Gå til innhold

BILLIG brøytetraktor ønskes kjøpt


Bjelde

Anbefalte innlegg

Noe a la gråtass. Må kunne hentes på biltralle som har nyttelast på 1985 kg.

 

Må starte og gå. Må ha kjettinger. Må ha skjær eller bakskuffe. Klar til å brøyte altså.

 

Et pluss er om den kan kobles til vedkløyver (hydraulikk som kan løfte og transportere nevnte vedmaskin), men intet "krav".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den der må ha reist kjappt! Annonsen bortevekk :) Skal se på en Fordson Dexta lokalt i helgen. Aner svært lite om traktoren. Den har ikke hytte; og er svært lite brukt. Brukt til sprøyting av frukttrær. Vet ikke en gang årsmod. Vet bare at den er lite brukt.

 

Hva er lurt å sjekke på en slik gammel Dexta? (Lys og slikt fikser jeg sjøl om det ikke fungerer.) Har disse traktorene noen kjente "akilleser"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Deletilgangen er grei....den finnes ikke. Er du heldig kan du finne brukte deler. På en annen side er det sjelden de trenger deler, og det finnes litt brukte deler. Solide traktorer dette.

Typisk er 4wd, hundre gir og to sylindra motor. Ville ikkje bekymra meg mykje for deletilgongen om traktoren er i ok stand no og du skal bruke han til lavintensitetsarbeid.

Dessutan er det mykje ein kan lage på ein dreiebenk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit at Ford sine småmodellar (ein del av dei i det minste) var laga av Shibaura og då er det vel berre naturleg at der er ein del som passar som fot i hanske mellom merka. :)

 

Edit: Dokumentasjon: http://www.tractordata.com/farm-tractors/005/9/3/5933-ford-2120.html

Endret av radovan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja....jeg MÅ i alle fall ha traktor med 4x4. Bor bratt og høyt på Hermansverk (Leikanger). Tohjuls-trekk har ikke brems på alle fire; så det tørr jeg rett og slett ikke (....pyse med utpreget sans for risikoanalyser).

 

Men til saken: er Shibaura noe en bør holde seg unna siden deletilgangen er så som så? Budsjettet er ikke all verden; og bør holdes under 25 lapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig aldeles helomvending.....nåværende eier var overhode ikke med på noen som helst slags kjøptslåing, og da smallt lommeboka mi igjen gitt. Ba om 21 lapper for traktoren...jeg tilbydde 18; eller en pakkepris på kjettinger, toppstag og bakskuffe. Det var aldeles ikke aktuellt.

 

Det ska nevnes at det elektriske var fryyyktelig ruskette. Estetisk skikkelig stygg. Og den bruker en del olje fra tid til annen (!?). Nei takk. Her måtte det i såfall blitt inngått en deal.

 

Og der bråstoppa handelen. Kjøper nå mest sannsynlig et beist av en snøfres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...