Gå til innhold

Land rover butikken ? ikke respons


Morton

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Noen som har klart å få tak i Hr. Hartog, jeg hadde dialog pr. mail for et par måneder siden, men nå er et null respons, telefonnummeret funker ikke, litt kjipt å drive butikk slik .Er det andre her som har "unfinished business" med han ? Må si dette begynner å irritere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tak i Hr. Hartog på telefonnummeret eller adressen i Bærum , jeg fant et mobilnummer som har tilknytning til butikken hans, men den er sperret for innkommende samtaler, likeledes hans fast telefon nummer oppgis ikke i bruk Jeg har igjen forsøkt å sende han en mail.Jeg gir han en uke på å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvorfor gi han ei uke. Kutt ut irritasjonen og bestill hos andre , det måtte jeg gjøre tidligere i vinter.

Bestilte varer, etterlyste uten å få svar, avbestilte etter 3 uker, bestilte i england fikk deler derfra, og uka etterpå kom deler fra .... Som ikke ble hentet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Er heller ikke tillitsvekkende med en nettbutikk der du ikke får oppgitt fraktkostnader når du sjekker ut, og som "skryter" av at man kan betale med kort (se venstre marg) mens det eneste i bestillingsskjemaet er "oppkrav".

Og så er det flust av lenkefeil også - klikker jeg på én link til "Dr. Tranny" (den fra forsiden) så får jeg feilmelding, men går jeg via Disco3/4 og servicedeler så kommer jeg fram.

Likeledes med "gå til kassen" som feiler, mens "checkout" funker.

 

Lukter ikke akkurat fugl, får lrforum betalt for bannerannonsene fra landroverbutikken.no, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre også gitt opp denne leverandøren :(

 

Dessverre har han agentur på et merke jeg digger :(

Måtte vente nesten 8 uker på en reservedel jeg måtte ha via der :(

Dette var bare en del som er lagervare i uk men de ville ikke sende meg direkte når de hadde forhandler her på berget :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handlet mye fra Offroadbutikken, har aldri hatt problemer med det. Dårlig gjort å sverte noen offentlig når ingen vet evt grunn til evt problemer hos Martin!

 

For min del handler ikke dette om Martin, men om nettbutikken offroadbutikken.no.

Driver man butikk må man tåle at kunder/markedet diskuterer erfaringer, både gode og dårlige. Det gjelder Elkjøp og Ikea, og det gjelder Offroadbutikken.no og for den saks skyld fastlegene i Norge (se legelisten.no)

 

Om det skulle være forhold i driften som tilsier at de ikke er i stand til å ekspedere kunder/ordre slik man burde forvente, så har de all mulighet til å informere om det på sidene sine - eller for en periode stenge butikken og forklare at de kommer tilbake senere.

 

~Christopher

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter ikke akkurat fugl, får lrforum betalt for bannerannonsene fra landroverbutikken.no, tro?

Banerannonser må betales. Men annonsering på forumet er ikke nødvendigvis en garanti for at firmaet er anbefalt. Vi har ingen mulighet for å kvalitetssjekke. Når det er nevnt har vi vel hatt et par tilfeller hvor annonsering ikke er blitt fornyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til for de som selv måtte ha interesse av hvordan man framstår som nettbutikk eller ønsker å gjøre en vurdering av en (ukjent) nettbutikk før man handler - Trygg E-handel er en organisasjon som godkjenner og sertifiserer nettbutikker. Jeg sier ikke at man på død og liv skal betale dem avgiften på noen få tusen for å få godkjenningsstempelet deres på nettsidene sine (selvom nokså mange av de store nettbutikkene har det), men her er de 12 kriteriene Trygg E-handel ser etter om er oppfylt før de godkjenner en nettbutikk:

 

http://www.tryggehandel.no/?side=krav

 

 

 

1. Firmaopplysninger

Foretakets fullstendige navn og juridiske person (om denne er annet enn firmanavnet), organisasjonsnummer, kontaktadresse, e-postadresse og/eller telefonnummer skal fremgå tydelig. Adresser og eller telefonnummer der forbrukeren kan henvende seg med eventuelle klager eller andre spørsmål, skal oppgis, og åpningstider for kundeservice skal fremgå av hjemmesiden.

2. Firmaets support og tilgjengelighet

Foretaket skal besvare spørsmål fra kunder på e-post innen 48 timer fra henvendelsen er mottatt.*

*Gjelder kun henvendelser som dreier seg om faktiske kjøp og bestillinger på hverdager. Svaret skal være personlig.

3. Forbrukerens rett til hjelp

Forbruker har alltid rett til å henvende seg direkte til foretaket for å få hjelp med reklamasjoner, spørsmål om angrerett og annen hjelp som berører kjøp eller bestilling, selv om firmaet ikke selv leverer varen eller tjenesten.

4. Produkter og totalkostnader

Forbruker skal til enhver tid kunne se hva totalprisen blir – inkludert moms, andre avgifter og totale leveringskostnader. De enkelte elementene av totalprisen skal spesifiseres. Selger skal spesifisere gyldighetstiden for et tilbud, om varen finnes på lager, alternativt om den kan leveres til samme vilkår senere. Varen eller tjenesten skal være utførlig beskrevet og være tilgjengelig før kjøpsavtale inngås mellom kjøper og selger. Forbruker må gjøres kjent med når bindende kjøpsavtale er inngått. Det skal tydelig fremgå om varen/tjenesten kan brukes i Norge.

