EnTo Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Godt jobba. Blir bra dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Vakkert arbeid. Flott tråd. Lykke til videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Tusen takk, alle sammen! Bare jeg får dreisen på bildene nå så, så blir alt bra. Har fått gjort litt i dag og; småting, stort sett bare noen braketter som fikk litt owatrol og en master sylinder som fant plassen sin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hei, Har forandret litt på dette nå: Medlemmer kan opprette opp til 3 album, max 150 bilder i hvert album. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Takk, Steinar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Torsdag: La inn gulv å krype på. Dette er altså ikke festet på noe måte...skal jo under med diverse bremserør osv. osv. Søndag: Fikk festet på ytterskjermene. (skrudd med én skru på hver) Fordi jeg vill skru på disse: Forskjellen fra de som sitter på delebilen. Er vel tåkelyset som er hovedforskjellen?! Fikk montert høyre hjørnet: Ble til og med litt lys der. Spørsmål: Hva er denne greia her? Original? I så fall, burde jeg fjerne den for å unngå tull og feil? Tror jeg har tre stykker. I tillegg har jeg fått liv i starteren. Både den og startsreleet slår inn ved riktig hakk på nøkkelen, uten at jeg har gjort noen ting annet enn å lade batteriet. Fikk liv i viskermotoren, på alle hakk. Og spylermotoren. Men de forsvant etter 2-3 min med "leking," og har ikke fungert siden. Fikk også lyshorn, men det har bare fungert to av gangene jeg har klemt på bryteren...så, det fungerer vel egenlig ikke. Mandag: Montert mastersylinder Og fått owatrol på disse delene: Har ikke målt meg frem om det går strøm til de forskjellige reléene, men jeg tror kanskje trøblene jeg har kan være pga. dem. Har jo f. eks. ikke blinklys i det hele tatt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Ser ut som en sikringsholder. Tror jeg så akkurat en slik del da jeg holdt på i kveld, på omtrent samme sted som bildet ditt viser. Vil anbefale at du ikke fjerner den, den kan ha en funksjon . Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Helt riktig som HA sier Jeg tror den på bildet er for bakrutevisker, men det finner du lett ut på koblingskjema. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 okidoki takk, begge to! Da lar jeg den være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Akkurat ferdig med skruinga for i dag. Har drevet på fra ca. skoleslutt til nå. Ikke at jeg har fått gjort så mye men... -Monterte panseret, slik at jeg har noe å gå etter når jeg skal rette opp fronten. -Montert slavesylinder. -Montert brakett for choke, og chokekabel. -Og fortsatt med "feilsøking på ledningsnettet. Kom ikke så mye lenger enn at jeg tok knekken på varselblink-reléet.. Det er fortsatt ganske mange ledninger som mangler plussstrøm. Har lett etter om jeg finner noen flere jordingsledninger, men gjør ikke det. Skal sjekke hvor gode jordingspunktene jeg allerede har før jeg leter etter plusstrømmen. Det er vel sikkert jord. Får se om jeg får fått no orden på det i helga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 veldig bra jobba Erik, og dette blir veldig fint Skal skjermer av igjen for lakkering, eller skal alt tas når det er montert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Tusen takk. Planen var vel å ta av skjermene og lakke alt i "smådeler," slik at jeg kommer til overalt. Men det er ingenting som er bestemt enda. Skjermene må uansett av da jeg mangler å poppe opp "verktøtavla" baki der. Også tenkte jeg kanskje å tectylisere osv. Vi får se. Er jo ikke lakkevær før til sommer'n uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 2. