LarsR Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Da jeg i dag skulle på jobb ville ikke Defenderen med Td5 starte. Den går litt rundt på starteren før den begynner å tikke, startmotoren altså. Jeg har sjekka batteriet og det er strøm nok. Har ikke skrudd på Td5 motorene før og lurte på hva det kan være? Takker for alt som kan sette meg på rett spor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frode Haaland Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva sa batteriet sa du? Fikk du sjekka evnen til å gi fra seg store amperestyrker, eller bare voltstyrken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neverluren Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Da jeg i dag skulle på jobb ville ikke Defenderen med Td5 starte. Den går litt rundt på starteren før den begynner å tikke, startmotoren altså. Jeg har sjekka batteriet og det er strøm nok. Har ikke skrudd på Td5 motorene før og lurte på hva det kan være? Takker for alt som kan sette meg på rett spor. Dette høres ut som innslag evt. hele startmotor må skiftes. Like symptomer på en kamerats pajero under elgjakta. Ut med gammel, inn med ny. Alt i orden! Kan være det samme her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neowulf Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Prøv med starthjelp fra en frisk bil/batteri, virker det ikke over batteripolene kjører du strømmen direkte på starteren hvist du får det til , virker dette strammer du batteripolene eventuelt bytter batteriet alternativt får du en voksen til å hjelpe deg å finne spenningsfallet mellom batteri og startmotor (kan også være jordinga mellom startmotor og batteri) virker dette ikke gitt at du også har prøvd med å jumpe styrestrømmen til starteren -bytt startmotor med innslag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsR Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Hva sa batteriet sa du? Fikk du sjekka evnen til å gi fra seg store amperestyrker, eller bare voltstyrken? Hadde ikke noe problem med levering av strøm kobla også på min egen LR med start kabler så det er ikke der problemet ligger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsR Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Prøv med starthjelp fra en frisk bil/batteri, virker det ikke over batteripolene kjører du strømmen direkte på starteren hvist du får det til , virker dette strammer du batteripolene eventuelt bytter batteriet alternativt får du en voksen til å hjelpe deg å finne spenningsfallet mellom batteri og startmotor (kan også være jordinga mellom startmotor og batteri) virker dette ikke gitt at du også har prøvd med å jumpe styrestrømmen til starteren -bytt startmotor med innslag. Tok skrutrekker trikset så det er ikke solonoiden som er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Når starteren trekker rundt er solenoiden ok. ER batteriet friskt, bytt starter. Jeg ville prøvd annet batteri først uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Torst74 Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Kan også være verdt å ta et par slag på starteren med en hammer, starter den etter dette så kan du i hvert fall bestille ny starter, hadde tilsvarende problem som lot seg løse ved noen hammerslag helt til jeg ble lei og byttet starteren. Selv om byttejobben var noe herk så løste det da problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsR Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2012 Ser ut til at det blir bytte av starter, men er det noen triks for bytte. Virker veldig trangt nedi der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Trangt som fy med mine pølsefingre ja. Grei oppskrift her. Enkelt forklart hvordan du demonterer starteren. Kan jo være kobber polene som er slitte. Da har du også oppskriften på hvordan "enkelt" bytte disse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smejan Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Kan også være verdt å ta et par slag på starteren med en hammer, starter den etter dette så kan du i hvert fall bestille ny starter, hadde tilsvarende problem som lot seg løse ved noen hammerslag helt til jeg ble lei og byttet starteren. Selv om byttejobben var noe herk så løste det da problemet. Man skal aldri undervurdere litt gla'-vold med hammer når det kommer til kranglete startmotorer. Fungerer som regel, men må ansees som midlertidig løsning - som Torstein skriver. Endret 2. oktober 2012 av smejan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Denne starteren går rund, slag kan brukes når det ikke er innslag. Her er det for lite strøm eller utslitt starter\ kortslutning. Avskriv ikke irr på ledninger. Endret 2. oktober 2012 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Denne starteren går rund, slag kan brukes når det ikke er innslag. Når du nevner det, Rolf. Husker du også at vi fikk kjøpe fabrikkprodusert deler til innslag for ca, 400 kroner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Prøv å slepe den igang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Prøv å slepe den igang. Det med å slepe var seriøst ment. Starter den da, vet du hvertfall at motor og dieslepumpe startsperre er ok. For det jeg stusset på var