Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

Skal prøve den. :) Tror det viktigste er å gjenta behandlingen jevnlig. Da forsegler man evt rust, så den ikke utvikler seg. Sjelden man finner rust der motoren eller girkassa lekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt. Ser frem til å følge med på tråden videre :)

 

Bruk olje beregnet til dette. Sagkjedeolje renner av. Dette skal holde i mange år.

 

Jeg brukte sagkjedeolje på en av boblene jeg restaurerte for mange mange år siden. Varmet oljen opp til den ble kroppstemperert ;). Da ble den svært tyntflytende og fordelte seg og penetrerte godt i kanalene. Siden kanalene var tette laget jeg et lite inspeksjonshull v/ torpedoveggen slik at jeg kunne sjekke oljestanden jevnlig :D

Eide bilen i ca 10 år. Kanalene var tipptopp hele tiden. Solgte dessverre bilen da den ble lite praktisk med barnevogn...

Jeg har kjøpt en10 liters kanne med Owatrol som jeg har tenkt å bruke på "Baltazar" (Se tråd her på forumet), men er fortsatt i tvil om det blir owatrol eller sagkjedeolje i kanalene. LR skal jo markere revir uansett uansett... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt gjort så mye de siste dagene. Var på julebord på lørdag, så søndagen ble litt rolig. Har owatrolbehandlet noen deler, men det tørker sakte når det er kaldt. Fikk lagt et strøk med arcanol også:

 

2012-12-17 20.35.32.jpg

 

2012-12-17 20.36.07.jpg

 

Jekken fikk et strøk også. Ble fin synes jeg. :)

 

2012-12-17 20.35.21.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg endelig fått delene jeg hadde bestillt fra Paddock......dvs. 2 av 3 pakker. Den siste har ikke kommet lenger enn til Oslo.

 

P1020003.JPG

 

Nesten som julaften dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg satt girkassa inn igjen. Har også byttet simring på veivaksel mot girkasse. Håper det blir tett nå. Passet på å bytte veivaksellager og uttrampingslager samtidig. :D

 

Har også startet med å bytte høyre fotbrønn. Litt jobb å få ut den gamle. Mange punktsveiser som må borres ut, men det går frem over. :)

 

Et par før-bilder:

 

014.jpg

 

Ser ikke ut til å bli så vanskelig å bytte bulkhead bracket, når man først ser hvorden den er festet:

 

015.jpg

 

016.jpg

 

Så noen etter-bilder. Har nesten fått ut hele forbrønnen, men ble sliten og ga meg for dagen.

 

017.jpg

018.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av bulkhead bracket i dag. Litt vanskelig å finne alle punktsveisene der det var rust.

 

019.jpg

020.jpg

 

Ny brakett klar for sveising........etter at jeg har slipt ned anleggsflatene på bulkhead. ......men det får bli i morgen. :o

 

021.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En liten oppdatering..........etter en smertefull sveiseblindhet, pga litt sveising uten maske og en tur til USA med jobb, har jeg gjort litt.

 

Bulkhead bracket sitter nå sveiset på plass. Owatrol er lagt på, men den tørker saaaaakte. Har begynt å legge inn noen biter som er rustet vekk i midten av bulkhead, slik at fotbrønnen har noe å festes i. Blir litt lappverk, men så lenge det blir "hel ved" er jeg fornøyd.

 

Utsikt fra Rockefeller Center:

 

P1020102.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt mer denne helgen. Fotbrønn på høyre side er på plass. Ikke helt ferdig med sveisingen, men den sitter nå der. :)

Fikk også løftet på plass bakkassa. Var redd den skulle snø ned og fryse fast i bakken.

 

022.jpg

023.jpg

 

Venstre fotbrønn er også tatt ut. Har igjen å ta av festebraketten. Her er et par bilder hvor alt av pedaler er plukket av, før den ble skjært ut.

 

024.jpg

025.jpg

 

Det går litt smått, men alt tar mye lenger tid enn man først tror. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går litt smått, men alt tar mye lenger tid enn man først tror. :o

 

Hmm, hørt sånn.... Det tror jeg det er ingen her som kjenner seg igjen i :lol::rolleyes:

Fin jobb du gjør med torpedoveggen foresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :) Tror det blir bra. Skal slipe ned det verste av sveiseklumpene, rustbehandle og male med Arcanol. Tenkte male hele nedre del, på innsiden, med svart Arcanol.

 

Bør kanskje legge noe "guffeluffe" i skjøtene mellom platene, for at det ikke skal komme vann inn. Noen som har forslag til et produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har fått gjort litt mer på bilen. Høyre fotbrønn er ferdig. Det eneste som mangler er å lage hull for å feste varmeapparat etc. Også må gummilista ved døra nagles fast..........hadde ikke store nok nagler, så det blir en tur til Biltema.

 

026.jpg

027.jpg

 

På høyresiden har jeg begynt sveising av ny forbrønn. Det står igjen litt, men det går fremover.

 

028.jpg

029.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig bulkhead'en ferdig. :)

 

Finn en feil på venstre fotbrønn i forrige post!!

 

Fikk lagt et strøk Arcanol på venstre side, for 10 minutter siden:

 

030.jpg

032.jpg

 

Høyre side ble veldig bra, synes jeg, når malingen tørket. Har montert varmeapparatet, men ikke vifta, da jeg må finne riktig plassering i forhold til inntaket på skjermen.

 

031.jpg

 

Har også begynt å montere/skru fast bakkassa. Har Biltema tommebolter, som passer i de midterste "nutplates"?

 

Monterte også Weber-forgasseren. Blir spennende å se om den er nogenlunde korrekt innstillt, når jeg skal starte. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...