Gå til innhold

The Range Rover Project


Erik Iversen

Anbefalte innlegg

Torsdag:

La inn gulv å krype på. :)

gallery_15285_505_537433.jpg

Dette er altså ikke festet på noe måte...skal jo under med diverse bremserør osv. osv.

 

Søndag:

Fikk festet på ytterskjermene. (skrudd med én skru på hver)

gallery_15285_505_1094899.jpg

gallery_15285_505_305752.jpg

 

Fordi jeg vill skru på disse:

gallery_15285_505_1848971.jpg

 

Forskjellen fra de som sitter på delebilen. Er vel tåkelyset som er hovedforskjellen?!

gallery_15285_505_81078.jpg

 

Fikk montert høyre hjørnet:

gallery_15285_505_164563.jpg

 

Ble til og med litt lys der. :lol:

 

gallery_15285_505_928200.jpg

 

Spørsmål: Hva er denne greia her? Original? I så fall, burde jeg fjerne den for å unngå tull og feil? Tror jeg har tre stykker. B)

gallery_15285_505_916269.jpg

 

I tillegg har jeg fått liv i starteren. :) Både den og startsreleet slår inn ved riktig hakk på nøkkelen, uten at jeg har gjort noen ting annet enn å lade batteriet. :P

Fikk liv i viskermotoren, på alle hakk. Og spylermotoren. :)

Men de forsvant etter 2-3 min med "leking," og har ikke fungert siden.

Fikk også lyshorn, men det har bare fungert to av gangene jeg har klemt på bryteren...så, det fungerer vel egenlig ikke.

 

Mandag:

Montert mastersylinder :)

gallery_15285_505_695783.jpg

 

Og fått owatrol på disse delene:

gallery_15285_505_807100.jpg

 

Har ikke målt meg frem om det går strøm til de forskjellige reléene, men jeg tror kanskje trøblene jeg har kan være pga. dem. Har jo f. eks. ikke blinklys i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ferdig med skruinga for i dag. Har drevet på fra ca. skoleslutt til nå. :)

Ikke at jeg har fått gjort så mye men...

 

-Monterte panseret, slik at jeg har noe å gå etter når jeg skal rette opp fronten.

-Montert slavesylinder.

-Montert brakett for choke, og chokekabel.

-Og fortsatt med "feilsøking på ledningsnettet. Kom ikke så mye lenger enn at jeg tok knekken på varselblink-reléet.. :huh:

Det er fortsatt ganske mange ledninger som mangler plussstrøm. Har lett etter om jeg finner noen flere jordingsledninger, men gjør ikke det. Skal sjekke hvor gode jordingspunktene jeg allerede har før jeg leter etter plusstrømmen. ;)

Det er vel sikkert jord.

;)

 

Får se om jeg får fått no orden på det i helga. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :)

Planen var vel å ta av skjermene og lakke alt i "smådeler," slik at jeg kommer til overalt. :)

Men det er ingenting som er bestemt enda. Skjermene må uansett av da jeg mangler å poppe opp "verktøtavla" baki der. Også tenkte jeg kanskje å tectylisere osv. ;)

Vi får se. :)

Er jo ikke lakkevær før til sommer'n uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt ca. 10-11 timer skruing/feilsøking på det elektriske nettet i dag. Har ikke kommet stort lengre...

Har fått viskermotoren til å fungere igjen, på begge hastigheter. :) Problemet var at det ikke kom 12 volt til bryteren, tror jeg i hvert fall. Tok og kstrøm på den ledningen jeg trodde skulle ha 12 volt, inn på bryteren. Det gnistra litt, før motoren starta. :D Nå fungerer den fint som bare det. :)

 

Har sjekka meg fram på alt av jording, som var bra, og bytta mellom tre forskjellige blinklysbrytere. Men har enda ikke fått blinklys, så nå vet jeg i hvert fall at problemet ikke ligger der. B)

 

Akkurat nå har jeg mest lyst til å ta ut alt det elektriske igjen, og koble det opp igjen, ledning for ledning. Da vil jeg i hvert fall få skikkelig kontroll.

Nå er det veldig mange ledninger som har strøm når de ikke skal ha det, og like mange ledninger som ikke får strøm i det hele tatt. Veldig mye i motorrommet i hvert fall.

F. eks. blinklysreléet; 2 av 3 ledninger, (hvor av den ene ledningen er jord) har 12 volt når blinklyset ikke er på. Når jeg skrur det på, enten til høyre eller venstre, forsvinner all strømmen til reléet, isteden går strømmen til startsreléet. :blink:

Slik er det med flere ting.

Så har mest lyst til å begynne på nytt igjen.

Kanskje det blir i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet feilen som gjorde at blinklyset gikk sammen med parklyset. :) Det var bare fordi ledningene som gikk til hengerfestet var vikla sammen. Skulle sett det med en gang...har kastet bort myyye tid på å feilsøke andre plasser. Fikk til og med blinklyset til å fungere i to sekunder også. :) Men jeg får ikke strømmen gjennom blinklysbryteren lenger... :wacko: Hadde ny bryter vært lurt?

Vurderer også å kjøpe nytt ledningsnett fra england. Samt ny tenningslås osv. Har veeedlig masse spenningsfall enkelte steder. Noen som er godt kjent med prisene? Hvor mye gav du, Erling?

Har sett at http://www.autosparks.co.uk/index.php?cPath=59_76_617 har noen priser.

