ESPO Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Fikk satt inn ny frontrute på D3en igår. Den gamle hadde en mulig lekkasje pluss at varmetrådene funka dårlig-så byttet var etter avtale med forhandler. Da jeg hentet bilen var det mye kondens på innsiden av ruta, men da jeg satt på oppvarmingen var det ingen tilsynelatende respons. Jeg diskuterte det med han som satt inn ruta og han mente det evt måtte være noe annen feil. Hvis feil, tenker jeg sikring eller relè? Eller brudd på ledning? Eller kan det være batterispenning og at den ikke slåes på hvis denne er lav? Eller at den ikke starter umiddelbart på kald motor (ikke veldig kaldt igår - rundt 0C) Den er vel noe av det som suger mest strøm? Hvor raskt starter den vanligvis? Tenkte å avvente over helga før jeg evt snakker med forhandler (har garanti) om feilsøking. ..og en annen sak jeg har lurt litt på: Det er ikke noen dedikert A/C-knapp på klimaanlegget i D3en. Slår aircondition inn ved behov på temperaturinnstilling og på "Prog"-knappen ( som kjører på full guffe på frontruta samt slår på oppvarming av både front- og bakrute? Er jo vant til å ha en knapp merket A/C som man kan slå av og på ved behov for avdugging og ikke bare for temperaturkontroll. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Har du Econ-knapp? Tror den slår av A/C (ihvertfall var det slik på min Audi). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 4. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2013 Ja har det! Så da er AC i utgangspunktet alltid på til man slår det av på Econ-knappen. Høres ikke så ulogisk ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdiThomas Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Ruta blir ikke så varm at den fjerner kondensdråper umiddelbart, prøv heller igjen hvis det er litt dugg eller is Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADI Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 A/C går vel ikke om det er kaldere enn 5 grader, hvis jeg ikke husker feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgis Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Econ slår av AC. PROG knappen fyrer opp både varmetråder og varmeapparat på full gnu rettet mot ruten for å få den dugg og isfri fortest mulig. 5min på en vintersdag for min del. Fungerer ufattelig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESPO Skrevet 5. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2013 Etter ny test igår og idag med is på frontruta, funka varmetrådene greit. Har vært vant til litt raskere respons i den oppvarmede frontruta på Fordene jeg har hatt og har (Mondeo, Galaxy og nå en Focus). Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grenness Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen. Min erfaring også! Sliter litt med å finne komforttemperatur, mangler liksom et "hakk" mellom 20 og 22C (eller hvordan nå skalaen ser ut). Men det er jo en bagatell som jeg (og kona) sikkert skal klare å leve med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loppen Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Etter ny test igår og idag med is på frontruta, funka varmetrådene greit. Har vært vant til litt raskere respons i den oppvarmede frontruta på Fordene jeg har hatt og har (Mondeo, Galaxy og nå en Focus). Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen. Du har helt rett i at ruten på D3'n er tregere enn Ford sine. Det er iallefall min opplevelse også. Men det funker helt greit allikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaspianBlue Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Tregere oppvarming=lengre levetid (håper jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg synes det går veldig raskt på min. Med forvarmet motor og 'program' er det bare å kjøre viskerne når jeg er ferdig med å skrape siderutene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.