Gå til innhold

Webasto, vifte går men ingen varme?


Harmen

Anbefalte innlegg

Jeg har en webasto med ur og fjernkontroll.

Når jeg starter webasto med fjernkontrollen eller på start uret så begynner viftene i bilen å gå men det kommer ingen varme. Etter 20 min er bilen fremdeles like kald.

På mine tidligere biler kunne jeg høre en gjevn tikking fra pumpa, dette hører jeg ikke nå.

Hva skal jeg sjekke først? (har masse strøm og diesel) (den ser ikke ut til å være innstilt på ventilering)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk fjernkontrollen!:

Grønn lys når du trukker på "on": sommarmodus (berre vifta).

Raud lys: vintermodus (varme).

Skift mellom modi ved å trykka "on" og "off" samstundes i cirka 3 sekund (ref. bruksanvisning).

Slik er det på min.

/Dirk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paring med fjernkontrol, restart og sletting av kodene er ikke noe problem, diesel og kjøleveske blei også sjekket. Sommer og vinterinnstilling er på min fjernkontroll et eget tegn og de var det første jeg sjekket helt i starten så det er nokk tid for brennkammeret og dyse :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Til elgen skal webastoen ut og jeg har tnkt å rense den slik det står beskrevet her men er det et par ting jeg er usikker på:

Må jeg lufte jeg webastoen etter at jeg har satt alt på plass eller må jeg lufte hele systemet og i så fall er det en spesiell prosedyre for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...