Jeg er litt (les: veldig) redd for at nettet skal brenne! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den linjesikringen er til varmeapparatet hvis det er hvit og brun ledning inn og ut av holderen. Ellers er det også en linjesikring på ledningen til varmetrådene i bakluka som kommer fra reléet som sitter ved siden av startreléet. På noen biler er kanskje dette reléet flyttet på innsiden av festeplata til ekspangsjonstanken, altså i fotbrønnen.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, stovika. :) Har funnet det ut. :)

 

I løpet av uka har jeg såvidt begynt med å tenke på å lage bremerør. Fikk lånt meg bra verktøy, men det var ikke alt som fulgte med, spesielt de delene som trengs for britiske systemer. Så da gav jeg det tilbake. Kunne jo fått gjort noe da jeg har litt av mertriske og litt av UNF. Men gjorde ikke det. Får se om jeg får kjøpt meg et sett, men det er litt dyrt.

 

Siden jeg hadde et rustfritt og bra rør til clutchen, skrudde jeg i går sammen clutch-kretsen. Og i dag fikk jeg luftet. :)

Måtte ha noe for å holde pedalen inne:

gallery_15285_505_1018794.jpg

 

Fjerna varmeapparatet for å se om det var noen jordingsledninger som hadde lurt seg med bak der, noe det ikke var.

gallery_15285_505_305566.jpg

 

Så fulgte jeg ledningene bort til sikringsholderen, og fant dette:

gallery_15285_505_1178492.jpg

 

Burde jo sette det litt før. De ser pene ut under sota, men jeg tror jeg allikevel skal bytte dem ut.

 

Grunnen til at jeg mista blinklyset var at det hadde gått en sikring. Så nå fungerer det meste som er. Mangler å få i gang choke-bryteren, men det skal nok gå greit.

Nå er varmeapparatet blitt satt tilbake igjen, og ting begynner å se litt ryddigere ut. Etter en grundigere pussing på kontaktene rundt sikringene mista jeg spenningsfallet. :) Så ledningsnettet skal beholdes! :) :)

 

Har også vært i kontakt med famous four, så nå blir det vel forhåpentlligvis noen deler om ikke alt for lenge.

Og dermed mulighet for startsforsøk. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter to intense uker med russerevy, særemne og fult av prøver på skolen er det endelig kommet ei lita pause. :)

Så nå kan jeg endelig bevege meg ut i garasjen igjen. :) :)

 

Har også bestilt deler. :D Begynner å bli ganske mange dager og siden og faktisk, seks eller no... og de er enda ikke blitt sendt. :huh: Så ser ikke ut til at de kommer sammen med påskesola. <_< Men-men, har andre ting som skal gjøre også.

Drar til Island på mandag, så noen hast med deler er det jo heller ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet opp (1) tute, som fungerer :) og fikset strøm til ledningene som går til coil og bensinpumpe, samt funnet frem pumpa fra "lagret." :)

Bilen har stått rolig i nesten to uker uten at noen har rørt den, og alt av elektronikk fungerer fremdeles slik det skal. :) Det er positivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gjort en del i garasjen i helga og :)

 

Fikk hjelp av broder'n, og da ble det montert småting som varmeskjold og plastikken som går under grillen.

gallery_15285_505_1098038.jpg

 

Og montert gulv

gallery_15285_505_729919.jpg

 

Pluss teppe, mest med tanke på riper. Ser ut til å det er til en fire-dørs eller en nyere todørs, men det kan eventuelt skjæres til. :)

gallery_15285_505_266513.jpg

 

Jeg har også fått montert bensinpumpa. :) Tror den kanskje den skal monteres via noen gummiforinger, fordi den bråker no så inn i gr@ns....

Noen som vet?

Kanskje den roer seg når det faktisk kommer litt bensin gjennom den og ikke bare luft?! :)

 

Tok litt forskjellige gummideler og i salo og varmtvannsblanding. De ble myke som bare det. :)

gallery_15285_505_788019.jpg

 

Har gjort en del andre småting også, men husker ikke helt nå i farta. :P

 

Endte opp med noe som ble ca. slik. :D

gallery_15285_505_1171481.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tross til at jeg har vært lite hjemme i ferien har det skjedd litt. :) Blitt en del timer i sola i dag, går og på lørdag. :)

 

Lørdagen gikk i stor grad med til å fjerne førersetet og understellet fra delebilen: Dette skal jo gå ganske greit ved bare å gli setet bakover på skinnene, men fordi en tidligere eier har sveist muttere mellom seteramma og gulvet ble setet flytt 10-15 mm for langt bak. Dette førte selvfølgelig til at setet buttet i baksettet før det gikk av....med andre ord veldig trangt. Tror jeg brukte 1.5 timer på noe som tar 10 min. :blink:

Videre ble seteramma (delevis) monter i bilen. :)

 

gallery_15285_505_486080.jpg

 

På søndag ble fronten av bilen trilla ut i det sykt deilige sollyset: :)

 

gallery_15285_505_652623.jpg

 

Der fikk jeg bytta kabelskor på ledningene til oljepumpa, fikk til og med frem oljetrykkslampa. :D

gallery_15285_505_899061.jpg

 

Kobla opp slangene til varmeapparatet og dette her:

gallery_15285_505_617037.jpg

Ser det riktig ut?

 

Og monterte list over radiatoren. Den er enda ikke blitt mer poppet enn det som vises på bildet da tanga begynet å krangle. <_<

Lurer på om den er original jeg...det er nå så mye nagler i den at det virker litt hjemmemekk. Men pent blir det læll! :D

gallery_15285_505_398444.jpg

 

Dagen i dag har gått med til å legge opp ledninger med sikring og bryter for kjøleviftene. Synes resultatet ble skikkelig bra! :) :) :)

gallery_15285_505_7427.jpg

 

Det er sikkert blitt gjort fult av andre ting som jeg har glemt ettersom det er noen timer siden jeg har gjort dem. :P

Håper delene kommer denne uka excl Da blir det snarlig start. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...