at starteren går litt før den begynner å tikke. Hva er "litt" i denne sammenheng? Min 300Tdi starter omtrent med det samme jeg vrir rundt nøkkelen. Men jeg tror likevel ikke det er motoren din det er noe feil med. Ikke startinnslaget heller. Og ikke nødvendigvis startmotoren heller, men den er på lista over mistenkte. Som andre har nevnt, under forutsetning at batteriet ditt er ok, så heller jeg til at det er dårlig kontakt/jording et sted som er årsaken. Det kan være noe så enkelt som (også er nevnt over her) dårlig konktakt på batteripolene. Endret 3. oktober 2012 av AreM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsR Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har vært borti slitent startmotorer, men det på båt. Det var noe av den samme oppførselen , men skal dra den igang i morgen når bilen skal inn i garasjen for rep LarsR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Når du nevner det, Rolf. Husker du også at vi fikk kjøpe fabrikkprodusert deler til innslag for ca, 400 kroner? Jo, og jeg tror jeg har liggende sammen med flere startere som skulle blitt overhalt. Jeg har vært borti slitent startmotorer, men det på båt. Det var noe av den samme oppførselen , men skal dra den igang i morgen når bilen skal inn i garasjen for rep LarsR Selv om du har testet batteriet, kan du ikke bytte det ut med et du vet er 100% bra? Tegnene er typisk for batteriet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsR Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Selv om du har testet batteriet, kan du ikke bytte det ut med et du vet er 100% bra? Tegnene er typisk for batteriet. Jeg kobla jo min egen LR med startkabler, der har jeg 200ah gode batterier og akkuratt samme utfall. Så da ville vel bilen startet, hvis det var batteriet som var gåent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Om ett batteri er gåent vil det trekke all strøm. Jeg ville gjort et forsøk til men løsne en pol til ditt batteri og sett kabelen rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terratracker Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 I 99 av tilfellene er dette en bagatell. Skjeldent determekaniske grunner til tungstart på td5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haavardk Skrevet 6. mars 2018 Del Skrevet 6. mars 2018 (endret) Hei! For ikke lenge siden har jeg overtatt min første Defender en 2006 Td5 110 Har litt startproblemer også nå. Jeg har veldig lyst å lære.. Gi meg gjerne en pekepinn på gode steder for informasjon. Noen enkle ting jeg kan starte med å sjekke. -Den har starta nesten hver gang, men innimellom vil den ikke. -Starteren går vel og lenge, så batteriet virker friskt. -Ved 2 anledninger i det siste, har motoren sluknet etter å ha gått 10-15min. Deretter vært veldig tung å starte. Ifm dette, virka det som den gikk dårlig.. mye stigning på disse turene. -De gangene den ikke starter: etter å ha prøvd vel og lenge, begynner det å klikke fra ECU området. Vil tippe dette er fordi batteriet er flatt? -Under panseret, så er det en grønn kobling. Tror det er fuel linja der den kobles på høytrykk trinnet. (?) Her er det litt slark. kan dra den 2 mm inn/ut. Endret 6. mars 2018 av Haavardk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 7. mars 2018 Del Skrevet 7. mars 2018 Å stille en riktig diagnose basert på bare en opplysning er omtrent umulig. Vi trenger mer, som feks hvor langt har bilen gått? Hva er gjort tidligere? Har du lest av feilkoder? Og ikke minst, hvordan er sylinderbalansen? Flere hopper fra en tråd til en annen, da faller opplysninger bort underveis. Har bilen en tråd her inne fra før? Føler du at du trenger hjelp, spør gjerne, og opplys hvor du bor, for det finnes hjelpsomme entusiaster over hele landet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Kjører D2 med samme motor så jeg forsøker. Hører du dieselpumpa i tanken når du skrur på tenninga? Er det stille baki tanken er pumpa dø. Bytt pumpe. Hvis du hører pumpa og den likevel er tung å starte, forsøk dette. Kjør lufteprosedyre ved å sette på tenninga og tramp gass pedalen flere ganger i gulvet til du hører pumpa begynne å jobbe. La den bli ferdig. Prøv å start. Starter den lett nå så er nok kobberpakningene under dysene modne for utskifting. Husk at du må ha friskt batteri og mye strøm på en td5. mvh leif ove Endret 8. mars 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 (endret) Forresten velkommen til forumet. husk at vi hilser på hverandre når vi treffes langs veien. Og vi er også flinke med å hjelpe hverandre så det er bare å spørre. mvh leif ove Endret 8. mars 2018 av leiohel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camarogeddon Skrevet 8. mars 2018 Del Skrevet 8. mars 2018 symptomene dine minner mye om de jeg også hadde når jeg fikk luft i systemet på min TD5. Den gikk fint en stund, men stoppet etter 10-15 min. Min var da desverre såpass vanskelig å ha med å gjøre at jeg tømte batteriet før jeg fikk start. Den mest vanlige årsaken til den typen oppførsel er nok dysepakninger, selv om det i mitt tilfelle viste seg å være selve dieselslangene som hadde smålekkasjer. -Camarogeddon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.