Gå til innhold

Discovery 2 (2002) periodisk feil


tore109

Anbefalte innlegg

Hvis du må prøve flere ganger og den bare klikker en gang hvert forsøk kan du regne med det er starteren.

Et kjent problem.

Klikker den som et maskingevær ved startforsøk er det ofte for lite strøm ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her opplever jeg også noe liknende, og det er to ting som hjelper meg:

 

1. Flytt girvelgeren fra P til N, sørg for at det lyser rødt på rett gir. Start bilen. Hvis dette hjelper hver gang kan det hende du må gjøre en justering av wxyz-bryteren. Denne bryteren har en inhibitor switch som hindrer start når bilen ikke står i P eller N. Er den ikke helt riktig justert kan det hende den ikke tror du står i P når du vil starte.

 

2. Startsperre som CaspianBlue skriver. Du kan gjerne sitte i bilen, men du må ta nøkkelen ut av tenningslåsen og deretter låse med knappen på nøkkelen. Vent noen sekunder og lås opp igjen med knappen på nøkkelen. Start bilen.

 

De har en god del personlighet, disse bilene våre. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kabelskoen som går inn på starteren, en tynnere kabel. Det var dårlig kontakt der hos meg. Periodisk feil leeenge, til det ikke virket mer. Trodde det hadde med girbryteren, da det kunne oppfattes som om han startet i N og ikke i P, men altså, nå er alt iorden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker det i startreleet(også kalt innslagsrele) er ingen av postene over brukbare til feilsøk.

Startsperrene(alarm og girkasseposisjon) og dårlig kontakt på tynn kabel

bryter strømmen før den kommer fram til startreleet.

Da er altså starteren helt MUSESTILLE ved forsøk på start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, Gaute - når du sier det på den måten kjenner jeg at det hos meg er helt stille ved forsøk på start. Det er sikkert opplevelsen av kjørelyset, radio, vifte og annet som slukker/stopper som gjør at jeg har tenkt på det som om starteren klikker. Men det gjør den altså ikke.

 

Jammen nyttig dette her, man blir nødt til å tenke grundig gjennom alle detaljer - som nok gir den beste diagnosen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du skru av alt "tullet" og dobbeltsjekke.

Tar du av kabelen som TageÅ beskriver og setter + på stikkeren og starter drar motoren rundt

kan du feilsøke videre v.h.a. postene til de andre.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...