5. Leveringstid

Kunden skal i kjøpsøyeblikket informeres om maksimal leveringstid fra bestilling er registrert. Om foretaket IKKE kan levere innen avtalt tid, skal kjøper uten opphold informeres om årsaken til forsinkelsen og ny leveringstid. Kjøper skal da ha rett til å heve kjøpet uten kostnad, kunne kreve at kjøpet blir oppfylt eller kreve erstatningsvare fra selger. Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side (jfr. forbrukerkjøpsloven § 24.)

6. Tilbakebetaling

Kunden har rett til å få tilbakebetalt hele kjøpsbeløpet inklusiv frakt innen 14 dager om han/hun hever kjøpet. Regelen gjelder fra den dag foretaket mottok henvendelsen. Dersom foretaket foretar omleveranse eller avhjelper ved reklamasjon, skal eventuelle fraktkostnader tilbakebetales innen 14 dager fra foretaket har mottatt den reklamerte varen.

7. Angrerett

Forbruker skal informeres om rettigheter vedrørende angrerett og motta angrerettskjema. Kjøper har rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke om produktet holder mål, før det returneres i tilnærmet samme stand.

Ved salg av tjenester, har forbruker rett til å benytte seg av angreretten fra kjøpsavtalen inngås. Om tjenesten påbegynnes før angretten har gått ut (14 dager) skal forbruker informeres om at angreretten opphører når tjenesten påbegynnes.

 

8. Reklamasjon og garanti

Forbruker skal informeres om rettigheter vedrørende reklamasjoner, samt navn og adresse der man kan henvende seg. Kjøper har rett til å få dekket eventuelle fraktkostnader. Trygg E-handels medlemmer lover å forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet, og å følge Forbrukertvistutvalgets beslutninger. Forbruker har rett til å reklamere på en vare eller tjeneste om disse ikke oppfyller de egenskaper som er avtalt eller norske lover.

 

Dersom garantier gis, skal vilkårene for disse fremgå tydelig. Det skal også gå tydelig frem om garantien gjelder i Norge. Garanti gir kjøperen rettigheter i tillegg til de lovbestemte rettigheter i henhold til norsk lov, og er ingen erstatning for den allmenne reklamasjonsretten.

9. Bruksanvisninger

Bruksanvisning (i fysisk eller digital form) som forbruker trenger for å kunne bruke produktet, skal være vedlagt produktet. Dersom produktet har sikkerhetsforskrifter, skal disse være på norsk eller være visuelt utformet.

10. Salg til mindreårige

Foretaket kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

11. Finansiell sikkerhet

Foretaket skal være finansielt stabilt og ha god kredittverdighet. Dette kontrolleres jevnlig av en uavhengig part.

12. Personopplysninger og sikre betalingsløsninger

Dersom foretaket lagrer personopplysninger, skal forbruker samtykke. Personopplysningene skal beskyttes mot ekstern inntrenging og håndteres etter bestemmelsene i personvernloven.

Hvis foretaket eller ekstern part håndterer kortopplysninger eller informasjon ved direkteoverføring, skal den part som håndterer opplysningene oppfylle kravene for PCI DSS. Foretaket skal også bruke teknikk som muliggjør identifisering av kortinnehaveren, f.eks. 3D secure, BankID eller lignende.

 

Utover disse 12 punktene krever vi at alle sertifiserte selskaper følger norske lover. Vi anbefaler også å benytte Forbrukerombudets standard salgsbetingelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Tja hvis en har samlivsbrudd så tar det litt tid før alt er på plass igjen. Og det er ikke noe en legger ut via en link på nettbutikken. Men det er lenge siden og alt står mye bedre til nå. Beklager at noen ikke har fått det kjappe svar dere er vant til. Mvh Martin. PS: på grunn av en gjerrig eks kone med forventning at Offroadbutikken var et miljonerbedrift måtte navne endres til Landroverbutikken.no

Desverre ble jeg aldri miljonær fordi jeg forsøker fortsatt å gi dere beste kvalitetsdeler jeg klarer å få tak i til en nederlandsk pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er back in business, Martin. Ønsker deg all lykke til.

Men jeg synes ikke du har noen grunn til å furte her inne, det er du som har valgt å drive forretning for deg selv, og her inne befinner mange av kundene seg.

Jeg har full forståelse for at når man opplever alvorlige problemer hjemme så fungerer man dårlig på jobb, og når man har valgt å drive for seg selv så får det selvsagt ofte ekstra alvorlige følger.

Men like fullt står jeg ved at det burde ha vært mulig å gitt en beskjed til nye og eksisterende kunder uten at du behøver å gå i detalj om hva problemene skyldes.

 

Men som sagt, best of luck og håper du får fart på forretningen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Er denne bedriften konkurs? 

Svarer ikke på e-post.Og finner ikke noe tlf nr til dem. Framstår useriøst

Har returnert en canbus I/F til webasto styring som ikke fungerte,  får ikke kontakt med dem ang delen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
På 2.6.2018 den 9.25, D3lars skrev:

Er denne bedriften konkurs? 

Svarer ikke på e-post.Og finner ikke noe tlf nr til dem. Framstår useriøst

Har returnert en canbus I/F til webasto styring som ikke fungerte,  får ikke kontakt med dem ang delen. 

 

Her er no tlf nr på den som står som daglig leder av bedriften  Telefon 67 12 16 25 Mobil 45 45 81 67      

https://www.proff.no/roller/land-rover-butikken-as/lysaker/postordre-internetthandel-annet/IF3R3H610KA/   

 

Jeg ville nok ikke ha handlet med en sjappe som ikke har noe form for innfo om tlf navn på innhaver eller en addr der en kan få tak i folk. 

Men om en leter litt på nett så finner du adr og tlfnr på daglig leder (Tran Thi PhuongNguyen) og styreleder (Martin Adriaan Hartog)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...