Gå til innhold

255/85-16 eller 285/75-16


Peik

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det går 3-4 biler i Grenland med denne dimensjonen kombinert med de felgene. En orange G4 Defender 110 SW, 1 orange (tidligere sort) Defender 110 DCPU, 1 grå 110 SW( muligens solgt videre ut av Grenland) og 1 stk hvit 110 SW (de som det er bilde av her, kommer fra den hvite)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Det går 3-4 biler i Grenland med denne dimensjonen kombinert med de felgene. En orange G4 Defender 110 SW, 1 orange (tidligere sort) Defender 110 DCPU, 1 grå 110 SW( muligens solgt videre ut av Grenland) og 1 stk hvit 110 SW (de som det er bilde av her, kommer fra den hvite)

Er det 10 eller 8 tommers felg på dette grenlandsoppsetttet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kanskje jeg nå har en av de bilene det snakkes om. På den er det ihvertfall 10x15 felg.

 

Jeg er forøvrig på jakt etter mer "normale" bruksdekk på felg. Er Cooper STT dekk i dim 235/85 16 helt ute ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ute? Det er vel den mest perfekte dimensjonen til 110, men litt kjedelig å ha akkurat det som står i vognkortet...

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 3 måneder senere...

Selvfølgelig. Må jo planlegges nøye.? Michelin XZL dekkene jeg har brukt om sommeren er nærmest uslitelige. Og så gjelder jo å ha litt historisk perspektiv på trådene. Både elbil og kassevogn har vært prøvd som dagligbil, men ingen har dekket alle funksjoner slik som Defenderen. Nå har jeg kun den, og syntes den fortjente nye tøfler. Prøvde å hilse på en eldre vestkantfrue med samme bil som deg i dag, Brage, men fikk kun en stiff overlip i retur. Er det ikke hilseplikt for eldre Range Rovere?

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å hilse på en eldre vestkantfrue med samme bil som deg i dag, Brage, men fikk kun en stiff overlip i retur. Er det ikke hilseplikt for eldre Range Rovere?

 

Joda, jeg hilser som bare..Tror nok det er litt avhengig av sjåførens evne til å observere om det hilses. Klart de som kjører rundt med leppa full av botox og kroppen full av smertestillende, kanskje sliter med å fange opp ditt hyggelige vink ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du har et poeng, og i tillegg sliter man med bredden på bilen og beksvarte Dior solbriller mens man bekymrer seg over champagnekassen i det man bykser over fartshumpene. Alle husker vel Vinkelankes biltest på Øvre Montebello. Range Roveren vant suverent på antall champagnekasser og takling av fartshumper uten knuste flasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16" felg er det vel dette dekket som er likest i bredde og diameter:

 

http://www.paddockspares.com/285-75r16-bf-goodrich-all-terrain-t-a-ko2-tyre-only-1-1.html

 

http://www.paddockspares.com/6705165bkmo-16x7-black-modular.html

 

Fra Paddocks site: Offset of +8mm (gjelder både 15 og 16").

 

Bygger mer ut enn standard stålfelger. Hjulene tar ikke i noe sted på innsiden.

Endret av Peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha vel ha minst 8" vil jeg tro på den dimensjonen. Hvis jeg har linket til noe annet var det feil. Overrasket over hvor gode de er å kjøre på, ikke bråker de mye heller og sporer ikke slik som forrige utgaven av BFGoodrichs AT-dekk. De er også mye bedre på snø enn den gamle utgaven. Tror det er et utmerket kompromiss mellom ulike hensyn. De har fått god omtale i masse tester. Sjekk f eks youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KO2 ser grove ut til å være AT-dekk

 

Vurderer forsåvidt Cooper STT Pro som vel er MT-dekk. Ser ikke så mye grovere ut enn KO2-dekket?

 

Er dette noe dere kjøper fra paddocks eller er det like så greit å kjøpe fra den lokale dekkhandleren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...