Gå til innhold

varsellamper/instrument


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har etter hvert begynt å kjøre en del i discovery'n til far og har nå begynt å fundert over varsellampene i instrumentboksen. Eller varselllampene som IKKE er der. Er godt vandt med fra andre biler at varsellampene lyser når tenningen er på, men i discoen lyser bare oljelampa, glødelampa og SRS-lampa. Er det ikke vanlig at flere lamper lyser? Eller mangler jeg noen pærer? Savner bla. ABS-lampe og motorlampe, eller er det ingen lamper for dette i disse bilene?!

Noen som veit?

Er en D1, 1996 mod. med 300 tdi det er snakk om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik!

Vet du, både din far og sikkert en hel del andre gamle travere, inkludert meg selv er så vant med at en del lyspærer ikke fungerer at man etterhvert ikke savner dem. Det virker vel slik at vi føler og snuser og lyter oss fram og reagerer da av og til fortere en lysets hastighet, men av og til gjør vi ikke det. Da banner vi høyt, legger oss på ryggen i gjørme under bilen og fikser det som muligens ikke funker, og hvor lyset, nesa og ører ga ingen gode råd!

Men jeg kjenner litt til din fars bil. Den har ABS og den har noe nymotens motorstyring, men styrer seg selv best. Kan hende at du må leve med manglende instrumentlys, men sør for at både de store foran og bak på bilen funker. Ellers kan du være stolt av at du får lov å kjøre rundt i farens leketøy!

Hilsen, Joost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Erik!

Vet du, både din far og sikkert en hel del andre gamle travere, inkludert meg selv er så vant med at en del lyspærer ikke fungerer at man etterhvert ikke savner dem. Det virker vel slik at vi føler og snuser og lyter oss fram og reagerer da av og til fortere en lysets hastighet, men av og til gjør vi ikke det. Da banner vi høyt, legger oss på ryggen i gjørme under bilen og fikser det som muligens ikke funker, og hvor lyset, nesa og ører ga ingen gode råd!

Men jeg kjenner litt til din fars bil. Den har ABS og den har noe nymotens motorstyring, men styrer seg selv best. Kan hende at du må leve med manglende instrumentlys, men sør for at både de store foran og bak på bilen funker. Ellers kan du være stolt av at du får lov å kjøre rundt i farens leketøy!

Hilsen, Joost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ABS ja, (av og til) og hvis Joost sier den har noe motrstyring så stemmer nok også det. haha, ja det er nok slik her i gården også... lysene har ikke vært savnet nei.

Pæra som lyster opp reguleringen av varmeapparatet har heller ikke vært savnet, ifølge far har det ikke vært lys der de siste 10 årene han har hatt bilen. Så for et par dager siden tok jeg og byttet den. Når det er så enkelt å bytte, er det jo like greit å gjøre det! :)

Får se om jeg bytter noen pærer i dashen også, men det er ikke første pri akkurat. (Bytta av kanal vs.)

Jada, lysene foran og bak lyser! Noe spenningsfall, men de lyser i hvert fall! :)

Er meget stolt av å kjøre Land Rover! Helt klart favorittbilen!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...