Gå til innhold

Girkasseolje


Hans Chr

Anbefalte innlegg

Skal bytte girkasseoljen i morgen, og vet fra tabellen fra dlrk.sk at jeg skal ha Texaco MTF 94, men denne er jo ikke å få tak i...

 

Har vært "land og strand" rundt både i YX-sjapper og hos Tess, men det er ingen som har.

 

Hva gjør jeg, bestiller hos Tess og bytter olje neste uke, eller finnes det fullgode alternativer fra f.eks. Castrol som jeg kan få hos Mekonomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens.

 

Jeg kjøpte en kartong - 12 liter Texaco MTF 94 hos Sande gård på Sola. De har en mengde spesialoljer av samtlige merker.

 

Antar at de er den største her i Stavangerdistriktet. Betalte 1100 kr for 12 liter.

 

Mvh

finn harald husberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde Castrol på min Defender. På papiret (datablad)ser den olja ut til å være til forveksling helt lik MTF 94 så jeg var sikker på at dette er bare gammel overtro. Der tok jeg skammelig feil, for i praksis er det ikke slik. Spesielt 2.gear var fiklete. Byttet til MTF 94 og fikk en helt annen feeling, alt funker glatt og fint. Forklar det den som kan men det er noen nyanser her som er helt avgjørende tydeligvis.Jeg bestilte olja hos TESS i Arendal, ikke noe problem, den kom etter noen dager og var til overmål vesentlig billigere enn Castrol. Kjøpte en eske med 12 liter så har jeg en stund og kan dele hvis noen er i knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte girkasseoljen i morgen, og vet fra tabellen fra dlrk.sk at jeg skal ha Texaco MTF 94, men denne er jo ikke å få tak i...

 

Har vært "land og strand" rundt både i YX-sjapper og hos Tess, men det er ingen som har.

 

Hva gjør jeg, bestiller hos Tess og bytter olje neste uke, eller finnes det fullgode alternativer fra f.eks. Castrol som jeg kan få hos Mekonomen?

 

Jeg har 12 liter MTF 94 fra Texaco stående i kjellern.. Kan selge deg noen liter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Gammel tråd som æ frisker opp.

 

Har 380 girkasse som skal ha MTF 94. Skulle kjøpe det i går, men det fant de ikke i sine lister.

 

Hvor får man tak i slikt? Eller er det annet man kan benytte i stedet?

 

Ønske aill ein fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bestilt inn MTF94 hos Tess - da de forhandler texaco smøremidler - men det er noen år siden.

Alternativt så burde jo fosen kunne skaffe (https://www.fosen-as.no/ - 47 96 47 92) - han er veldig hyggelig, og kjapp, men jeg har ikke prøvd å handle MTF94 hos ham selv - har fortsatt igjen noen dunker etter at jeg bestilte hos tess. (måtte bestille en kartong).

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt sett, i min bil (1999 Defender 130 med R380 kasse) så er det Dexron II olje (automatgirolje) som er oppgitt som smøremiddel for girkassa.

 

Jeg vet at folk har hatt litt forskjellig erfaring med dette, men det er i hvertfall orginalt oppgitt som en olje for denne girkassa fra LR sin side.

Dette er jo en olje som er betraktelig enklere å fremskaffe - jeg har dog alltid kjørt MTF94 selv.

 

-C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører vanlig gearolje 80W-90 fra Biltema på girkasse og transferkasse.

Litt tregere å få i gir på alle gir, men ALLE ulydene er borte.

 

Så enn så lenge er girkasse og transferkasse overhaling utsatt på min bil :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tiopet skrev:

Jeg kjører vanlig gearolje 80W-90 fra Biltema på girkasse og transferkasse.

Litt tregere å få i gir på alle gir, men ALLE ulydene er borte.

 

Så enn så lenge er girkasse og transferkasse overhaling utsatt på min bil :lol:

 

 

ENDA tregere å få i gir... :-) Jeg trur jeg må til pers med overhaling av hovedkassa mi om ikke lenge også...og den går på mtf94. Gjør du det sjøl?

Endret av Jasswass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jasswass skrev:

 

ENDA tregere å få i gir... :-) Jeg trur jeg må til pers med overhaling av hovedkassa mi om ikke lenge også...og den går på mtf94. Gjør du det sjøl?

Overhaler begge kassene selv, når den tid kommer. Foreløpig tror jeg det haster mer med å overhale diffene :lol:. Stor slakk over alt, selv med nye stikkaksler og medbringere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...