Gå til innhold

Originale D3 hjulmuttere


Gjest

Anbefalte innlegg

Den lokale dekkskifteren hadde store problemer med mutterne da de skulle legge om til piggdekk for meg i dag. De klarte til slutt å ødelegge et par av disse, og kveste noen i tillegg. Nå synes jeg ikke den løsningen som er valgt på disse mutterne, ser ut til å være det mest slitesterke jeg har sett, men de tar seg godt ut iallefall.

 

Tenker jeg går til innkjøp av et helt nytt sett, og lurer på om noen har tips om hvor disse kan skaffes relativt raskt?

Ser at bla. FF fører disse: http://www.famousfou...hp?partID=13943 og http://www.famousfou...hp?partID=11279.

 

Legger ved et bilde som viser en av hjulmutterne som har fått litt juling.

 

d3_mutter.jpg

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dem original ? min original har vært på og av mange ganger, det se ut at din har vært over torqued, eller feil verktøy brukt tidligere eller .

 

Tror jeg har 3 stk ubrukt liggende om det kan hjelp med akkutt behov.

 

 

ER det så mye billigere enn kjøpe fra en norsk delepusher ?

 

Glen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de var originale, men ble litt i tvil da de stod på bilen da jeg kjøpte den. De så helt fine ut før de skulle legge om i dag, så her har nok noen brukt feil verktøy som du sier, Glen.

 

Fikk satt på de siste 3 selv, som verkstedet mente var ødelagte og ikke satte dem på, men de aller fleste ser skikkelig herpa ut så jeg kunne tenke meg nytt sett på 20 stk. Men, kan ha dine 3 stk. i bakhånd om det skulle bli nødvendig. Får se nærmere på mutterne i morgen igjen.

 

Vet ikke om norsk delepusher kan levere rimeligere, men kan ta runden for å høre.

 

- Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nye originale til den nette sum av kr 2000 med noe sånt som 15% rabatt da vinterdekkene med nybrukte originalfelger skulle på. BilXtra LR verksted på Hamar hadde på lager...

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo en god slump penger for disse mutterne, Truls Vikin.

Tror jeg skal sjekke litt rundt hos de norske delepusherne, evt. blir det FF hvor prisen er ca. kr. 720,- + VAT og frakt grovt omregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må tre pipa helt inn på mutteren før man kjører på med muttertrekker. Desverre nok av amatører på dekksentere spesielt i vestfold som ikke kan skru en mutter. Har byttet fler pga dette så passer på nå å ta bilde før de rører så de kan få betale for ny mutter når (ikke om) de ødelegger en. Beklager kvass tone men jeg og fattern opplever dette alt for ofte....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråt en liten tåre for den prisen ja, men hadde reist langt da jeg skulle skifte og hadde ikke anledning til å vente. Har tidligere kjøpt uoriginale fra Paddock og de rustet fælt, så da valgte jeg originale denne gangen.

Endret av Truls Vikin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle at slike amatører også finnes i Østfold, Lars.

Hadde det ikke vært for at jeg pt. kun har 1 sett med felger, og skulle ha piggdekkene på disse, hadde jeg gjort jobben selv.

 

- Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å fastslå - om bilen - den selveste Discovery 3 er "premium", er hjulmuttrene (de orginale) langt fra premium! En stålmutter som er kledt med blikk fra gamle Bjellands fiskebollebokser er ikke mye å skryte av! B)

Endret av isak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den støttes, isak. Jeg trodde det var noe uoriginalt blink blink som stod på hjula, eller plast/blikk kopp som var satt på mutteren for at det skulle se bedre ut.

Så viser det seg at det faktisk er originalt. Makan! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uvanlig!!!! De ruster bakom det "løse" blikket å da sprenges de se litt ut og en 22 pipe blir veeeldig trang etter vært! Bruker man 24 pipe så er mutteren søppel etterpå!

 

Dette er også mitt inntrykk at er årsaken til disse problemene. Mine bolter lider av det samme. Må bruke 22, 23 og 24 piper om hverandre når jeg skifter hjul. Nå har jeg klippet av blikket på flere av de som var værst. Det ser jo ikke like pent ut, men jeg får iallefall av hjulene :)

 

Skal også få kjøpt nye etterhvert, men har ikke kommet så langt.

Endret av Loppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...