Gå til innhold

BILLIG brøytetraktor ønskes kjøpt


Bjelde

Anbefalte innlegg

...eller....hvor farlig er det egentlig med 2wd-traktor i relativt bratt oppkjørsel?

Nja, skeptisk.

Alt går jo, men 4wd er 1000% meir brukbart i bratta og i snøen enn 2wd, akkurat som med bilane våre.

 

Har du trekk på alle fire kan du skubbe snø i motbakke, lage "stuff", snu og starte overalt, ha bremser og motorbrems på alle fire, bruke frontlastar og køyre i djupsnø og i skogen.

 

Tohjulstrekkarar er, uansett kjettingar eller ikkje, mest eigna til å ta fart opp bakken og måke nedatt. Medan ein kryssar fingrane for at ein ikkje står fast når ein skal oppatt.

 

Vent heller på at det skal dukke opp ein grei firehjulstrekkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/f...pidEnabled=true

 

Hvis denne går på tralla; OG er som annonsen forespeiler...da blir det tur over Hemsedal neste uke :) Noen synsinger?

 

Det kjem an på kor bratt det er hos deg og kor mykje snø det er snakk om. Er framleis skeptisk. ;)

Ein slik traktor må ha belastning bak om ein skal ha nytte av lastaren. Elles står ein berre og spinn.

 

Om det skulle vere av interesse veit eg om ein Fiat 540 4wd i god stand som kanskje er til sals. Men prisen er nok omlag det doble av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmalen er overpriset.

 

Er helt enig med Radovan.

 

Edit: Og den har ikke egen sentral for lasteren. Lasteren styres via hydrauliken bak og du har vendeventil for å få til dette. Den har den tregeste styringen på jord. En muskelmann er ikke i stand til å vri på rattet med mindre doningen er i full fart.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og frua i huset påstår at fres er myyyye bedre. Da kan hun også måke. Dilemmaer i bøtter og spann :lol:

Dette ser meir ut som løysing enn dilemma ;) Sier jeg som måker alt heime samt for et par tre nabokjerringer, med skuffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke furien kjøre traktor da ?

Jeg og naboen har en traktor, med skjær og fres. Og har et strev med å holde konene unna. Vi passer på å jamre over tung styring og kaldt sete... Så vi får ha morroa i fred :-)

 

Når det snør så går jeg hele dagen med en råtass av en Honda hss 970ts, med beltedrift, hydrostat, elektrisk tutstyring og elektisk "brytebolt" og tjohei til drøye 40k. Og joda, det er helt greit.. Men det er langt mer enn greit å komme hjem fra jobb, og sette seg på Den gamle ubehagelige Dextaen å brøyte. Det er kos rett og slett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi flere.....

Men med låven full av LR er det jo "bare" å svi,brenne,kappe,sveise og forbanne litt stål,

jfr fruen. :o:D

Og det jobbes litt ,sakte,med saken.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig aldeles helomvending.....nåværende eier var overhode ikke med på noen som helst slags kjøptslåing, og da smallt lommeboka mi igjen gitt. Ba om 21 lapper for traktoren...jeg tilbydde 18; eller en pakkepris på kjettinger, toppstag og bakskuffe. Det var aldeles ikke aktuellt.

Kan hende du skulle bite i det sure eplet?

Har mine tvil om du kjem over noko betre på ei stund likevel.

 

Evt. Det ligg ein billeg (17500) Belarus på finn: http://www.finn.no/finn/b2b/agriculture/tractor/object?finnkode=38215413

Ikkje det at han er verd meir, men det er jo ein billeg måte å ordne seg 4wd på. Pluss i margen for at det er Pers Maskin som har han, og dei kan frakte han heim til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...