Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...

Tid for en liten oppdatering. :) Forrige helg var det endelig tid for å bytte clutch master. Var lei av at det var så glatt på gulvet og på pedalen. :O Clutch'en er litt vanskelig å komme til, siden den ligger nærmest inni skjermen. Tenkte først på å løsne skjermen ved A-stolpen, men etter å ha skrudd ut "innerskjermen" så jeg at den greit kunne tas ut gjennom hjulbuen.

 

Ganske klinete. :O

323.jpg

 

 

Der sitter'n.

325.jpg

 

Begynte med å løsne dekselet rundt styresnekka:

324.jpg

 

Så løsnes innerskjermen:

326.jpg

 

Master er nå synlig i braketten sin:

 

329.jpg

 

Røret på master løsnes:

 

330.jpg

 

Pedalhuset/braketten løsnes (6 bolter), og hele enheten lirkes ut gjennom hjulbuen:

 

331.jpg

 

Hele enheten i skrustikka:

 

388.jpg

 

Deksel fjernet:

 

389.jpg

 

Mutterene til pedalstangen løsnes:

 

390.jpg

 

Master løsnes fra pedalhuset:

 

391.jpg

 

Ny og gammel master:

 

392.jpg

 

Ny master i pedalhuset:

 

393.jpg

 

Pakningen mellom pedalhuset og torpedoveggen var så dårlig, at jeg lagde ny av gummi, som jeg klippet ut:

 

394.jpg

 

Så var det montering i motsatt rekkefølge. Litt knot å få pakningen til å ligge på plass ved montering, men det gikk til slutt:

 

395.jpg

 

Siden jeg likevel skulle bytte gulvplatene, tok jeg dem ut for lettere å komme til lufteskruen. Med gulvet ute når man lufteskruen, samtidig som man kan pumpe på pedalen.

 

396.jpg

 

Lufteskruen:

 

397.jpg

 

Nytt gulv montert:

 

398.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har vært litt stille i det siste, men jeg har gjort litt likevel. Måtte ha litt ved i hus, så da var det kjekt med bil hvor man bare kan lempe inn. :)

 

399.jpg

 

Har også satt på checker plate på bakdøra. Det var litt tilpassing som måtte gjøres. Ex-mil har vel noen særegenheter. Har også satt inn øvre dørtrekk og armlene på førerdøra, men den nedre må tilpasses. Den passer ikke biler med s.k. anti-burst locks. Tok kontakt med Exmoore Trim om dette. De beklaget at det ikke var spesifisert. Jeg hadde kjøpt hos Paddock, om jeg husker rett. Exmoore har nå skrevet dette på sine sider. :) Tror jeg skal få til å tilpasse nedre del, men det er ikke første prioritet. Skal heller prioritere å bytte til sivile sjakler, så mellomakselkryssene lever litt lengre.

 

I dag fikk jeg også stokket litt om på bilene som står i naustet, slik at jeg får inn båten. Nå står begge på linje. :)

 

400.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Været ble litt triveligere for å holde på utendørs med bil nå i helgen. Fikk derfor byttet til sivile sjakler. Håper kryssene i mellomaksel blir mere fornøyde nå. :)

 

Før bilde:

401.jpg

 

 

Gikk som en drøm å løsne boltene........sikkert fordi jeg har brukt kobberpasta på dem.

402.jpg

 

Ferdig montert:

 

403.jpg

 

 

Merket at styringen ble litt annerledes etter byttet. Det har vel noe med geometri og gjøre. Virker som om bilen er litt mer "svingvillig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Har fått et litt merkelig problem med bremsene. Høyre framhjul er ekstremt "følsomt" på bremsen. Om jeg kjører på is og så vidt trykker på bremsen, låser hjulet seg. De andre 3 krever mye mer pedalkraft før de låser. Det er gjerne første gang man bremser at de gjør dette. Noen som har tips om hva det kan skyldes? Bremsene er ellers helt gode.

 

Tok meg en tur på skytebanen i dag for å lufte noen våpen. :O Måtte også ta et bilde av bilen. :)405.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne og se, kjekt å se før det evt skjer noe. Hvis det skjedde plutselig kan den ene sylinderen ha satt seg i litt ytre posisjon så båndene på den siden ligger nærmere (kanskje, kun en teori). Seriebiler må stadig vedlikeholdes og av med tromler for sjekk er nesten en del av servicen :P 

Men våpnet fikk vi ikke se bilde av^^;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk ordnet bremsene. :) Tror det var en kombinasjon av dårlig justering og at belegget ikke var skrått i endene. Det ble i hvertfall bra igjen. :)

 

Har også pimpet bilen med litt mere checker plates. :)

 

407.jpg

 

 

408.jpg

 

 

Ble ganske fint, synes jeg. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...