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2013 Blitt ca. 10-11 timer skruing/feilsøking på det elektriske nettet i dag. Har ikke kommet stort lengre... Har fått viskermotoren til å fungere igjen, på begge hastigheter. Problemet var at det ikke kom 12 volt til bryteren, tror jeg i hvert fall. Tok og kstrøm på den ledningen jeg trodde skulle ha 12 volt, inn på bryteren. Det gnistra litt, før motoren starta. Nå fungerer den fint som bare det. Har sjekka meg fram på alt av jording, som var bra, og bytta mellom tre forskjellige blinklysbrytere. Men har enda ikke fått blinklys, så nå vet jeg i hvert fall at problemet ikke ligger der. Akkurat nå har jeg mest lyst til å ta ut alt det elektriske igjen, og koble det opp igjen, ledning for ledning. Da vil jeg i hvert fall få skikkelig kontroll. Nå er det veldig mange ledninger som har strøm når de ikke skal ha det, og like mange ledninger som ikke får strøm i det hele tatt. Veldig mye i motorrommet i hvert fall. F. eks. blinklysreléet; 2 av 3 ledninger, (hvor av den ene ledningen er jord) har 12 volt når blinklyset ikke er på. Når jeg skrur det på, enten til høyre eller venstre, forsvinner all strømmen til reléet, isteden går strømmen til startsreléet. Slik er det med flere ting. Så har mest lyst til å begynne på nytt igjen. Kanskje det blir i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 3. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2013 Har funnet feilen som gjorde at blinklyset gikk sammen med parklyset. Det var bare fordi ledningene som gikk til hengerfestet var vikla sammen. Skulle sett det med en gang...har kastet bort myyye tid på å feilsøke andre plasser. Fikk til og med blinklyset til å fungere i to sekunder også. Men jeg får ikke strømmen gjennom blinklysbryteren lenger... Hadde ny bryter vært lurt? Vurderer også å kjøpe nytt ledningsnett fra england. Samt ny tenningslås osv. Har veeedlig masse spenningsfall enkelte steder. Noen som er godt kjent med prisene? Hvor mye gav du, Erling? Har sett at http://www.autosparks.co.uk/index.php?cPath=59_76_617 har noen priser. Jeg er litt (les: veldig) redd for at nettet skal brenne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjurbeck Skrevet 3. mars 2013 Del Skrevet 3. mars 2013 Jeg kjøpte et originalt lucas-nett som hadde liggi på hylla fra 1970 til et par tusen, tror jeg. Altså ikke fra autospark, så jeg har ingen formening og pris og kvalitet der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stovika Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Den linjesikringen er til varmeapparatet hvis det er hvit og brun ledning inn og ut av holderen. Ellers er det også en linjesikring på ledningen til varmetrådene i bakluka som kommer fra reléet som sitter ved siden av startreléet. På noen biler er kanskje dette reléet flyttet på innsiden av festeplata til ekspangsjonstanken, altså i fotbrønnen. Lykke til ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 9. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2013 Takk, stovika. Har funnet det ut. I løpet av uka har jeg såvidt begynt med å tenke på å lage bremerør. Fikk lånt meg bra verktøy, men det var ikke alt som fulgte med, spesielt de delene som trengs for britiske systemer. Så da gav jeg det tilbake. Kunne jo fått gjort noe da jeg har litt av mertriske og litt av UNF. Men gjorde ikke det. Får se om jeg får kjøpt meg et sett, men det er litt dyrt. Siden jeg hadde et rustfritt og bra rør til clutchen, skrudde jeg i går sammen clutch-kretsen. Og i dag fikk jeg luftet. Måtte ha noe for å holde pedalen inne: Fjerna varmeapparatet for å se om det var noen jordingsledninger som hadde lurt seg med bak der, noe det ikke var. Så fulgte jeg ledningene bort til sikringsholderen, og fant dette: Burde jo sette det litt før. De ser pene ut under sota, men jeg tror jeg allikevel skal bytte dem ut. Grunnen til at jeg mista blinklyset var at det hadde gått en sikring. Så nå fungerer det meste som er. Mangler å få i gang choke-bryteren, men det skal nok gå greit. Nå er varmeapparatet blitt satt tilbake igjen, og ting begynner å se litt ryddigere ut. Etter en grundigere pussing på kontaktene rundt sikringene mista jeg spenningsfallet. Så ledningsnettet skal beholdes! :) Har også vært i kontakt med famous four, så nå blir det vel forhåpentlligvis noen deler om ikke alt for lenge. Og dermed mulighet for