Erik Iversen Skrevet 17. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2018 9 minutter siden, robertsoevik skrev: Bilder av Rabbit det der Ja, det er det, ja! Så kjent ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 9. november 2018 Del Skrevet 9. november 2018 Kul artikkel, @Erik Iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Takk, ja! Moro å få muligheten til sånt. må sette meg ned å lese resten av artikkelen når jeg får sjansen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Har den digitalt så du får rope om du vil ha den liggende i PDF. Send meg en pm så slenger jeg den over Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 2 timer siden, SiggenRRC skrev: Har den digitalt så du får rope om du vil ha den liggende i PDF. Send meg en pm så slenger jeg den over Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Lenge siden oppdatering her, men jeg har heller ikke hatt mye tid med bilen.. Hadde en flott tur i Selbu for noen helger siden. Flott turbil - men det går et par liter på mila for hver en slik småtur.. Har også investert i nytt komplett-anlegg fra Famous Four. Rustfritt sport. Måtte til slutt gjøre noe med den metalliske skrangelyden fra midtpotta som har vært et irritasjonsmoment i lang tid. Den gode V8-lyden har ikke vært der ved pådrag. Ellers har det ikke vært noe galt med det originale sportsanlegget fra Famous Four. Legger det på hylla til senere anledning. Kommer med ferdig monteringskit som gjør jobben ganske grei. Finlyd? Nei......ble det monstertruck! Etter en halv dag med skruing var det irriterende at første oppstart gav lyd til frieksos på alle åtte sylindere...... Hadde ikke mer tid den helga og bilen ble bare parkert. Etter litt målinger viser det seg at de gamle manifoldene faktisk er 4-5 mm tykkere enn de nye. Så boltene botna egentlig i toppene før pakningene ble strammet til.. Litt letta starta jeg med rep et par dager senere. Men nei-da... Jeg shimset ut boltene uten hell... Fortsatt stor utblåsing på 2-3 stk og liten lekkasje på 4-5 andre. Monstertrucken fremme i motorrommet har byttet plass med gressklipperen.. Nåja.. Så stod den vel ei ukes tid igjen før jeg hadde tid til å skru av alt igjen. For det er ikke enkel bolt-on/bolt-off dette. Det er for trangt til å få fingrene rundt de bakerste, nederste boltene og kun en liten fastnøkkel går på. Ikke gikk det an å få ut boltene før alt var løsna heller... Kappet ned boltene 5 mm og fant årsaken til problemet. De runde uthevingene som er ved alle utløpende er på enkelte faktisk høyere en det planede området og anleggsflaten på de nye manifoldene er faktisk så stor at pakningen ikke tetter da ingenting er plant. Jeg gikk over med sandpapir på alle 8 og alt ble tett! Bare fryd og gammen med skikkelig godlyd fra eksosen. Lekkasjene vises på pakningene. Utover dette så har jeg skiftet vindusheis på førerdøra. Den har vært skikkelig vrang i år. Gått litt ned og så kilt seg fast.. Her var det mer tydelig hva som var problemet. Kun 3 hele tenner igjen på giret, og resten ligger og sperrer mekanismen. Samtidig monterte jeg nye setebelter foran. Er disse skruene som holder bakplata originalløsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Har forresten også fått litt behandling på grinda. 2 strøk med Owatrol og 2 med Harmmerite skal nok gjøre at den holder. Lakken hadde flasset et par steder grunnet gnissing. Har hatt et par ting på taket som har ligget litt urolig på transporten ned til Elvedalen. Har også endelig fortsatt litt på trekassa som skal inn i bilen. Er nå sånn halvveis trekt opp og blir nok seende ganske slik ut. Koppholdere fra Disco 4, DAB+, USB og 12v uttak, voltmeter for begge batteriene, tre brytere og tre 52mm målere som skal inn. Litt står igjen før ferdig produkt. Men det begynner å ligne på noe nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Steike, her skal man følge med, for her skjer det masse bra. Bra at eksosen ble tett til slutt. Kjipt når det "står på". Ble det noe metallisk klang over lyden, eller bare grom murring? Hva gjelder skruene på ryggen som du spør om, så mener jeg og huske at det var slik på mine også. Grinda er veldig fin. Ta godt vare på den! Og midtkonsollen blir jo kanonfin. Og praktisk. Irriterte meg over at det ikke var noe sted til kaffen i vår. Og USB uttak gjør vårt dingzifiserte liv lettere, ergo bedre?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Nå er det bare grom brumming fra eksosen ja! Stikke på tomgang og litt grovere oppover. Ikke egentlig ekstremt høy. Synes det er stillere i kupeen med dette anlegget enn det originale. Det gav veldig mange metallyden. Er jo ikke akkurat rakarør heller dette anlegget. Sivilisert og fint. Får vel filma litt etter hvert tenker jeg. Boksen skal jeg bli fornøyd med når den er ferdig ja. Litt står igjen enda. Må få på noen sømmer og elektrisk før alt er bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 12. november 2018 Del Skrevet 12. november 2018 Blir ikke ekte RRC før du monterer askebeger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Askebegeret plukker jeg jo faktisk ut til fordel for denne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. november 2018 Forfatter Del Skrevet 12. november 2018 Simon har jobbet litt med klippene vi tok på vei ned til Elvedalen og avd øst sitt sensommertreff for en stund siden. Del 1 er turen nedover fra Trondheim, via Oppdal, Folldal, Rondane, Ringebu, Hersjøen og ankomst camp på Øvre Åstbru(Ringsakerfjellet) rundt midnatt. Verdt å se. Del 2 kommer snart. (Bare å unnskyld klein Brumunddøl som helst står bak kamera ) https://youtu.be/lGcksWSt9Zg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. november 2018 Forfatter Del Skrevet 21. november 2018 Del 2 er ute for dem som er interessert. Neste del kommer i helga! