Gå til innhold

hvordan bygge om ladesystem. Lei av lucas...


Nilsern

Anbefalte innlegg

strever med å få skikkelig lading på seriebilen og begynner å bli jeg av at den blir tom for strøm. Vurderer nå å bygge om til moderne ladesystem. Er dette uproblematisk! Er det bare å fjerne dynamo og vippa for å erstatte med ny Dynamo med innebygget laderegulator?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.Men festene til vekselstrømsdynamo er ofte litt forskjellige.

B+ på dynamoen legges rett til batteriet hvis du ikke har et amp.meter i dashen.

Ladelampekontakten kan bruke org.kabel opp til vippe og kobles til ladelampekabelen der.

La vippa stå der så slipper du mye løse ledninger.

 

Du har sjekket at det ikke er noe annet enn ladinga som tar strømmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har utelukket det neste. Hadde et ekstralys bak som gikk til jord, eller til pluss... Tror ikke det skal være noe annet, må i såfall være under kjøring? Noe du anbefaler å sjekke

Endret av Nilsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Bosch fra 80-talls VAG er mer eller mindre bolt-on istedet for likestrømsdynamo på originale fester. Husker ikke i farten om det var det flate eller det kuvede reimhjulet som passer best for at reimhjulet skulle gå på linje. Mener å huske at jeg måtte gjøre noe med støttestaget (mulig jeg brukte det fra VAG). Ikke bruk 90A-utgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Fant feilen!! Ledningsbrudd i kabelklemme rett etter dynamoen. Da skulle alt være i strekk til nydelige vårdager, gleder meg stor til skogs- og traktor veier blir bare....

 

 

Fant feilen!! Ledningsbrudd i kabelklemme rett etter dynamoen. Da skulle alt være i strekk til nydelige vårdager, gleder meg stor til skogs- og traktor veier blir bare....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser man det! Lykke til videre: som du skjønner er det ikke ene Lucas som er problemet, mye er nok tidligere mekanikere :)

Har bilde på mobilen som jeg får legge opp ......

 

dynamo_zps3350444c.jpg

 

Bosch som vi skiftet reimhjul på. Passer perfekt.

Endret av ragnarsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...