davidbirger Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Slik jeg forstår dette Erik, så er vel dette jobb som ble gjort i fjor, eller er dette oppdateringer etter hver økt du har hatt nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Slik jeg forstår dette Erik, så er vel dette jobb som ble gjort i fjor, eller er dette oppdateringer etter hver økt du har hatt nå? Nei, dette er ikke oppdateringer fra hver økt jeg har hatt nå altså det er nok fysisk umulig å gjøre alt dette på så kort tid. Men dette er heller ikke fra i fjor, men fra sensommeren i år. Prøver å få dere med på hva jeg har gjort med bilen så langt, (er jo en del) før vi kommer til der jeg er i dag Og da vil jeg prøve å få til en update for hver økt i garasjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 har du brukt noe kitt i sveisesømmene? Og var det opprinnelig slik at Bahama Gold bilene ble lakkert i den fargen på alt eksteriøret, rammer og sparkeplate foran? Jeg mener nå at jeg ennå ikke har sett en der alt er lakkert i samme farge hele veien rundt!? Sort er vel vanlig brukt på innerskjerner etc...? Når det er sagt er det jo selvsagt fint at alt er i samme farge og, og slik jeg forstår deg, så er det kanskje ikke originalitet som står høyest på prioriteringslisten? Nei, har ikke brukt noe kitt i sømmene, bare karosserikitt mellom platene. tja, det kan jo hende at alt ikke er i sammen farge, det har jeg faktisk ikke tenkt på Ja jeg synes det er veldig pent med alt (det meste) i sammen farge. I tillegg blir motorrommet litt mørkt hvis innerskjermene er svarte, synes nå jeg, så da ble det gult! Nei, orginalitet er IKKE det viktigste for meg! Da hadde IKKE motoren blitt lakkert slik, og bilen hadde heller ikke fått pluss one inch hveing. Synes bare at den kler å være litt høyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stovika Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Imponerende fremdrift. Jeg har vel snart bruk ca 7-8 år på min, og ikke ferdig enda ! Har ikke sett denne linken før men dette er materiale til reality-show med direktesending hver dag !! Det var ikke før ut på 80-tallet at det ble brukt svart på karosseriet, innerskjermer etc, og det varte vel kun frem til ca 90. Tunellen og fotplata bak var som regel grå bortsett fra sånn ca de to første årene tror jeg. Endret 12. oktober 2012 av stovika Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 13. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2012 Kommer med en oppdatering til Dette er bilder fra jobbingen som ble gjort i slutten av august og tidlig i september. Jeg burde jo vært klarere på dette tidilgere, for å forvirre dere minst mulig, det beklager jeg. Fikk på et strøk svart maling på ramma etter lakkeringa. Ble noe penere da! stramma håndbrekk, og bytta et ledd på den bakre mellomakslingen før jeg monterte dem. monterte også ny starter monterte torpedovegg må si at motoren ser ganske liten ut der den sitter! Tar man bort dempertårnene er det plass til to til! et nytt ledd på styreakslingen pedaler monter... og ratt Girkassetunellen ble prøvemontert før jeg strammet til skruene til torpedoen. Ville forsikre meg om at alle hullen gikk overens Måtte også borre nye hull i venstre a-stolpe, siden denne var byttet av forrige eier, og hadde ingen skruehull . ny og gammel bremsesylinder montert! koselig med andre biler på gar'n også, Audien fikk sveiset venster, bakre hjulbue Ble godt å få på innerskjermene foran også! Godt å se at det blir en helhet av dette, begynner å ligne på bil igjen, etter ett og ett halvt år i deler. så begynte "helvette" fikk merket det meste når jeg tok det av for ett år siden, men det var ikke alt som hadde en adersse den gangen, så det er ikke alt som har det nå heller. planen er å "klippe" bort de uorginale løsningene men sikringer og reléer, for å så lage min egen løsning. Er ikke 100 % prosent sikker på det som sitter der nå. Hvilken grill skal jeg gå for? Synes nå den vertikale er finest jeg da De siste bildene er ifra slutten av september btw. Nærmer seg "nåtid" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ronny Jacobsen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Vi får vel en oppdatering til i dag?! Blir bra dette, og gå for original-grill du! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boysen Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hvilken grill skal jeg gå for? Synes nå den vertikale er finest jeg da Enig!