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stovika Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Dette var jo skikkelig trivelig ! Sitter og jobber og gløtter bort på filmen innimellom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Skikkelig fin film. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 23. november 2018 Forfatter Del Skrevet 23. november 2018 Takk, hyggelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 23. november 2018 Del Skrevet 23. november 2018 Steike bra Erik og Simon! Jeg relinket ut på RRMV nettverket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 du må ha mist 2,5 rør fra headers og bakover da vil du få bedre drag+mindre forbruk ,,,god jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 24. november 2018 Forfatter Del Skrevet 24. november 2018 10 timer siden, robertsoevik skrev: Steike bra Erik og Simon! Jeg relinket ut på RRMV nettverket. Takk! Må få flere treff på videoene. Tror del 3 blir bra! 52 minutter siden, svalbard skrev: du må ha mist 2,5 rør fra headers og bakover da vil du få bedre drag+mindre forbruk ,,,god jul Om dette er så tykt frem til headers er jeg ikke sikker på, men jeg merker tydelig forbedring på draget under 2000 rpm. Virker som jeg kan ligge på 1500 og fortsatt ha krefter. Tidligere var 2100 rpm grensen for fremdrift uten bånn gass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svalbard Skrevet 24. november 2018 Del Skrevet 24. november 2018 ja til fortere en bensin v8 bllir kvitt eksos jo bedre bunngrag og økonomi ser ut for meg at eksosen din er under 2 tommer ,jeg syns org dim er alt for tynn + vis du gidder lag dobbelt annlegg hele veien er en forferdelig strypping av motor der eksosen møttes fra headers,,, da skal du få merke stor forskjell bruk 2,5 fra headers og bakover +og kunn ei potte på hver side bak Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 Del 3. Altså fra sensommertreffet i Elvedalen i sommer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 Siste del! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 Det beste med de filmene er hvordan du faktisk bruker bilen din. En to dørs klassiker, som flere i Europa ville ha gitt meget gode penger for, for å sette den på lager/utstilling. Kan tenke meg at flere samlere i utlandet har fått pustebesvær når de ser videoene dine. Crayzy norwegian. Now we know what they are spenning all the oil money on. Restoring rrc and using them to go offroad. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 2. desember 2018 Del Skrevet 2. desember 2018 4 minutter siden, leiohel skrev: Det beste med de filmene er hvordan du faktisk bruker bilen din. En to dørs klassiker, som flere i Europa ville ha gitt meget gode penger for, for å sette den på lager/utstilling. Kan tenke meg at flere samlere i utlandet har fått pustebesvær når de ser videoene dine. Crayzy norwegian. Now we know what they are spenning all the oil money on. Restoring rrc and using them to go offroad. Leif ove Helt enig! Disse bilene har det best av å bli brukt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 2. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2018 1 time siden, leiohel skrev: Det beste med de filmene er hvordan du faktisk bruker bilen din. En to dørs klassiker, som flere i Europa ville ha gitt meget gode penger for, for å sette den på lager/utstilling. Kan tenke meg at flere samlere i utlandet har fått pustebesvær når de ser videoene dine. Crayzy norwegian. Now we know what they are spenning all the oil money on. Restoring rrc and using them to go offroad. Leif ove He, joda! Men det er akkurat det jeg har grubla over i lang tid før jeg bestemte meg for å bruke den på tur. Skulle jeg hatt en annen bil f.eks? Men hva da? Drømmer selvfølgelig om P38 igjen, evt. L322 på AT for et nydelig turbil med lett terrengkjøring. (slik som dette) Eller en 90" Puma på 18" Works-felger hadde jo vært drømmen! Det er slik - jeg ville faktisk ikke hatt Range Rover om jeg ikke skulle bruke den. Filmene gir et godt bilde av hvordan bilen bruktes - det er aldri 4000 rpm gjennom et gjørmehull eller særlig risiko for hverken paneler eller stikkakslinger. Tomgang og lavest mulig gir er jo moro, men gir ikke mye spenning på film. Bilen vaskes etter bruk, så dette er bare kos! Det nye eksosanlegget er forresten også en drøm! Må få det på film snart, men sliter med dagslys. Brukte bilen på jobb på lørdag som unnskyldning for at det var greit å jobbe en ekstra dag denne uka. Magisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.