Jetinge Skrevet 5. november 2019 Del Skrevet 5. november 2019 Flott Gaute, ser på det først og kommer tilbake. Blir mest kjøring på vintervei tror jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 6. november 2019 Del Skrevet 6. november 2019 Ser ut til å være dynamo som krangler, ulyd i bakkant og null lading. Børster som skal byttes, og finnes de event. å få på en enkel måte her? Eller ny dynamo i moderne drakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 12. desember 2019 Del Skrevet 12. desember 2019 Vinterarbeidet er igangsatt! Nå er det eksos/ manifold som er oppgaven. Har fått sveiset manifold ( som forsøk ), men det holder dessverre ikke. Så, nå er jeg på leting etter en brukbar manifold til 2l serie 2 motor. Min er sprukket på flere steder, en hel manifold vil bli meget verdsatt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 Dynamo er byttet, ny «brukt» Lucas donert fra Oscar som er bygget om til vekselstrøm. Nå er det altså manifold som må byttes, og spørsmålet er om hvor og hos hvem kan det finnes en brukbar manifold til 2.0l serie 2 1958 mod. event hvilken forhandler har en ny? Jeg har søkt rundt hos de mest kjente, men finner ikke noe. Noen tips her ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 Er det ikke samme manifold på serie 1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 Send en mail. Ikke alt er lett å finne på pc. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 1 time siden, lafterolf skrev: Er det ikke samme manifold på serie 1? Skal vel være det, samme blokka som er tatt opp til1997ccm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 Serie 1 hadde 2 literen i mange år. Mulig jeg kan ha en manifold liggende. Må lete litt og se hva jeg finner. Ikke mange 58 modeller igjen med 2-litersmotor. En riktig godbit dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 14. desember 2019 Del Skrevet 14. desember 2019 Wow... det ville være topp! Den gamle manifolden har trolig for dårlig gods til at sveisen holder. Planen er at den skal å på vinterveier med nye piggdekk, bikinitak og ny canvas bakvegg til denne. Har jo 2 stk varmeapparater som gir skikkelig med varme. Har også fått vasket og impregnert den gamle hele kalesjen, så det er et alternativ å sette på den også - men motor bør gå før dette gjøres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 På 14.12.2019 den 11.08, gautes skrev: Send en mail. Ikke alt er lett å finne på pc. Sendt en melding:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 17. desember 2019 Del Skrevet 17. desember 2019 Ett stemningsbilde fra høstværet på Langhus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Flott bilde. 2-litersmotoren er levert i 2 utgaver. 2-literen kom i 1952 som en videreutvikling av 1,6 literen. Fikk problem med sprekk mellom sylinder 2 og 3, derfor flyttet de sylinder 2 og 3 fra hverandre og kom med en modifisert 2 liter i 1954. Dermed kan det være to forskjellige eksosmanifoiler. På 80-tommeren fra 1952 jeg bygde opp i 1984-1986 husker jeg at eksosmanifoilen ble sveiset og reparert. Satte bort jobben. Ønsker alle en fin dag, og en god jul etterhvert hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Det var siameser, manglet kanaler for kjøling mellom sylinder 2 og 3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 (endret) Dette skal være motor fra -57, og Craddocks har 2 varianter av manifold, så det blir litt spennende om det som kommer er riktig til denne. Men et annet spørsmål tildele som har lang erfaring med sideblåser : Ved justering av ventiler på 2.25 l ligger alle ventiler på toppen, men her er innsug på topp og eksos på siden. Kan jeg justere den etter Rule Of Nine med utgangspunkt i nr 1 er innsug og nr 8 er bakre eksos, og videre med 2 -7 etc. ?? 13 timer siden, Elvehundre skrev: Flott bilde. 2-litersmotoren er levert i 2 utgaver. 2-literen kom i 1952 som en videreutvikling av 1,6 literen. Fikk problem med sprekk mellom sylinder 2 og 3, derfor flyttet de sylinder 2 og 3 fra hverandre og kom med en modifisert 2 liter i 1954. Dermed kan det være to forskjellige eksosmanifoiler. På 80-tommeren fra 1952 jeg bygde opp i 1984-1986 husker jeg at eksosmanifoilen ble sveiset og reparert. Satte bort jobben. Ønsker alle en fin dag, og en god jul etterhvert hilsen Henry Arnfinn Kalesjen er senere vasket og impr. Så det blir spennende å få den på, her rant vannet gjennom og rett ut Endret 19. desember 2019 av Jetinge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Sjekk motornummer . Da finner du ut hva du har. Justering synes jeg å huske at det var oddetall oppe og partall nede. Men skrutrekker i plugghullet og stempel på topp uten veksling av ventiler på sylinderen gir også riktig justering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 19. desember 2019 Del Skrevet 19. desember 2019 Ja, og da blir vel det at om vi regner 1 oppe som første og 4 ( bakre nede er 8 ) og så regner annenhver går vel det opp i rule Of nine ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. desember 2019 Del Skrevet 20. desember 2019 Logikken er der og om jeg husker rett er det slik i praksis også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 21. desember 2019 Del Skrevet 21. desember 2019 Du har hukommelsen i behold Gaute - det ligger i sikksakk sett fra sylinder 1. Et lite skritt for menneskeheten, et stor skritt for meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Denne vinteren har gitt muligheter til litt lettelser i « antrekket « her på Østlandet. Fungerer helt fin med bikinitopp og canvas bakvegg på bare veier, + 2 grader og sol ! Hm...., nå kjører jeg med konstant innlegg av 4 x 4 og får ikke koblet ut. Demontere mellomaksel er første løsning, men er det noe annet som kan sjekkes og gjøres med det uten å ta ned girkasse + + ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Sjekke at spaken,nedtrykt, for 4x4 høy spretter opp ved giring fra høy til lav. Ikke uvanlig at returfjæren ikke gjør jobben sin. Rust i røra til sjaltegaflene på reduksjonskassa er også en ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 Spaken ( den gule ) fester seg ikke i nedre pos., kommer jeg til fjøra for sjaltegaflene fra utsiden, eller er det ned med alt og full gjennomgang ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 11. februar 2020 Del Skrevet 11. februar 2020 I høyserien skal den gule låse seg nede når du trykker den ned. Ved giring til lavserien skal den sprette opp. Ville sjekke nøye alt fra girknotten ,fjær, innfetning fjær,bevegelse i stanga,gjennomføring i gulvet,, hengsling og støtstang utvendig på kassa aller først. Veldig lett å gå i surr for førstegangsfødende. Men du har nummeret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Takker! Har tatt grep ved nedplukk av fremre mellomaksel - ny bil å kjøre Fortsetter med din info om sjekk fra gul knapp og videre inn i kassa. Sier vel litt om hvor prematurt dette er på mekanikernivå når jeg ha kjørt 130 mil med 4x4 - og det uten særlig mistanke på at noe er galt - kostelig !! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 3. mai 2020 Del Skrevet 3. mai 2020 Skiftet olje, og da jeg tok ned oljefiltertet på 2.0 l S2, var det en tykk gummipakning, spiralfjærer og en plateskive i topp som ligger under oljefilteret. Har søkt på div. steder for å finne ut om det er noe som skal være der, eller er putta på underveis. Så, skal det være der eller ikke ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jetinge Skrevet 9. mai 2020 Del Skrevet 9. mai 2020 (endret) Har et spørsmål til noen voksne Har ikke drift på bakhjul i 2 - hjuls drift høy. Full drift på begge aksler ved 4 - hjulsdrift høy og lav -hva er feil? Endret 9. mai 2020 av Jetinge Nye info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.