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jevne Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Når arbeidet bildene stammer fra ble gjort er vel ikke så veldig nøye, det er uansett kjempe artig å se på progresjonen og det ville jo vært veldig kjedelig for oss om du kun hadde brukt bildene fra det som ble gjort i nåtid. Da hadde vi jo gått glipp av alt i starten. Det ser i allefall umåtelig bra ut, ser fram til å følge med videre i prossesen. Stå på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Vertikal grill:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Blir vertikal grill Nei fikk ikke tid til flere oppdateringer i går, Ronny! Men det blir kanskje to i dag! Bilder fra registerbytte noe av ledningene kommer på plass fikk vasket vekk mosen på vinduene... før jeg fikk montert dem Nesten da i hvert fall. Har ikke helt fått klemt inn sikringslistene som holder rutene på plass. Har kommet 3/4 rundt tror jeg. Har ikke prøvd så hardt heller da, ble litt lei og ukonsentrert etter hvert, og da klarte jeg så klart å lage ei megaripe i lakken. Best å ta kvelden da, og har ikke prøvd siden. Har jo så mye annet jeg kan gjøre Begge bilene i hver sin ende Girkassetunellen ble permanent montert. (tror jeg i hvert fall) poppet på naglemuttere og skrudde på, fikk også montert varmeapparat! dashboard!!! plukket fra hverandre denne boksen og rengjorde ikke montert, men ble pent skulle gjerne hatt et orginalratt da men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2012 Fra nå av kan dere ikke belage dere med flere oppdateringer daglig, for nå er jeg kommet til der jeg er i dag. Ble ikke lang tid i garasjen i dag, begynner å bli litt kaldt, men det er bare å bite tenna sammen Fikk loddet noen ledninger, men det var stortsett alt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. oktober 2012 Del Skrevet 14. oktober 2012 Flott prosjekt. Husk fett på boltene i naglemutterne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Noen som har forslag til navn på bilen? Sliter litt med å skille bilene fra hverandre når jeg forklarer til venner og slik. (har jo to stykk) Tidligere har jeg bare brukt "Rover'n," og det gjør jeg fortsatt, på begge bilene, haha Mange som blir forvirra. Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Roveren og Roverto?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JCP Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Rangen og Rovern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
davidbirger Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Røvern og Rovern, alt ettersom hvilken av disse som er donorbil til hvem? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 18. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2012 Her var det mange gode forslag det liker jeg, tusen takk! Alle skal tas i betrakning. Veldig god idé, Davidbirger! 1980-modellen ble jo kjøpt for å være delebil, men det har vist seg at den er i alt for god stand til å bli plukket fra hverander. Den er 97 % rustfri Tror kanskje jeg skal starte en tråd på den og, siden det nok er der skruinga kommer til å skje utover vinteren. Jeg har veldig lyst til å få en RR på veien snart, og den er egentlig ikke så langt unna. Men noe jobb er det jo selfølgelig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 20. oktober 2012 Del Skrevet 20. oktober 2012 Du mååååå jo ikke ha navn på bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 21. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2012 Du mååååå jo ikke ha navn på bilen? haha, nei må jo ikke det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 30. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2012 Det har blitt veldig lite tid i garasjen de siste to ukene! Stort sett skole, lekser og jobb som stjeler tiden. Den lille tiden jeg har hatt i garasjen er blitt brukt på delebilen da jeg har fundert fælt på hvorfor jeg mister oljetrykk på tomgang ved driftsvarm motor :/ Og ikke har har varme i varmeapparatet, bare kaldluft. Kjølesystemet er blitt behandlet med radiatorrens til ingen nytte. Sliter også med at motoren blir veldig varm! Det er jo forstålig siden jeg ikke har noen kjølevifte og at radiatoren kanskje er så-som-så. Men jeg kjører uten termostat i håp om at det hjelper. Vet ikke hvor lang tid en forgassermotor begynner på å bli "for varm" jeg? Har liten erfaring med RR som faktisk starter og går. Etter ca. 3-4 min er den driftsvarm, (uten termostat) hvor jeg mister oljetrykket ved tomgang. Ved litt høyere turtall kommer trykket tilbake, og etter 5-6 minutter er motoren så nærme rødstreken at jeg ikke lenger tør fortsette. Etter jeg kjøpte bilen tok jeg av bunnpanna og skrapte bor et par cm tykt lag med slam. Slammen hadde vel en konsitens på likhet med halvvåt leire. Forrige uke fikk jeg anbefalt å helle motorrens i oljen, for å kjør i ti min før jeg byttet olje og filter. Dette ble gjort i høy optimisme, men til ingen nytte. Alt var fremdeles det samme. Det som er rart er at jeg ikke hører noen "tikking" når trykket er borte. Blir det ikke tikking med hydrauliske løftere? Det har også skjedd at motoren har