Gå til innhold

Får ikke åpnet førerdør


EspenV

Anbefalte innlegg

Både utvendig og innvendig dørhåndtak på førerdør sluttet å fungere etter noen litt harde lukkinger av døra her om dagen. Regner med at det er et stag som har hoppet av.

 

Problemet er at siden jeg ikke får åpnet døra, får jeg heller ikke av dørtrekket.

 

Finnes det noen triks for å få åpnet døra? Eller må jeg bare bruke vold på dørtrekket?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da får jeg sette på kupevarmern slik at plasten får litt temp før jeg prøver. Er vel ikke igjen mange hele klipsa hvis jeg prøver i -22!

Endret av EspenV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har du fått opp døra?

Skjedd et par ganger på min 2-dørs.

Plukker av dørtrekket. Litt fram og tilbake med stolryggen og setet. Men går greit, men er knotete å få til.

Når dørtrekket er tatt av, løser jeg ut døra ved å trykke rett på utløseren med en skrutrekker.

Oljer dørlåset godt før jeg setter på dørtrekket igjen.

Spayer nå dørlåsen jevnelig med olje. Bruker et slikt tynt rør for å komme godt inn i døra/låsen.

Endret av IceMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, har fått opp igjen døra :-). Var litt problematisk å få av dørtrekket, men hjalp å ha på kupevarmeren et døgn.

 

Angående vranglåsen viste det seg at jeg hadde skyld i den selv. Dette begynte med at døra ikke gikk i lås når jeg lukket den pga frost. Hadde det travelt og prøvde å smelle hardt med døra noen ganger...hjalp heller ikke. Smelte deretter igjen døra hardt samtidig som jeg trykte ned låseknappen! Det viste seg at dette hadde ført til at låsestaget fra innvendig lås hoppet av nede på låsekassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...