Andychap Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Noen som kjenner til to foringer som sitter omtrent her: Likner litt på det her, og står samme vei... https://www.famousfour.co.uk/new_parts/part_page.php?partID=16776 Navn og nummer? Endret 19. januar 2013 av Andychap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Mellom chassis og karosseri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 De du linker til er foringer på slepearmene(radiusarmer). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Mellom chassis og karosseri? Ehh hehe, ja altså de ligger oppå ramma og går opp under dørken i lasterommet?! De du linker til er foringer på slepearmene(radiusarmer). Ja, i linken til famousfour, men jeg syns bare de likner. Er det disse eller noen andre; som jeg peker på på bildet? Kan prøve å ta et bedre bilde, glemte det bare når jeg var på verkstedet. De står samme vei som på linken hvis du skjønner. Altså er festet med en bolt som står vertikalt, rett innenfor støtdemperen. Endret 19. januar 2013 av Andychap Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Du trenger foringene som fester karosseriet til ramma om jeg forstår deg rett? Skal du først bytte dem kan du likegodt bytte alle, og husker jeg rett er det 6 av dem. Samme foringer til disco 1 også. Jeg har noen brukte liggende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Jeg mener at det er 10 slike, alltså 20gummibiter totalt. Kjøp nye bolter og når du er igang, Så sparer du deg for noen gloser... https://www.famousfo...bodymounts.html FF002058 FF002547 FF003703 er nummrene på Famousfour Endret 19. januar 2013 av YMK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 ikke ofte man bytter disse. Er de morkne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Er det de foringer som er mellom ramme og karosseri er det totalt på en eldre Range Rover 10 stk, som består av totalt 20 stk gummibøssinger og 10 rør og 20 skiver og 10 bolter og 10 muttere. Ikke så dumt å skifte disse foringene, de blir harde etter hvert. Det er mye skruing, men en grei og forholdsvis enkel jobb. Jeg har skiftet alle foringene 2 ganger, har eid bilen i snart 23 år. Bilen er en 75-modell. En utfordring som kan dukke opp er at det er mulighet for at man avdekker en del rust når man starter på en jobb med å skifte disse foringer. Noe som i og for seg er greit, men som vil medføre noe mere arbeid. Lykke til. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Hei ja tror det er de foringene ja. Var innom og tok noen bilder men får ikke lagt dem ut før senere. De ser ganske morkne ut ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Jeg mener at det er 10 slike, alltså 20gummibiter totalt. Kjøp nye bolter og når du er igang, Så sparer du deg for noen gloser... Takk for den. Jepp will do. Kunne jo risikere å slippe opp for arbeid ved å ikke gjøre det, hehe. Her er et par bilder av de bak. Ser vel sånn passe ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) En utfordring som kan dukke opp er at det er mulighet for at man avdekker en del rust når man starter på en jobb med å skifte disse foringer. Noe som i og for seg er greit, men som vil medføre noe mere arbeid. Visse (kritiske) fester jo greit å avdekke tilstanden på. Mener jeg husker en tråd om "bare bytte dørhengsler på en RRC Endret 20. januar 2013 av CaspianBlue Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Skal man skifte disse ville jeg vurdert 1" heveklosser der samtidig, da blir det letter å komme til for å rengjøre toppen av ramma. Mye møkk som ligger der og godgjør seg hele vinteren, samt at du kansje finner en og annen sammenklemt bremserør eller drivstoffslange. På den gamle disco'n min var bensin plastslangen flatklemt fra fabrikk Den gikk bedre en noensinne etter utbedring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Litt lengre skruer og dobbel pute nederst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Hehe, høres ut som en skikkelig festlig jobb det her. Har forsøkt å se litt rundt i verkstedmanualen + begge Haynes, men foreløpig ikke funnet en oversikt over hvor de 10 røverne er, bortsett fra de to bak. Noen som vet om et diagram, eller er de greie å finne kanskje? Ikke hatt meg en tur under for å se etter dem spesielt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 (endret) To på hver dørstokk, en på hver side av torpdo og en på hver framskjerm fritt etter dårlig husk. Et feste for sikkerhetsselen under baksete om du lurer på hvorfor du ikke greier å løfte karossen. Endret 20. januar 2013 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Et feste for sikkerhetsselen under baksete om du lurer på hvorfor du ikke greier å løfte karossen. To fester for sikkerhetsselen under baksete Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 He he oh goodie, goodie!! Takker, gleder med allerede. 1" klosser mellom ramme og karosseri. Og sikkert lurt å ikke løsne alt samtidig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Om det er en veteran ville jeg valgt orginal høyde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Enig. Jeg har orginal høyde på min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Original høyde på min også . Skulle man være inne på tanken å heve kan man bruke ishockeypuck som man borer hull i og bruker lengre bolter. Andre ting som kan brukes er stempelstenger fra hyraulikksylindre som man kapper i passe lengde og borer hull i. Skikkelig materiale som er tungt å bearbeide og som ruster lite og holder lenge. Når man hever karosseri fra ramme må man huske å senke radiatoren like mye som det man hever karosseriet. I alle fall dersom man kjører med original kjølevifte på motoren. Men, originalhøyde er best. En eldre RR krenger nok som den gjør, så det er liten vits i å flytte tyngde oppover. Jeg har faktisk vært inne på tanken om å senke bilen litt. Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Men det blir mindre vekt oppover enn med hevefjør Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Båtruller har også blitt brukt, men jeg istemmer også for original høyde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andychap Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Duly noted. Da blir det ikke heving. Merker dere noen forskjell ved bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.