Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

Nei, den er litt større........tjukkere strikk......3,9 liter. :D Det er forgassere i dag, men jeg har injection liggende, som jeg tenkte sette på. Bensinforbruk er da bare et tall!! :o

 

Hva ligger bensinforbruket på da? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden bilen var på veien, men mener jeg hadde et forbruk rundt 1,2-1,4 ved snill kjøring. Det er ikke så ille, synes jeg. Audi'en bruker 1,1 ved pen kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden bilen var på veien, men mener jeg hadde et forbruk rundt 1,2-1,4 ved snill kjøring. Det er ikke så ille, synes jeg. Audi'en bruker 1,1 ved pen kjøring.

 

Det er ett trivelig forbruk! Min ligger javnt på 2 liter, uansett hvordan jeg kjører.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden bilen var på veien, men mener jeg hadde et forbruk rundt 1,2-1,4 ved snill kjøring. Det er ikke så ille, synes jeg. Audi'en bruker 1,1 ved pen kjøring.

 

Konebilen (Suzuki Grand Vitara, 2.5l V6 aut.) klarer vi å presse ned på 1 liter på langkjøring/ferieturer. Om vinteren og småkjøring er den derimot tørst..... da blir det oppimot 1.3. Hva gjør vel det - kjøregleden er det viktigste uansett hva bil en kjører. Godt å ha noe som ikke bare er et transportmiddel fra A til B ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt over litern er hobby

 

ENIG! ... men ikke aller er enig i det da ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi'en er ikke hobby.........og den bruker mer enn liter'n. Men jeg pleier å si: jeg driter i hva bensinen koster, jeg fyller jo bare for hundre kroner uansett. :D

 

Har vært litt produktiv i dag også. Satt sammen bremsene på høyre bak. Må bare få det bremserøret jeg ødela, så blir det bremser igjen.

 

Fant ut at setekassa var veldig stygg, og bestemte meg for å gjøre noe med den. Rev av det gamle slitte trekket........da ble det hårete gitt. :o Etter endel skraping fikk jeg av det verste. Så brukte jeg bensin til å løse opp resten av limet. Masse gnikking, men fikk det av til slutt.

Har foreløpig bare tatt førersiden, og begynt å skrape passasjersiden.

 

Bilde før:

 

068.jpg

 

Seteramme fjernet:

 

069.jpg

 

Bilde etter skraping og vasking med bensin. Oppbevaringsrommet fikk en runde med stålbørsterondell. Deretter støv suging, og så rikelig med Owatrol.

 

070.jpg

 

Har malt med Arcanol på utsiden også. Bilde kommer i morgen når det er tørt. Forhåpentligvis er Owatrolen tørr også, så jeg får malt inni også.

 

Seteskinnene ble rengjort i Jet-A1 (Diesel/parafin), deretter oljet opp. Nå går de lett igjen. Utrolig hvor mye gammel moro det var i dem, etter mange år i forsvaret.

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skal gå innom fargehandel og få dem til å blande olivengrønn av Arcanol. Jeg liker fargen ;)

Du gjorde en utrolig god jobb med rengjøringen på kassa. Jeg har studert min, og min er like "hårete". så for meg at det ble en skikkelig drittjobb å få av, men når jeg ser på deg så ser jeg jo at det er håp. Kan jo spise tomatsuppe direkte fra kjettingkassa jo :D

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensin fungerer godt for å løse opp limet, men det er en drittjobb. :o Et annet produkt som virker er Citrus Cleaner........tror det er 3M som har den.

 

Har tatt ut batterikassa i dag. Skrapt den ren for tectyl og annen guffe. Slipt den litt ned og behandlet med Owatrol. Nå henger den til tørk. Skal ned i garasjen igjen og fortsette med høyre side av setekassa.

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hele setekassa malt. Blir fint når det tørker.........ikke noe møkk lenger under seteskinner osv. :) Tok også ut nedre det av batterikassa, gjorde den ren, så rustbehandle og tilslutt maling. Nå henger den til tørk.

 

Alt demontert og gjort rent:

 

071.jpg

 

Batterikasse henger til tørk:

 

072.jpg

 

Setekasse malt:

 

073.jpg

 

Men nå som alt i førerhuset er svart, ser det litt dumt ut at mellomveggen er grønn. :o Noen som kan gjette hvilken farge jeg velger til den?? :D

 

074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette..... Kanskje denne fargen? ^_^ .. jeg har en liten en hjemme

P1010153.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil, selv om startsveiva sitter fast. :D

 

Ja, Christian.............jeg holder meg hjemme.........veien er stengt. :o Men i garasjen snør ikke. :D

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig pusse og malejobben ferdig.

 

Seteskinner montert:

 

075.jpg

 

Også bakveggen, med "rett farge". :o

 

076.jpg

 

Og nå som påsken er over, kommer vel snart delene mine, så jeg får begynt med litt "større" ting. Men nå skal jeg kjøre inn til Tromsø for å kjøpe røyk, og det blir noen mil ekstra siden veien fortsatt er stengt. :o Den åpner kanskje i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...