Jetinge Report post Posted January 13 Skjønner - ha en fin sesong i 2019 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted August 26 Da, er det tid for et lite Hurra ! Den lille svarte er godkjent for veien etter oppstart av prosjekt i 2012 Det ble 3 seter nå, så mulig prosjekt videre er alle 7 setene. Men det viktigste er at den er godkjent : SERIE 2 1957 mod produsert 16.09.1957 , solgt til Ny Caledonia ( øy utenfor Australia) sendt til Nord-Sverige og gikk som anleggsbil til1972 for Vattenfall, 5 eiere i Sverige etter det og avregistrert som A-traktor før den kom til Norge og den første av 3 eiere her, jeg er sistemann i rekken. Skal være et rullende prosjekt nå - gleder meg snaut nå:) Quote Share this post Link to post Share on other sites
telindnor Report post Posted August 26 Kanon, Grattis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted August 26 Takker Er litt som å ha stått til en eksamen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted August 28 (edited) Nå er det hentet skilter i Drøbak, de er montert, og bilen er førstegangs registrert 31.12.1957 så det er da en serie 2 1957 mod. Nr. 482 av vel 7000 stk produsert. Førstegangsreg. nå i Norge 26.09.2019. Og i følge Heritage i England så er originalfargen blå, så denne har blitt satt sammen av litt forskjellige karosserideler opp gjennom årene. Kjørte fra Fredrikstad og til Ski, uten problem, holdt fint 80 km/t hele veien i 7.5 mil.Går flott, starter på første forsøk, bremsene er bra etter et grunnkurs i seriebilbremser som tok sin tid, men nå sitter det:) Skal få på trucktaket, og så smått begynne å gjøre noe med karosseriet. Edited August 28 by Jetinge Quote Share this post Link to post Share on other sites
Haakon Aune Report post Posted August 29 Så gøy dette må være! Gratulerer! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted August 29 Ja, det er skikkelig moro - og første delmål nådd - det er nå et rullende prosjekt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Elvehundre Report post Posted August 30 Gratulerer så masse. Artig at det ordna sæ me skilt. Kommer du og tester litt terrengkjøring på Rudskogen i morgen. Ønske dæ ein fin dag hilsen Henry Arnfinn Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 4 Takker, kjører toppløs nå - helt strøkent ! Driver med litt tilvenning av kjøring, bil og utstyr, helt magisk! Jeg skal ha på trucktaket før jeg begynner å ferdes rundt ( været avgjør når jeg kjører nå), men det er mulig at Magne og Simen kommer til Horten med bilen, jeg er på mc-tur Men gjerne en annen gang, må få litt oversikt på hva som skjer og hvor ! Ha en fortreffelig fin dag videre, / Trond Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 13 Mellomstadiet fra toppløs til truckcab - bikini funker helt strålende i disse varme/kjølige dagene vi har nå. 50 mil problemfritt etter mange år på låve og i skog - strøkent! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 15 (edited) Jeg har et spørsmål vedr. varmeapparat i Den lille svarte, S2. Det er koblet 2 varmeapparater i serie, motoren har arbeidstemp på 80 grader, men ingen av registrene i varmeapparatene blir varme, noen tips om årsak og tiltak? Edited September 15 by Jetinge Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diaboli Report post Posted September 15 Har du åpnet kranen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 15 Jeg tror det, det lå kjølevæske i begge registrene da jeg renoverte, men kjenner ikke at slangene blir varme ut av motor heller. Med kranen mener du den på blokka/vannpumpe ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Klusenhusen Report post Posted September 15 Skal være en ventil/kran på toppen av blokka, på min var det messing ratt til å skru/ åpne-lukke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 15 Jeg har en settskrue med kontramutter, sitter på høyre side ved uttaket på toppen. Skrudde litt på den i dag, og det kom litt vann ut, men om den var åpen vet jeg ikke. Det må sjekkes i morgen, så det kan kanskje være noe så enkelt som det. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 17 Her sitter den "kranen" jeg refererer til - er det steng/åpent for kjølevann til varmeapparater? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gautes Report post Posted September 18 Ser riktig ut. Mine har gammeldags kran der. Du har forøvrig en 2,0 topp og sideventilert motor så sammenlikning med en Diabolsk 2,25 hjelper dårlig. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 18 Ja, så det, men om jeg skrur ut skruen skal vel den åpne for vann ut? Har testet forsiktig og det kom litt vann ut ved gjengene - får kanskje tappe av litt og åpne helt for sjekk ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gautes Report post Posted September 18 God ide. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Diaboli Report post Posted September 19 22 timer siden, gautes skrev: Du har forøvrig en 2,0 topp og sideventilert motor så sammenlikning med en Diabolsk 2,25 hjelper dårlig. Men jeg skal ha for forsøket. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 19 Jepp, og takk for supporten Har nå snart kjørt 80 mil med Den lille svarte, uten problem av noen art, starter omg. går uten feil og skrangler helt avsindig - regner det som normalt? Quote Share this post Link to post Share on other sites
gautes Report post Posted September 19 Pssst.Du kjører jo en LR. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted September 20 der ser du - noviser kommer med de utroligste uttalelser, og det er skikkelig moro å kjøre den! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jetinge Report post Posted November 5 Lenge siden det var noe oppdatering - underlig nok mye annet som har tatt tiden Har nå kjørt 100 mil, og den har gått bedre og bedre. I starten var det litt sluring på clutch, men det har gitt seg nå. Satte på bikinitopp og kjører med den ennå, funker som et skudd, varmt under taket, og liten trekk bakfra. Fikk plutselig ladeproblemer, lampen lyste en stund, slukket igjen, men nå lyser den hele tiden. Batteriet er satt til lading, og jeg sjekket laderegulatoren, det er irr på vippa. Kan det være grunn til at den først lyste, for så å kutte helt ut? Hva og hvordan sjekke laderegulatoren for å se om den er ok? Ellers er det klart for montering av nye dekk med pigg - har planlagt vinterkjøring etter å ha fått i gang varmeapparatene:) Det var selvfølgelig kranen som ikke var skrudd helt opp - novisefeil ( som TV-reparatøren sa - står kontakten i? ) , og nå funker det flott. Må bare finne en kran med ratt - dumt med skrue og kontramutter. Videre er den gamle canvasen( heldekkende) vasket etter oppskrift fra båtfolk - vann ca 35 grader, 2dl grønnsåpe til 40l vann og 1dl Vanish for flekkfjerning. Lå dette i 24t, spylt godt etterpå, og virket flott. Det vannet som ble slått ut var skikkelig møkkete. Etter god tørking skal den impregneres med båtkalesje imp. Så gjenstår det å se om det er vanntett:) Quote Share this post Link to post Share on other sites