Gå til innhold

Dagens snøryddingsidé


CaspianBlue

Anbefalte innlegg

jeg fikk sveiselyst.

uten noe form for utløsermekanisme må man regne med å sveise det sammen mellom hvert snøfall uansett, så da er det mindre jobb å lage selv. Med utløsermekanisme..

 

Evt modifisere det man kan kjøpe? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke da jeg så denne var at dette må bli et bra sveiseprosjekt til en brøkdel av prisen.

Skjæret kan jo lages av en del biter jern og f.eks. en 300l gratis varmtvannstank skåret på langs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil nok ikkje virke. For lett, som sagt, og ikkje noko form for styring/plassering/heving og du ser ikkje kva som skjer der bak. Typisk ville vel vere at det ikkje fekk med seg snøen og berre gjekk oppå til du kom attåt ein kant eller eit kumlokk. Då hadde det nok søkt ned og huka seg fast.

 

Edit: Ikkje dermed sagt at det ikkje finnast tilfelle då det kan fungere, men eg har litt vanskeleg for å sjå føre meg ein situasjon der det ville vere naturleg og nyttig å kople på denne greia.

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fundert på noe lignende i noen år nå, siden jeg har firkantfeste bak. Må ha en form for fjæring, mer vekt, og tenker å bruke Offroad-modus på luftfjæringen til å heve/senke. En dag CaspianBlue og jeg får tid, kanskje...

:)

Endret av LANDreas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Større versjon av gåstol-løsningen mener du?

 

Den andre med gummileppe og 3mm plate tror jeg fort blir resirkulert.

Skjæret på ATVn min er halvparten så bredt,dobbelt så solid og får fort ny fasong hvert snøfall.

 

Og jeg har en 60 Kw dieselbrenner som smelter mye til overs. ;)

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...