Gå til innhold

Kjøp av vedmaskin/"vedklipp"


anthen

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...

Da ble det en PW klippen på meg, 230V3fas.

Blir gøy å teste. Venter på trikkern som skal få gang på et utestikk og litt skjøteledning.

Veldig fint med el drift, så får jeg frigjort traktoren til å enten kjøre vekk veden eller dra frem stokker.

Dere som har erfaring med disse giljotinene, hva gjør dere med siste rest av stokken? Kløyvetappen sitter jo på andre siden av eggen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, valvolainen skrev:

Dere som har erfaring med disse giljotinene, hva gjør dere med siste rest av stokken? Kløyvetappen sitter jo på andre siden av eggen?

 

Erfaringen min er at stokken gjerne sprekker  i 0,5-1m lengde fra der du " klipper den ".

Altså vil den siste biten bli spengt når du klipper den nest siste biten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi først er i vedmaskintråden, hvordan er det å kjøre 60cm lengder rett i 1000l storsekk uten å gjøre noe med stabling, bare la transportbåndet tippet det rett oppi og kjøre det bort med traktor etterpå? Sekkene skal ikke stables i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

google " mikado " så tror jeg du har svaret.

 

Jeg fyrer med 50cm ved, og MIN erfaring er at alt over 35cm MÅ stables, iaf legges godt til rette, om det skal gå an flytte sekkene etterpå.

Mulig du kan bare belte det oppi om du bruker notsekker som henger i pallegafler, og bare slår sekken i bakken nå og da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...