Nilsern Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 strever med å få skikkelig lading på seriebilen og begynner å bli jeg av at den blir tom for strøm. Vurderer nå å bygge om til moderne ladesystem. Er dette uproblematisk! Er det bare å fjerne dynamo og vippa for å erstatte med ny Dynamo med innebygget laderegulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Jepp.Men festene til vekselstrømsdynamo er ofte litt forskjellige. B+ på dynamoen legges rett til batteriet hvis du ikke har et amp.meter i dashen. Ladelampekontakten kan bruke org.kabel opp til vippe og kobles til ladelampekabelen der. La vippa stå der så slipper du mye løse ledninger. Du har sjekket at det ikke er noe annet enn ladinga som tar strømmen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsern Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) tror jeg har utelukket det neste. Hadde et ekstralys bak som gikk til jord, eller til pluss... Tror ikke det skal være noe annet, må i såfall være under kjøring? Noe du anbefaler å sjekke Endret 11. januar 2013 av Nilsern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Ring, så får vi finne en måte å løse problemet på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Hva er galt med Lucas? Funker bra på alle mine biler, både de med likestrøm og de med vekselstrøm. Har til og med vinsj på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsern Skrevet 11. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2013 ikke meningen å fornærme noen, men blir lei når jeg ikke får det til å virke. Fristelsen å kjøpe noe nytt blir stor. Viktig at seriebilen starter når man vil ut å kjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLT Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Ja, det er definitivt viktig at seriebilen sviver når den skal brukes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TorsteinR Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Bosch fra 80-talls VAG er mer eller mindre bolt-on istedet for likestrømsdynamo på originale fester. Husker ikke i farten om det var det flate eller det kuvede reimhjulet som passer best for at reimhjulet skulle gå på linje. Mener å huske at jeg måtte gjøre noe med støttestaget (mulig jeg brukte det fra VAG). Ikke bruk 90A-utgaven. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsern Skrevet 28. april 2013 Forfatter Del Skrevet 28. april 2013 Fant feilen!! Ledningsbrudd i kabelklemme rett etter dynamoen. Da skulle alt være i strekk til nydelige vårdager, gleder meg stor til skogs- og traktor veier blir bare.... Fant feilen!! Ledningsbrudd i kabelklemme rett etter dynamoen. Da skulle alt være i strekk til nydelige vårdager, gleder meg stor til skogs- og traktor veier blir bare.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 28. april 2013 Del Skrevet 28. april 2013 (endret) Ser man det! Lykke til videre: som du skjønner er det ikke ene Lucas som er problemet, mye er nok tidligere mekanikere Har bilde på mobilen som jeg får legge opp ...... Bosch som vi skiftet reimhjul på. Passer perfekt. Endret 28. april 2013 av ragnarsk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilsern Skrevet 29. april 2013 Forfatter Del Skrevet 29. april 2013 ja det var litt dårlig gjort av meg å skylde på lucas denne gangen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.