Gå til innhold

Range Rover Classic


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Noen er flinkere enn andre til å spikke fliser. :lol: Sånn sett finnes det heller ikke Range Rover P38 eller L322 heller...

...eller for den saks skyld Defender fra åttitallet.

 

Språklig sett kan man faktisk argumentere imot HA. Den originale Range Rover er den klassisk Range Roveren. Den heter ikke Classic (for å bruke engelsk) men den er en Classic.

På samme måte blir det for serie I. Den het ikke series one noen steder, men er den første serien med LR, og dermed er den series one.

 

Uansett; alle og enhver forstår betegnelsene, og alle bruker dem. Dermed er det også språklig riktig å kalle dem det. Språket er dynamisk, og ethvert ord har den betydning "folk flest" tillegger ordet.

En liten digresjon: Jeg hørte en debatt på radio for noen uker siden, om ord man ikke burde bruke om folk med forskjellige handicap. Hun bærta fra handicapforbundet var jo helt på bærtur, selv språkprofessor Vinje sa at det de kom med var vissvass. Hun teite bærta hadde funnet ut at f.eks. ordet invalid hadde sin opprinnelse fra latin eller gresk eller no sånt, og betød opprinnelig "uten verdi". Hvem i hule heita bruker ordet slik i dag? Alle bruker ordet synonymt med ordet handicap.

Forøvrig kunne man ikke bruke ordet blind heller. Eller betegnelsen "bruker". Man må si "en som bruker tjenester"... :wacko:

 

Forresten er det en Land Rover som heter "Andre". Sjekk bare på finn.no. :P

 

Og tilbake til tråden; RRC og Disco I har mye til felles. Burde nesten slått disse sammen da. Disco I har ihvertfall ikke noe til felles med Disco 2 og nyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør hør :lol: . "Noen er flinkere enn andre til å spikke fliser."

 

Særlig, handler nok ikke om flisespikkeri. Det stikker mye dypere enn det <_<.

 

Dere andre har deres mening om dette, jeg har min. Alle har fri rett til å ha meninger, skjønner ikke forum-mafiaen som skal rakke ned på andres meninger.

 

RRC som produkt ble produsert, og solgt, i perioden 1994 til 1996. Dette er en ren saksopplysning og kan ikke bestrides. Bilene fikk til og med egen badge med teksten Range Rover Classic.

 

Og jeg er enig i at en RR produsert før 1996 er en classic bil, altså gjeldende de RR som ble produsert fra starten i 1970.

 

For meg kan dere forøvrig kalle bilene hva dere vil, men hadde jeg eid en ekte RRC ville jeg blitt fornærmet dersom noen kalte alle eldre RR for RRC.

 

Det blir som å kalle en Suzuki 410 for Suzukijeep. En genuin Jeep-eier vil da stille spørsmålet "har Suzuki noengang produsert en Jeep". Og da vet man at men snakker med en skikkelig Jeep-entusiast ;) .

 

Selv eier jeg dessverre ingen RRC, selv om jeg ønsker meg en slik bil, jeg er derimot stolt eier av en eldre RR ^_^ . Faktisk er jeg, når jeg tenker meg om, stolt eier av 2 stykk 2-dørs RR ^_^ ^_^ .

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst ikke gi meg negative karakteristikker fordi om vi er uenige <_< . Jeg er ikke med i noen slags mafia (hvem nå det måtte være), og jeg rakker ikke ned på noen. Jeg begynte faktisk med å si at man kan argumentere mot... Det viser at jeg respekterer dine meninger, men er uenig og kan argumentere for mine synspunkter.

 

Forøvrig var mitt innlegg mest humoristisk ment.

 

Så kan men jo argumentere omkring bruken av ordet jeep og Jeep... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ordet jeep stammer fra da de utviklet Willysen. Produksjons koden for den var JP, som ble til Jeep som igjen ble til willys Jeep. Jeep er i dag brukt av mange som en sekkebetegnelse for firehjulstrekkere. Dette sier forøvrig Wiki om Range Rover. http://no.wikipedia.org/wiki/Range_Rover

 

 

Tim Patrick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noen valg i overskriften, feks. krysse av en liten rubrikk for rrc, p38, L322 osv?

