Erik Iversen Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Vakre vårbilder dette . Går ut ifra dette er i nærheten av klubblokaler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Vi har vært på lengre turer enn bare rundt i lokalområde, men ja, akkurat disse bildene er fra Øysand Camping. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Bilder kunne like gjerne ha vært RR-reklame fra 1976 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 7. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2017 Nåja, sola hjelper nok litt til på lakken. Den ser penere ut på bildene enn den egentlig er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 7. mai 2017 Del Skrevet 7. mai 2017 Smellvakkert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2017 Ble feste av eksosen i dag da det bakre feste bestemte seg for å ryke av før helga.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 Lufta en runde igjen - for en bil! Fikk faktisk helt ekstremt til vobling (er det riktig måte i si det på?) etter begge forhjulene traff ei dump i 70 km/t. Rattet stod og hoppa og jeg måtte faktisk stoppe bilen for at det skulle gi seg. Bilen mangler styredemper da diffen ikke har feste for demperen. Så da burde det prioriteres ny diff med feste og kanskje fjerne et par shims på pokalene. Vil helst ikke oppleve det i høyere hastighet på trafikkert vei.. Fikk også parkert sammen med de andre entusiastene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2017 Fikk faktisk helt ekstremt til vobling (er det riktig måte i si det på?) etter begge forhjulene traff ei dump i 70 km/t. Rattet stod og hoppa og jeg måtte faktisk stoppe bilen for at det skulle gi seg. Bilen mangler styredemper da diffen ikke har feste for demperen. Så da burde det prioriteres ny diff med feste og kanskje fjerne et par shims på pokalene. Tror kanskje det blir dette kittet for å flytte styredemper-feste til hvor den står på defenderen. Da står den imot ramma og ikke på diffen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Lufta en runde igjen - for en bil! Fikk faktisk helt ekstremt til vobling (er det riktig måte i si det på?) etter begge forhjulene traff ei dump i 70 km/t. Rattet stod og hoppa og jeg måtte faktisk stoppe bilen for at det skulle gi seg. Bra Erik. Fint at du gleder deg over den flotte bilen Noe tilsvarende vobling hadde jeg på den nyere Classicen. Veldig guffent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Og foringene i radiusarmene er i orden? Litt slakk her lager wobbling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Styredemper må du ha. Wobling er ikke morsomt. Superfin Classic du har, Erik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Og foringene i radiusarmene er i orden? Litt slakk her lager wobbling Ja, de er i orden. Gikk over dem når jeg festet eksosen for litt siden. Men det er gamle, oransje polyforinger som sikkert må være 14 år gamle i radiusarmene foran og bak. Så ikke sikkert de gjør jobben sin skikkelig. Jeg har montert nye originalforinger i a-frame, resten har jeg ikke rørt. Er usikker på tilstanden på foringene i panhardstaget. De er ikke poly, så der har ikke noen gjort noe på mange år Svarte polyforinger ligger i handlekurven sammen med styredemper-kit, taktrekk og litt til.. Superfin Classic du har, Erik Takk, Vidar. Begynner å kose meg over denne nå! Overdrive er også genialt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Monter gummiforinger. Originale, island4x4 har. For myke plastforinger trenger ikke ha slakke når det starter å riste. De er så myke at de tillater risting. Og demper vil redusere risting, men manglende demper er ikke årsaken til dette. Bytt lager i pokalen, eller stram etter boka om de er byttet av deg tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard Bratland Erikstad Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Knallfin classic, nesten så jeg får lyst på en selv Foringene på panhardstaget var synderen på en (kremt) Patrol jeg har. Ikke var de spesielt slitt heller, men litt myke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Monter gummiforinger. Originale, island4x4 har. For myke plastforinger trenger ikke ha slakke når det starter å riste. De er så myke at de tillater risting. Og demper vil redusere risting, men manglende demper er ikke årsaken til dette. Bytt lager i pokalen, eller stram etter boka om de er