Håkonw Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Har problemer med å få kompressoren til å starte, starter og går når bilen startes, men starter ikke underveis. Har kommet frem til følgende: Målinger på EAS-styresentral gir følgende resultat: Pinne 8, 0 Volt, kompressor starter når det blir satt strøm på denne pinnen. Pinne 13, 0 Volt Pinne 16, går til jord. Alt fungerer ellers på fjæringen. Noen tips om hva som er galt?? Endret 19. januar 2013 av Håkonw Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tore Kjernmoen Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Jeg har litt problemer med å forstå problemet her. Kompressoren starter kun når lufttrykket i tanken er for lavt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkonw Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Kompressoren starter når bilen startes og stopper på fult trykk, men starer ikke etterpå har målt "trykkbryteren"(pinne 13 på styreenheten) og den er åpen. Når bilen startes går den i standard modus på fjæringen, senker seg til "motorvei" under kjøring, men kommer ikke opp igjen etterpå. Samme skjer om man senker den til access. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkonw Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Litt mere utfyllende; bilen går opp igjen når kompressoren "tvangskjøres" (stropper over 30 og 87 kontaktene på rele eller setter spenning på pinne 8 på styreenhet) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlieA Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Har du kjørt en diagnose på den? Tror det er det mest fornuftige å gjøre på dette stadiet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håkonw Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Har ikke kjørt diagnose, da det er 12 mil til nærmeste verksted som har original diagnose. Men bruker en "EAS Kicker lite" fra blackbox-solutions, den finner ikke noe feil, lyser grønt. Det jeg lurer på er: hvile pinner på styreenheten må ha signal for at kompressoren skal starte og hvilket signal (+/-)? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
code- Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Er det når bilen er i gang du måler at trykkbryteren er åpen? Noen ting jeg kommer på i farten som gjør at EAS stopper opp er bryter på bremsepedall, åpen dør eller for høy temp på kompressor. Har du lastet ned RAVE og sjekket koblingsskjema der? Endret 27. januar 2013 av code- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ktste Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har du sjekket om kompressoren gir riktig luft mengde. Hvis den er slitt så vil den raskt gå i oveheat (termisk sikring) og da kutter den ut til den blir "kaldere" igjen. Hadde samme problem med min p38. Overhalte kompressoren med nye o-ringer som ble kjøpt via ebay. Etter det virket alt perfekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.