Gå til innhold

D3 - Oppvarmet frontrute


ESPO

Anbefalte innlegg

Fikk satt inn ny frontrute på D3en igår. Den gamle hadde en mulig lekkasje pluss at varmetrådene funka dårlig-så byttet var etter avtale med forhandler. Da jeg hentet bilen var det mye kondens på innsiden av ruta, men da jeg satt på oppvarmingen var det ingen tilsynelatende respons. Jeg diskuterte det med han som satt inn ruta og han mente det evt måtte være noe annen feil.

 

Hvis feil, tenker jeg sikring eller relè? Eller brudd på ledning?

 

Eller kan det være batterispenning og at den ikke slåes på hvis denne er lav? Eller at den ikke starter umiddelbart på kald motor (ikke veldig kaldt igår - rundt 0C) Den er vel noe av det som suger mest strøm? Hvor raskt starter den vanligvis?

 

Tenkte å avvente over helga før jeg evt snakker med forhandler (har garanti) om feilsøking.

 

..og en annen sak jeg har lurt litt på: Det er ikke noen dedikert A/C-knapp på klimaanlegget i D3en. Slår aircondition inn ved behov på temperaturinnstilling og på "Prog"-knappen ( som kjører på full guffe på frontruta samt slår på oppvarming av både front- og bakrute?

 

Er jo vant til å ha en knapp merket A/C som man kan slå av og på ved behov for avdugging og ikke bare for temperaturkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Econ slår av AC.

PROG knappen fyrer opp både varmetråder og varmeapparat på full gnu rettet mot ruten for å få den dugg og isfri fortest mulig.

5min på en vintersdag for min del. Fungerer ufattelig bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter ny test igår og idag med is på frontruta, funka varmetrådene greit. Har vært vant til litt raskere respons i den oppvarmede frontruta på Fordene jeg har hatt og har (Mondeo, Galaxy og nå en Focus). Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen.

 

Min erfaring også!

Sliter litt med å finne komforttemperatur, mangler liksom et "hakk" mellom 20 og 22C (eller hvordan nå skalaen ser ut).

Men det er jo en bagatell som jeg (og kona) sikkert skal klare å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter ny test igår og idag med is på frontruta, funka varmetrådene greit. Har vært vant til litt raskere respons i den oppvarmede frontruta på Fordene jeg har hatt og har (Mondeo, Galaxy og nå en Focus). Ellers er defroster og varmeapparatet generelt helt konge på Discoen, selv om nedregulering av varmen går litt seint nå på vinteren. Blir nesten litt vel varmt på 21-22C på innstillingen.

 

Du har helt rett i at ruten på D3'n er tregere enn Ford sine. Det er iallefall min opplevelse også. Men det funker helt greit allikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går veldig raskt på min. Med forvarmet motor og 'program' er det bare å kjøre viskerne når jeg er ferdig med å skrape siderutene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...