stoppa ved driftstemp. Løfterne som ikke får olje? Ser også et eller flere problem i fargen og mengden på eksoen. Tror den kanskje har en noe hvitere farge enn normalt. Den ryker normalt (lite) når motoren er kald, men jo varmere motoren blir jo mer røyk kommer det bak. Det blir ganske så mye til slutt. Mener også at det lukter noe bensin av eksosen også.. Snakka med en god kamerat som er bilmekanikerlærling. Det var visstnok en på jobben hans som hadde litt peiling på RRC. Han tippet at det kanskje kunne være sprekk i blokka. Ikke vet jeg. Har heller ingen øyeblikkelige planer om å ta den fra hverandre for å finne det ut. Er jo bare en delebil. Men hva tror dere? Er godt klar over at det finnes flere flinke bilkyndige her inne! Bare å komme med tips og innspill om det er noen som har! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 Om du ikke får varmluft inn i bilen og motoren blir fort varm vil jeg tippe vannpumpa.. Når du mister oljetrykk... kommer rødlampa på eller et det måleren i dash. som viser lite? min måler gjør det samme viser lite trykk på tomgang på varm motor og oppførte seg likedan på forrige motor. Om det lukter bensin og den ryker er blandingen for rik, den får for mye,, kan også være flotørventilen i en av forgasserene som henger, se inn i forgasseren under stemplet om det kommer synlig mye/mere en i den andre.. om det ser greit ut juster ned nåla i forgasseren.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 Har vurdert vannpumpa jeg og, men tenkte kanskje at det og kunne vær noen av kjølekanalene var tette siden bilen har stått ganske lenge. Men jeg vet ikke hvorvidt det er vanlig at kanalene tetter seg ingen etter at en bil stått rolig og ustartet noen år. Når det gjelder oljetrykket så fungerer ikke måleren i dashen. Den står på null når motoren går, fungere altså ikke. Ved tenning på vet jeg at jeg har sett den stå på maks, men det er lenge siden sist. Når jeg starter går den tilbake til null. Hadde også funksjon i ojletempen en perioden, men ikke nå lenger... Ja, det er rødlampa som lyser på tomgang ved varm motor, trykket er så dårlig. Jeg har forsåvidt lagt merke til at stempelet i venstre forgasser går for lett opp og ned... ingen motstand i det. Har fylt på med litt forgasserolje og da virker alt bra, helt til jeg starter den igjen. Da går det like lett. Lekkasje? Stempelet i høyre forgasser har en fin og gjevn motstand. Stemmer nok med for fet blanding ja. Kan se på gasserne under neste oppstart. Det blir nok om en god stund da en av frostpluggene har løsnet under en litt for kald natt. Var desverre litt for sein med å tappe av kjølevannet før vinteren. :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenneth Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Oljetrykk som forsvinner ved varm motor,, kan det være veldig feil olje?? eller sliten oljepumpe.. Sjekk membran om den er hel i forgasseren, om du ikke vet når dem var byttet sist... bytt... om oljen forsvinner kan det være en liten O ring nedi dær som ikke tetter. men sjekk no membran først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 9. november 2012 Forfatter Del Skrevet 9. november 2012 Har riktig olje så regner med at det oljepumpa, men er noe redd for at det også kan være store lagerklaringer som også skaper problemet, har ikke peiling på hvor langt bilen har gått! Vet at det er mange v8'ere som sliter med oljetrykket. Men er det bare oljepumpa som tar skylden for dette? Aka, bare den som trengs byttest?! Motoren er ikke realvant for meg helt enda, velger heller å sette det lille jeg har av tid til "hovedprosjektet." Så tar jeg delebilen etter det. Membarenene vil også bli sjekket. Tusen takk for gode råd! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
valvolainen Skrevet 17. november 2012 Del Skrevet 17. november 2012 (endret) Litt grønn på rover v8, men er oljepumpen av en slik type som krever at lokket tetter på 'drivhjulene' (impeller på kjølevannspråk) så kan det forklare manglende oljetrykk på tomgang, og jeg vil og tippe at trykket er lavere enn normalt ellers også, det er bare på tomgang det synes godt. Hvis motoren blir unaturlig varm vil oljen bli unaturlig tynn, og da blir små klaringer i oljepumpa plutselig som låvedører. For å finne ut om det er kjølevannspumpa eller tett blokk kan du sette hageslangen på motoren å la den stå til, se hva som skjer. flyter vannet fint gjennom vet du at det er lite samarbeidsvillighet fra kjølevannspumpen sin side. Husk bare å ta vare på kjølevesken og få den på igjen før kvelden. Det er tross alt ikke tropenetter lenger. Igjen, ukjent med disse motorene, men 3-5 minutter fra kald til veldig varm er utrolig lite. Endret 17. november 2012 av valvolainen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.