Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

Kom frem til Landstreffet på onsdag morgen. Turen gikk greit, uten alt for mye problemer. Tror ikke Dolly var så glad i høye temperaturer. Kvikksølvet bikket 33 grader flere steder i Nordland og Trøndelag. Har mistanke om at olja blir litt vel tynn da, med symptomer på rådebank i tunge motbakker. :O Det ble mye bedre......eller faktisk helt bra, da det kom regn og temperaturen sank. Opp alle bakkene over Sognefjellet merket jeg ikke noe til dette.

 

En liten snutt av leirområdet onsdag morgen. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet meg til Borås, på vei til Danmark. Men nå holder vannpumpa på å takke for seg. :O Det har utviklet seg stor slark, og jeg vet ikke hvor lenge den holder sammen. Det lekker ikke vann............enda, men det skjer nok snart. Har bestilt en fra vestfold ship, men DHL viste seg å ikke være så enkle å ha med å gjøre. Kunne ikke hente siden vi ikke fikk printet ut shipping papirer. Tidligste opphenting blir derfor i morgen ettermiddag. :O

 

Det jeg derfor lurer på, er om noen vet om noen i området som kan hjelpe meg? Det er jo treff ikke så langt herfra, og sikkert mange på vei dit. Kanskje noen har en vannpumpe av militær type (tror det er 7-hulls). Hadde vært flott om noen kunne sette meg i kontakt med en som kan hjelpe.

 

Her står jeg til ny pumpe er på plass:

20180724_151028.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kommer i morgen. Gikk akkurat gjennom DHL i Oslo. Begynner å bli litt lei av å vente her på samme plassen. Det er riktignok et fint lunsjsted, som heter Ellagården, som ligger rett ved. De har en god grillbuffe til 150,- Har spist der to ganger nå. :D Håper det går greit å løsne boltene på den gamle pumpa. Da skal det være piece of cake og få det sammen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa er på plass, og alt er bra............nesten da. :) Startmotoren tok også kvelden, da jeg skulle starte opp etter bensinfylling. Fikk en Passat til å slepe meg i gang, og kjørte til det svenske treffet. Vi får se om det kan dukke opp en løsning her. Hvis ikke kommer jeg med sikkert til Norge igjen...........på en start. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt 271 mil til nå + noen mil i tuneller som gps'en ikke har målt. :) Det er jo nesten som å være på biltur på 70-tallet. Det stod nok en og annen bil langs veien med problemer da også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Børstene har jeg sett på. De beveger seg som de skal. Det kan være en vikling som har gått. Men har løst problemet med en 12v starter og startkabel. Da kommer jeg meg til Norge.

 

 

Endret av jon71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 7.02, jon71 skrev:

Børstene har jeg sett på. De beveger seg som de skal. Det kan være en vikling som har gått. Men har løst problemet med en 12v starter og startkabel. Da kommer jeg meg til Norge.

 

Tenkte å forslå en 12V starter, men ser jeg er for sent ute. God tur videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hjemturen gikk uten noen begivenheter..........bortsett fra litt bremsevæske på clutchpedalen. :) Men den regnes ikke med. :D Satte kursen oppover forrige onsdag, og kom fram fredag ettermiddag. Hadde to overnattinger. Den siste litt etter Jokkmokk i Sverige. Merket på natten at det går mot høst. Det var litt kaldt med dyne. Da jeg stod opp rundt 5:30 på morgenen viste termometeret 5 grader. Det hadde nok vært noe kaldere på natten, før sola kom opp.

 

Et lite bilde fra siste overnatting:

 

319.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte flytte på litt biler for å få beiset huset i helgen. Da er det kjekt med en seriebil, hvor man ikke er så redd for lakken. :D Spente fast et dekk på fangeren, for at det ikke skulle bli så dramatisk. :D Dolly har fått ganske god flex med paraboliske fjærer. Tidligere har jeg begynt å spinne på tvers, men nå selv med bare bakhjulstrekk, klarte jeg å dytte den andre Ex-Mil'en. :)

 

320.jpg

321.jpg

 

322.jpg

.............også har jeg passert 30000 visninger!!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukbar fleks det der i det våte gresset. Provisorisk slepe anordning fungrer :D

Jeg har selv brukt en slepestang med suksess.  50mm kulekobling  i hver ende på et kort eksosrør.  Da gjerne med kule foran på bilen(e) også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...