte dersom du har de originale boksene..

Farge grå.

 

Ja jeg har boksene I beige, kjenner ikke til at de er annet enn originale. Jeg lurte først og fremst på ett sete. Hva tenker du da?

 

Men jeg må først forske litt på innfestingen i bilen min. Må ta en titt hos noen som har. Jeg har ikke synlige innfestinger. Har du nakkestøtter som er festet i taket eller sitter de på sete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du kan ikke ta ut kassene og erstatte med seter. Interiør panelene er litt forskjellig og, så

da trenger du de i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ta ut kassene og erstatte med seter. Interiør panelene er litt forskjellig og, så

da trenger du de i tillegg.

 

Takk - da er nok fortsatt min konklusjon at jeg må se litt mer på dette før jeg gjør noe som helst. Tusen takk alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...