Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

.........slapp av.......det kommer mer!!! :D Har ikke vært i garasjen i dag. Fant ut at huset trengte inn innvendig vask. :o ..........men så gikk jeg tom for vaskemidler, så da blir det vel garasjen likevel. :D

 

Delene mine fra England har nådd Kastrup, sist jeg sjekket. Det er kanskje et håp å få dem før helligdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om jeg har satt de to brakettene på girkassetraversen rett. Det er to typer braketter........en høy og en lav. Husker ikke hvem som skal hvor. Har heller ikke klar å finne dem igjen i delekatalogen. Noen som vet? Hvem skal hvor sett fra fronten på bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen med Ex-Mil som gidder å kikke under på girkassetraversen. En brakett er høyere enn den andre.......trenger å vite hvor de skal stå. :)

 

Fikk endelig av de 3 små skruene som holder bremsetrommelen. :o Etter det ble bremsen på venstre bak sjekket. Pumpa gikk lett og fint, og ingen lekkasje. Alle deler ble vasket rene og montert igjen. Et hjul igjen, så er bremsene ok, og så er det olje og lufting.

 

Har også fått lys i alle instrumenter. Ble litt forundret over lyset til amperemeteret. Her skal pæra sitte montert på utsiden, og ikke sånn som i oljetrykksmåleren. Måtte lete litt for å finne igjen pæreholderen.

 

057.jpg

 

Litt uklart bilde av pæreholderen:

 

058.jpg

 

059.jpg

 

Lyser til og med. :)

 

060.jpg

 

Det dumme med denne type belysning, er at det lyser ut av instrumentpanelet. Det er et stort hull mellom lyspanelet og nedre del av instrumentpanelet/hylla. Måtte sette en tape over hullet for at det ikke skal lyset rett i øynene. :o Mulig det er en bit som mangler her, men den har ikke jeg.

 

Fant ut at batteriboksen skulle få et strøk maling. Borret ut naglene til de to skiltene som var montert. Slipte deretter ned hele boksen. Så et strøk Arcanol.........som vanlig. :D Nå står den til tørk. Her er et før-bilde:

 

061.jpg

 

Etter-bilde kommer i morgen. Pusset også ned front plata, på utsiden. Har penslet på Owatrol. Tror den skal bli svart også. Mulig bilen blir som T-Forden.......fåes i alle farger, så lenge det er svart. :D

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noe respons på det du etterlyste ang. braketten/girkassetraversen? :blink:

Jeg kan evt ta meg en tur under bilen min i morgen ;)

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dårlig med respons. :( Setter pris på om du kan sjekke. Det er ikke så stor forskjell i høyden, men litt er det. Du ser det lettest på den delen som vender innover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovte et Etter-bilde av batterikassa:

 

062.jpg

 

Fant ut at jeg ville ha litt "Defender look" på fronten:

 

063.jpg

 

Har også malt rammene rundt lyktene. Det er egentlig veldig greit å male bil. Mye mindre styr enn ved lakking..........resultatet kan vel diskuteres, men det duger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tankmåler fra "Blåbilen", som har 12V system.........har det noe å si? Ex-mil'en er 24V. Har også et "morsomt" problem......når jeg simulerte full tank med å bevege flottør, viste måleren tom tank, og motsatt. Noen som har et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det denne, eller nærmer jeg meg? ;)

P1010146.JPG

P1010150.JPG

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er de jeg er ute etter. Ser ut til at den høyeste er på venstre side av bilen. Skal sjekke hvordan det er på min bil. Takk for hjelpen. :)

 

..........også må du gjøre rent under bilen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rett, Du ser ekososrøret på det første bildet :). Gi et ord hvis du trenger flere bilder...

jepp,,, skal gjøre rent etter hvert når jeg kommer på den siden av torpedoveggen :P

Endret av Paal Helge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at Range Rover'en hadde stått litt lenge uten å startes.........dessuten var den helt nedsnødd. Fikk vekk snøen og fyllte et hjul med luft, deretter koblet jeg på batteri. Ikke så mye som en volt på dem. Måtte ha startkabler fra Audi'en. Etter å ha dratt den litt på starteren tente den. Gikk litt ujenvt i starten, men det kom seg etterhvert som den ble varm. Fikk kjørt litt frem og tilbake på gårdsplassen. :)

 

Et lite "påskebilde" fra det høye nord:

 

064.jpg

 

I garasjen ble det også gjort litt. Fikk av høyre bremsetrommel bak, Løsnet alle bremsdelene, og vasket dem rene. Pumpa gikk tregt, men med litt jobbing på den, løsnet den. Tok den i fra hverandre, og gjorde rent inni. Satte den inn med silikonbremsevæske før montering.......nå går den fint igjen. Pakninger så helt fine ut. Veldig greit å jobbe med disse bremsene, i forhold til bremsekalipere for skivebrems.

 

065.jpg

 

Navet/akselen fikk seg også en vask med bensin. Deretter penslet jeg på Owatrol. Tror det vil ruste litt mindre da.

 

066.jpg

 

Så til slutt et bilde av nymalt front:

 

067.jpg

 

Veldig synd jeg ikke har fått delene jeg bestilte. Kunne fått gjort masse nå i påsken. I stedet får jeg nøye meg med litt småjobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankmålere finnes i to utgaver.

Den som viser full tank på instrumentet ved å gi maks kontakt til jord og den som viser tom tank ved maks jord.

Du kan bøye ståltråden 180 grader for å reversere signalet så det blir riktig.

Men best med ny og riktig måler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å bøye den..........takk for tipset. :) Prøver å bruke/reparere mest mulig, i stedet for å kjøpe nytt. Det blir fort penger, selv om hver ting ikke koster så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Same model...........1984. Veteran til neste år!! :) Skal begynne på den når Ex-Mil'en er ferdig. Det er jo mye billigere å ha veteraner.

 

Men du har vel bare en 3,5liters strikkmotor? :lol: Gleder meg til den blir veteran, en super bruksveteran (bortsett fra et grusomt bensinforbruk da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er litt større........tjukkere strikk......3,9 liter. :D Det er forgassere i dag, men jeg har injection liggende, som jeg tenkte sette på. Bensinforbruk er da bare et tall!! :o

 

Hva slags motor har du?

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er litt større........tjukkere strikk......3,9 liter. :D Det er forgassere i dag, men jeg har injection liggende, som jeg tenkte sette på. Bensinforbruk er da bare et tall!! :o

 

Hva slags motor har du?

 

Jeg hadde nok beholdt forgasserne jeg da. Jeg holdt meg unna RRC pga EFI. :P Men så fant jeg plutselig min med 4,6L OG forgasser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...