byttet av deg tidligere. Det er ikke at de er myke. Heller tvert motsatt. Har kjent på de i dag. De kjennes ut som harplast.. Pokallagrene og pokalene er nye. Har skiftet de selv etter kilo oppgitt i boka. Men senere lærdom har fortalt meg at de skal strammes/sjekkes før den store simringen monteres. Jeg sjekket med min på. Så de er nok for slakke... Strammer opp den før jeg bruker bilen særlig mer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 (endret) Ikke sjeldent utløses ristingen av dårlig balanserte dekk. De er balansert? Edit: ser nå at du traff hull som utløste ristingen. Endret 28. mai 2017 av lafterolf Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Ikke sjeldent utløses ristingen av dårlig balanserte dekk. De er balansert? Edit: ser nå at du traff hull som utløste ristingen. Hjulene er balansert, ja. Kjørte faktisk i samme hull flere ganger tidligere før jeg fikk tatt forstillingskontroll. Da ble det ingen wobling, men bilen dro heller mot høyre. Så det har liksom kommet i senere tid.. Knallfin classic, nesten så jeg får lyst på en selv Foringene på panhardstaget var synderen på en (kremt) Patrol jeg har. Ikke var de spesielt slitt heller, men litt myke. Takk, Vegard. Har selv panhardstaget som hovedmistenkt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YMK Skrevet 28. mai 2017 Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg hadde polyforinger som var under ett år gamle, og ikke klarte jobben. I utgangspunktet ikke mye slakk, men tydeligvis nok til å godta wobbling. Enig med Lafte, skift til gummiforinger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2017 Jeg hadde polyforinger som var under ett år gamle, og ikke klarte jobben. I utgangspunktet ikke mye slakk, men tydeligvis nok til å godta wobbling. Enig med Lafte, skift til gummiforinger Kan kjøpe originalforingene jeg, om folk har dårlige erfaringer med poly. Er det de smalere radiusarmene til classic'n som gjør at poly ikke blir stivt nok? Har ikke opplevd annet en velstand med poly montert i D1, Defender og P38. Har gjort litt andre ting i dag og. Straks ferdig med ny øvre bakluke i alu som jeg har puslet med i litt over en mnd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2017 Kontrollerte foringene litt kjapt i dag på parkeringsplassen. Panhardstaget virker fint. Skulle gjerne ha sett/kjent etter bevegelse med en inne i bilen og ratter, men vanskelig når man er alene. De fremre foringene i radiusarmene virker faktisk for slakke sideveis, som om de har krympa. Opp og ned er det tight og fint, men altså slakke sideveis. Var vanskelig å nå de bakre foringene slik bilen stod parkert i dag. Mulig feilen ligger i radiusarmene da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 Foringer alene skal være elendige om de står for ristingen. Vanligvis utløses det av pokallager. Jeg ville tatt en runde på begge deler. Panhardstagforinger gir sporing og upresis styring, har ikke opplevd dem som utløsende på risting, men jeg kan ta feil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuscan Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Jeg er etterhvert på vei tilbake til gummiforinger på min Classic. Etter mange år med røde Polybush foringer ser jeg at jeg ønsker mykere oppheng. Skiftet foringene i panhard-staget i fjor og fikk mer presis styring. Wobblingen sitter nok lengre ut som Lasterolf nevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 5. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2017 Skulle nok vært av med noen pokal-shims i helga, men det passa seg liksom dårlig å bli grisete... Derfor ble det i stede tatt tak i noen andre forbedringer på reisen til ferdigstilt prosjekt Litt lydisolering inne i kupé skader ikke om man har tenkt å bruke bilen litt tenker jeg. Det er jo ikke noe som ikke er reversibelt om man tenker på fremtiden . Matter over girkassetunellen gjorde seg. Ble som ny bil faktisk! Må bare få lagt på et skikkelig teppesett nå! Kanskje tar jeg mot torpedoveggen også, vi får se. Litt moro å se hvordan det vil se ut med P38-hjulene. Kult! Men tror det må bli på en annen bil om jeg ville slippe unna med heving og evt kutting av skjermene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magnumresponse Skrevet 5. juni 2017 Del Skrevet 5. juni 2017 God investering å isolere litt, ser ut som fra fabrikk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.