killi3000 Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Varmeapparatet i min 2005 mod. D3 har fusket de siste to dagene. Det har vært kaldt (-15) så det kan kanskje ha noe med saken å gjøre? I går kjørte jeg bilen i 15 min etter kaldstart uten at varmen startet i det hele tatt. I dag startet varmen med en gang bilen startet, men etter 5 min stoppet den plutselig og ville ikke starte igjen. Det virker som varmetrådene i frontruta heller ikke fungerer. Noen som har peiling på hva dette kan komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrAnders Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Ville gjettet på dårlig batteri eller feil på generatoren. Disse to tingene står for 95% av mystiske feil på D3. Så er det de andre 5%... Endret 4. desember 2012 av MrAnders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jan Luneborg Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg mistet varmetrådene på min D1 i går, og disse kalde dagene har viften plutselig begynt å slå seg av og komme på etter noen sekunder eller hvis jeg rører hendelen til hastigheten på vifta. Jeg tenkte også at det var kulda som var den skyldige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
killi3000 Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg byttet batteri i fjor, men de siste månedene har jeg egentlig kjørt mest til og fra jobb som ikke er mer enn 15 min. Da har jeg vel egentlig aldri fått ladet batteriet skikkelig? Når kulda i tillegg setter inn så gjør det vel saken bare enda verre. Har en C-tec lader som jeg tenkte å prøve over natten. Håper det hjelper. Har aldri kjørt noen service på AC anlegget, men kan det være en idé å gjøre dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernt-Inge Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Har en C-tec lader som jeg tenkte å prøve over natten. Håper det hjelper. Kjør på med lading når du kan har like lang reisevei til jobb og lader bilen når jeg kan i denne kulden Er veldig kjipt og plutslig stå fast i kulda pga manglende strøm med samboer og unge :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 + 1 på å lade batteri Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
killi3000 Skrevet 4. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2012 Takk for tips! Da prøver jeg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 (endret) Min D3 har (også) god apetitt på batterier! Byttet batteri i mars i fjor, i juni i år og nå er det siste "flatt". Får det ikke over 12,5V og 72% chargeability. Har ladet 12-15 timer med en god Ctek uten at det kom opp på 100%. Mistenker at det er Webasto som trekker batteriet ned. Webasto starter ofte ikke og jeg monterte til slutt BAS Intelligent FBH. Må stadig vekk nullstille feilkoder for å få startet Webastoen og det er jo mulig det er feil på Webasto som har tappet batteriet, f eks at den ikke stopper når spenningsgrensen er nådd. Noen som har erfaring med det? Kanskje er det generator også. Hvordan kan jeg måle hvordan den funker? Endret 4. desember 2012 av Strider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaldevass Skrevet 4. desember 2012 Del Skrevet 4. desember 2012 Tror ikke webasto er skyld, men muligens lade system, webasto starter ikke med for lav spenning og gå i låst modus, muligens du har en strøm tyv etter eller annet plass. Test lade system med egnet analysis utstyr, Bosch har en, men sørge at det passer batteri kapasitet på D3, den jeg kjøpt passet ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ADI Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Jeg vil tippe releet til varmeapparat, som ligger i motorrommet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Skal sjekkes på verksted tirsdag neste uke. I mellomtiden må jeg kjøpe meg varmere kjøredress .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 En (første) runde med feilsøk er unnagjort. Ingen feil funnet Batteriet er nå "100%" under måling - mens bilen er i gang. Jeg får fortsatt ikke ladet det helt opp med min Ctek og temperatur under kjøring kan falle plutselig. Men selvsagt ikke når verkstedet prøver Dette har de likevel opplevd tidligere og har da etter hvert funnet periodiske feil på generator og spesielt på temperaturfølerne for både vann og olje. Regner med at vi bytter begge følerne og ser om det gjør temperaturen mer stabil ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steff1 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Kanskje er det generator også. Hvordan kan jeg måle hvordan den funker? Mål spenningen på batteriet med voltmeter/multimeter mens motoren går og alle strømforbrukere i bilen på full pupp. Endret 12. desember 2012 av Steff1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 Uansett: installerer to batterier og et split charge system for å (alltid?) være på den sikre siden. Hadde tenkt det uansett. Noen som kan anbefale et kosteffektivt og pålitelig system? Hvilke batterier passer i reservekrybba? Eventuelt hvilke passer IKKE i krybba? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.