Andychap Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jepp, da var tiden moden for å opprette prosjekttråd. Prosjektet ble innkjøpt fra Nord-Sverige, i Luleå-traktene, sommeren 2012. Så hel og fin ut, og lite rust, men på grunn av mye stillstand virker det som om mye pakninger som har tørket ut, og lekker hist og pist. Motoren virker dog bra, og går rent når den først blir varm. Målet er å få den i fin bruksstand til sommerkjøring, eller bare for å starte opp og høre på lyden... Så til litt om det jeg har gjort til nå. Hentet på henger i Sverige, hvor jeg ble om mulig enda mer fornøyd med disco'en. 1,1l på mila, med ca. 3,5t slep. Dette var det som var å nevne av rust. Venstre og høyre side foran. Hadde litt trøbbel med det elektriske. Kjøpte inn nye børster til startmotoren for en billig penge, bare for å finne ut at resten hadde tjent sin misjon. Det ble ny startmotor. Så var det ny "angle drive" til speedometer, som jeg nå har bestilt en til av siden speedometeret har stått så lenge at den sleit av akslingen som går inn av speedometeret da jeg satte inn den nye. Nytt speedometer og angle drive er på tur inn. Så nye fjærer og nye hjullager hele veien rundt. Quote Link to post Share on other sites
robertsoevik Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Denne ser bra ut Andreas, gratulerer så mye! Jeg er helt overasket over hvor mange Bahama Gold'er det er blitt Quote Link to post Share on other sites
Erik Iversen Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Nydelig bil! Godt å se flere todørstråder komme opp på forumet! Gratulerer så masse! Ser ut til at du er vært heldig med rusta på bilen din. Gleder meg til å følge tråden. Lykke til! :) Quote Link to post Share on other sites
EnTo Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Flott bil, gratulerer Quote Link to post Share on other sites
Tuscan Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Lykke til !! Dette blir spennende cool Quote Link to post Share on other sites
stovika Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jøss, enda en ! Gratulerer ! Quote Link to post Share on other sites
Ronny Jacobsen Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Jeg må vel bare hive meg med på gratulasjonene her ja.... Quote Link to post Share on other sites
Kenneth Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 Gratulere. Quote Link to post Share on other sites
telindnor Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Spennende. Lykke til med god-bilen Quote Link to post Share on other sites
J.T Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Grattis... Da er vi vel 2 i Bodø by som har en eldre engelskmann på hjul.... Quote Link to post Share on other sites
Ranger Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Gratulerer. Kan anbefale Omegas pakkninsfornyer om bilen har stått lenge og pakkninger har hardnet. Jeg har brukt det på motor/gir/akslinger og ikke minst på servostyringen med suksess. Quote Link to post Share on other sites
Gard Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 Gratulerer, heldig med rusta på den ja Quote Link to post Share on other sites
Andychap Posted January 16, 2013 Author Share Posted January 16, 2013 Takk for alle gratulasjoner og tips, Ranger. J.T. da skulle vi vel hatt et lokalt treff en dag. Holder på å skrur på et lager ved slakteriet, men er på tur å flytte til Langstranda. Der blir det ny hobbygarasje om et par mnd. "Long Beach Gentleman's Club".... I dag ble ene hjullageret bak bytta, og andre side gjort klar, og så funker endelig speedometeret etter x-antall forsøk, bytter og feil. Gjør ikke noe om det er 4 minus, når jobben går greit. Quote Link to post Share on other sites
davidbirger Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 gratulerer ja og velkommen i klubben for 2 dørs! Quote Link to post Share on other sites
Andychap Posted January 19, 2013 Author Share Posted January 19, 2013 Takk, takk. Joda går da fremover dette. Ble fint med nylakkert fanger og grill. Har et par spørsmål: Noen som har en god ide om behandling av gamle felger. Er tidligere lakkert svarte og det tror jeg at jeg kommer til å beholde. Holder det å bruke børsten, eller bør man gå til verks med sandblåseren/glassblåse? I tillegg lurer jeg på om det mangler en kopp på felgen; midt i? Noen som har en god ide i forhold til behandling av gamle hjulmutre? Denne var krommet tidligere. Rustrød er litt kjedelig... Må bestille noen nye pakninger og simmeringer til knokkelhuset. Sett litt på dem fra famous, men lurer litt på om det går ant å bestille feil? Quote Link to post Share on other sites
Elvehundre Posted January 19, 2013 Share Posted January 19, 2013 Hei Gratulerer med "bra-å-ha-greie" som en svensk kompis sier når han er innom meg. Han synes jeg har mange "bra-å-ha-greier" . Var det nødvendig å skifte alle hjul-lager? Gamle hjul-lager på disse eldre RR holder veldig lenge, det er min erfaring. Står litt om det i tråden under prosjekter der jeg "skifter en dørhengsel". Uansett, ta vare på de gamle. De kan du sette tilbake når de nye du satte inn nå går i stykker . Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Quote Link to post Share on other sites
Andychap Posted January 20, 2013 Author Share Posted January 20, 2013 Var det nødvendig å skifte alle hjul-lager? Gamle hjul-lager på disse eldre RR holder veldig lenge, det er min erfaring. Står litt om det i tråden under prosjekter der jeg "skifter en dørhengsel". Hadde knirking bak, som forsvant nå når jeg fikk byttet dem. Ellers så har jeg en lekkasje på innsiden mot diffen fremme, så da bytter jeg like greit hele greia når det først er oppe. Var ikke rare kostnaden på de lagrene synes jeg, og så vet jeg at det er gjort. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.