 

Det finnes forsåvidt, Det kalles tagger, og skrives inn der vi tidligere skrev inn "undertittel". Men det er det ikke mange som har skjønt. (tror jeg)

 

Ellers så har jeg en RRC, selv om den er fra -86. Og jeg er ikke med i noen mafia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RRC92 har kommet med en ide.

Da bør vi ha baller nok til å være saklige.

Jeg syntes den var god men ser at det medfører endel merarbeid og ulemper også.

Lafte og flere har nok den beste løsningen med å bruke overskriften mm. til det overskrifter er til for.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i et flott forum som hetter baatplassen.

Der er det påbudt å skrive skikkelige overskrifter.

 

f.eks 'HJELP!!!' eller 'Bilen starter ikke' kan med fordel byttes ut med 'Problemer med starterinnslag på P38 2.5DSE'

Det er mye arbeid å håndheve slike regler, men tilveksten av medlemmer er ikke så stor her, og siden medlemmer må på forhånd godkjennes, så er det ikke så vanskelig å bedrive litt brukeropplæring.

Forumet blir så enormt mye mer lesbart når trådoverskriftene blir skikkelig beskrivende. Midlertidige administratorer kan også oppnevnes (kanskje bare med mulighet til å stenge tråder med feil tittel) i en overgangsperiode for å lette arbeidet på de som nå er forumadministratorer.

Jeg hadde satt skikkelig pris på ordentlige trådoverskrifter i tekniske underemner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og siden medlemmer må på forhånd godkjennes, så er det ikke så vanskelig å bedrive litt brukeropplæring.

 

Må jeg få lov til å nevne at selv om nye medlemmer må kvittere på at de har lest reglene tror jeg ikke mer enn 0.0000003 promille faktisk gjør det. Likeså er det problemer for 97% å svare på eposten som sendes. Det står opplyst om at den kommer og at de må sjekke spamfilter osv, men neida...

 

Forumet blir så enormt mye mer lesbart når trådoverskriftene blir skikkelig beskrivende. Midlertidige administratorer kan også oppnevnes (kanskje bare med mulighet til å stenge tråder med feil tittel) i en overgangsperiode for å lette arbeidet på de som nå er forumadministratorer.

Jeg hadde satt skikkelig pris på ordentlige trådoverskrifter i tekniske underemner.

 

Helt enig i at forumet ville blitt mye bedre, men jobben med å holde dette i tømmene er formidabel. Flere moderatorer (Det er nok administratorer) kan være en idé. Men de som eventuelt melder seg skal være klar over hva de går inn i og være beredt på å stå løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. E-poster.

Kan det skyldes gamle mailadresser?

Har en følelse av at folk skifter av og til.

Jeg vet jeg hadde en annen da jeg startet på forumet.

Den var omtrent ikke i bruk og den ble glemt etterhvert.

For et par år siden fikk jeg ny i julepresang og den brukes litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Kanskje en egen Range Rover Classic forum.... ???

Er med på den. Tag'er tror jeg hadde fungert hvis man ble enige osv, men tror det er lettere å skille på modeller.

Uansett hva det blir tror jeg alle er enige i at det kunne vært lettere å søke etter gamle tråder.

 

Det er vanskelig å dele opp det som allerede er postet. Skal vi dele opp blir det nok fra og med nye platformer.

Skjønner. Er dette noe som er på trappene? Hva med en platform som støtter "lik knapp"?! Hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Støtter forslaget om sub*forum for RRC men ser også utfordringen med gamle innlegg. Dette med TAG er det først nå jeg har forstått :huh: . Hadde det gått ann og merket det med "Biltype" i stedet for TAG? Er det smart? Innbiller meg at jeg hadde skjønt det og brukt det tidligere om det var merket slik......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet er at søkefunksjonen er verdiløs, og det er den fordi ingen skriver hvilken bil, årsmodell og motor spørsmål gjelder. At bilmerke er tagget under hjelper ikke når folk bytter biler og forandrer underteksten. Tror vi må bli litt flinkere med opplysninger i overteksten.

Endret av lafterolf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

HEI rrc 2dr i siluet fra kurvstolen på trapppppa er noe av det vakreste som er laga av suv vis je kan bruke det ordet men det skader ikke å ha en 84 defender pickup i reserve med 200tdi og 5 tr manuell da rrc er powered by l 200 2000mod :) :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...