startsforsøk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Etter to intense uker med russerevy, særemne og fult av prøver på skolen er det endelig kommet ei lita pause. Så nå kan jeg endelig bevege meg ut i garasjen igjen. :) Har også bestilt deler. Begynner å bli ganske mange dager og siden og faktisk, seks eller no... og de er enda ikke blitt sendt. Så ser ikke ut til at de kommer sammen med påskesola. Men-men, har andre ting som skal gjøre også. Drar til Island på mandag, så noen hast med deler er det jo heller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2013 Har koblet opp (1) tute, som fungerer og fikset strøm til ledningene som går til coil og bensinpumpe, samt funnet frem pumpa fra "lagret." Bilen har stått rolig i nesten to uker uten at noen har rørt den, og alt av elektronikk fungerer fremdeles slik det skal. Det er positivt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jon71 Skrevet 20. mars 2013 Del Skrevet 20. mars 2013 Måtte gå helt til starten av tråden for å se hvordan bilen så ut i begynnelsen. Du har gjort en kjempejobb...........dette blir en fin bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2013 Skrudd inn midtre delen av dashboardet i dag. Forhåpentligvis trenger jeg ikke å ta det ut flere ganger heller. Ny økt i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 24. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2013 Ble gjort en del i garasjen i helga og Fikk hjelp av broder'n, og da ble det montert småting som varmeskjold og plastikken som går under grillen. Og montert gulv Pluss teppe, mest med tanke på riper. Ser ut til å det er til en fire-dørs eller en nyere todørs, men det kan eventuelt skjæres til. Jeg har også fått montert bensinpumpa. Tror den kanskje den skal monteres via noen gummiforinger, fordi den bråker no så inn i gr@ns.... Noen som vet? Kanskje den roer seg når det faktisk kommer litt bensin gjennom den og ikke bare luft?! Tok litt forskjellige gummideler og i salo og varmtvannsblanding. De ble myke som bare det. Har gjort en del andre småting også, men husker ikke helt nå i farta. Endte opp med noe som ble ca. slik. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 24. mars 2013 Del Skrevet 24. mars 2013 Jøss, nå begynner det å ligne noe ja Matta bak er ok (bortsett fra at den er sort da), bare skjær av "ørene". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. april 2013 Forfatter Del Skrevet 1. april 2013 Tross til at jeg har vært lite hjemme i ferien har det skjedd litt. Blitt en del timer i sola i dag, går og på lørdag. Lørdagen gikk i stor grad med til å fjerne førersetet og understellet fra delebilen: Dette skal jo gå ganske greit ved bare å gli setet bakover på skinnene, men fordi en tidligere eier har sveist muttere mellom seteramma og gulvet ble setet flytt 10-15 mm for langt bak. Dette førte selvfølgelig til at setet buttet i baksettet før det gikk av....med andre ord veldig trangt. Tror jeg brukte 1.5 timer på noe som tar 10 min. Videre ble seteramma (delevis) monter i bilen. På søndag ble fronten av bilen trilla ut i det sykt deilige sollyset: Der fikk jeg bytta kabelskor på ledningene til oljepumpa, fikk til og med frem oljetrykkslampa. Kobla opp slangene til varmeapparatet og dette her: Ser det riktig ut? Og monterte list over radiatoren. Den er enda ikke blitt mer poppet enn det som vises på bildet da tanga begynet å krangle. Lurer på om den er original jeg...det er nå så mye nagler i den at det virker litt hjemmemekk. Men pent blir det læll! Dagen i dag har gått med til å legge opp ledninger med sikring og bryter for kjøleviftene. Synes resultatet ble skikkelig bra! :) Det er sikkert blitt gjort fult av andre ting som jeg har glemt ettersom det er noen timer siden jeg har gjort dem. Håper delene kommer denne uka Da blir det snarlig start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arez Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Fy flate for en jobb du legger ned. Dette blir en stasvogn. Imponerende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.