Gå til innhold

Ex-Mil'en Dolly


jon71

Anbefalte innlegg

Kjempeartig tråd å lese. Fikk ikke sove utpå natta så satt og koste meg med tråden din. Håper den ga meg nok gnist til å få rota meg på etterkontroll med min.

 

En sak; jeg har dekk i samme dim som deg (Michelin ettelleranna)  som ligger og venter på å bli montert. Mener du at svingradiusen ikke ble ytterligere forverra? Den er jo rimelig rævva som den er i dag.... :rolleyes:. Har forøvrig militær kasse så håper utveksling blir bra. Må bare passe på stikkakslingene, ref Gaute :huh:

 

Endret av siglis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du tenker på dekkene i dim 255/100x16. Mine er en Kinakopi av Michelin. Det blir litt dårligere svingradius, men den er jo så dårlig i utgangspunktet. :o

 

Dolly er i live igjen. :):) Da jeg etterhvert kom på at tenningen er 12V, og det batteriet ble koblet på, så startet motoren. Har brukt litt tid på tenning og forgasser, og nå går den ganske bra. Tok ut rattstammen i dag, for å smøre opp øvre lager. Ble litt bedre, men det hender det kniper litegrann i høyresvinger. Fyllte også opp styresnekka. Ble litt lettere på styringen.

 

Men et eller annet har skjedd med tankmåleren, etter jeg tok ut rattstammen. Nå står måleren helt i bånn. Har sjekket ledningene, og det ser bra ut, men får ikke noe visning på måleren. Må studere koblingsskjemaet. Kanskje det er selve instrumentet som har tatt kvelden.

 

Fikk også lagt om til vinterdekk i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

I går begynte jeg med å bytte kryss på fremre mellomaksel. Det var litt slakk i begge, så det var på tide å bytte dem. Hadde kjøpt nye kryss fra Biltema, men for andre gang kjøpte jeg feil. :o Jeg hadde kjøpt de som heter 63-110. De skal passe på diverse Land Rover og Volvo. Men de er litt for smale. Rett delenummer for seriebil er 63-100. Fikk byttet inn det ene krysset som jeg ikke hadde brukt. I dag ble de byttet, og all ulyd er borte. Hadde også en liten eksoslekkasje meelom manifold og fremre rør. Det ble tettet med eksospaste. Da ble det mye stillere fra motoren. :)

 

La på kjetting på alle 4 hjulene for å kjøre ned til naustet, for å hente ved. Det var ganske mye snø i bakken pluss en god brøytekant i veien. Men det gikk fint både ned og opp. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fant ut at jeg ville kjøre en liten tur på butikken i stad. Tenkte det kunne være greit å lufte Dolly litt. Litt kjølig ute med -8 grader. Starteren gikk litt tregere enn vanlig, men fikk start. Det ble ikke veldig varmt inne i bilen, men man fryser ikke. :) Prøver å bruke bilen minst en gang i uka.......tror den har godt av det.

 

308.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren fungerer godt, selv om det ikke er den samme som i sommer. :D Nå har Dolly motoren fra den andre Ex-Mil'en. Men jeg skal nok få orden på den som satt i tidligere......må bare bytte stempelringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jon71 skrev:

Skal etterhvert se om jeg ikke får liv i webastoen fra den andre Ex-Mil'en.........da burde det bli varmt i Dolly også. :)

Hvordan er webastoen koblet opp? 

Går ett sølvfarget rør inn i hytta som er kappet av, er det dette som har hørt til webastoen?

Kjekk tråd å lese :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg kikket på det, så jeg husker ikke helt. Men jeg mener at de går til en koblingsboks på mellomveggen, og derfra videre til webastoen. Kan prøve å ta et bilde i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Land Rover for alle penga skrev:

Vel. 

Mulig Jon du har glemt Svibrent 

Webasto = Svibrent 

 

Jeg skal aldri ha den dritten i en bil igjen iallefall... 

 

Så lenge de er i god stand skal det ikke være noe problem. Det går jo også å legge inn mere sikring i form av strømbrytere, slik at den ikke har strøm når man velger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Har en stund hatt litt problemer med styringen. Fra tid til annen blir det plutselig mer dødgang enn vanlig. Har også merket at det lugger litt når man svinger mye på rattet. Har tenkt at det snart var på tide å bytte snekke eller overhale den. Var en tur ute i går for å se hvor lett/vanskelig den er å få ut.......på en enkel måte. Det var surt of kaldt ute, så jeg konstaterte at det var vanskelig og gav opp. :D Tenkte samtidig at kanskje det var en ide å sjekke oljenivået i snekka. Hadde ikke fyllt på der siden i sommer. Og ganske riktig manglet det ganske mye i den. Hasr ikke sett noen lekkasje, men kanskje det drypper rett ned på bakken og ikke på bilen. Med ny olje ble styringen mye bedre........ikke helt god, men det holder til det blir varmere i været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...