Erik Iversen Skrevet 26. oktober 2020 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2020 9 timer siden, gautes skrev: Treningsrommet oppå garasjen er vel bare en unnskyldning for å gå og skru mer. Det er vel mest et salgsargument for å få med den bedre halvdelen på laget her. Nå er vi jo så heldige å ha turområde rett bak husveggen og 17kilometeren (skiløypa) bokstavelig talt rett over gårdsplassen. Så mye muligheter for aktivitet. 2 minutter siden, lafterolf skrev: Smør trelim eller maling i endene for å unngå sprekking. Legges med margsiden i været. Om ikke vil de slå seg/kromme seg veldig mye. Takk, Rolf! Da skal jeg få på noe på endene! Å snu på de der de ligger nå blir nok vanskelig. Kjekt å ha løfter for jobben da vi holdt på i sommer. Jeg tipper den øverste biten der veier 150kg+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 26. oktober 2020 Del Skrevet 26. oktober 2020 En side i gangen så snur du de lett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 8. november 2020 Forfatter Del Skrevet 8. november 2020 Ikke Classic, men helt klart Range Rover-relatert! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 8. november 2020 Del Skrevet 8. november 2020 Gratulerer med ny bil. Ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 15. november 2020 Forfatter Del Skrevet 15. november 2020 Del 2 her.! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Filmene deres er altså så ålreite. Fint å slå i hjel litt tid med en god kopp kaffe til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rangeroverp38 Skrevet 16. november 2020 Del Skrevet 16. november 2020 Må si meg enig i det. De er veldige bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 16. november 2020 Forfatter Del Skrevet 16. november 2020 Takk for hyggelige kommentarer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 22. november 2020 Forfatter Del Skrevet 22. november 2020 Ny del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 Flott i Ringsakerfjellet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 29. november 2020 Del Skrevet 29. november 2020 Dere imponerer atter en gang. Nesten så jeg får lyst til å sponse litt drivstoff. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 29. november 2020 Forfatter Del Skrevet 29. november 2020 Det taes hjertelig imot, @gautes Forbruket var riktignok ikke krise på denne turen. Endte på 1,2 l/mila etter litt fjellklatring og lavseriekjøring på Oppdal. Hvis ikke hadde jeg nok smitta på 1.1 Classic'n skal få drivstoffbesparende tiltak på nyåret og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 25. desember 2020 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2020 God jul! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 25. desember 2020 Del Skrevet 25. desember 2020 Vakkert, god jul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 30. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2021 Første gang innom forumet på vel en måned nå.. Fått oppdatert meg på en del, men dessverre lite å melde fra min side. Mye snø og kulde setter Land Rover hobby litt på pause, mens skiturer og andre aktiviteter slipper til! Classic'n ble som kjent parkert ut i snøen med julepynt på, og siden har den stått. Mye snøfall og 15 til 20 kuldegrader siden nyttår gjør at jeg ikke helt kommer i gang på den. Hadde håpt å begynne på litt pkk arbeid, men det får heller vente. Måtte måke av panser og tak i varmeperioden vi hadde for et par uker siden hvor vi nesten fikk varmegrader. Så plutselig ikke hjulene under skjermene lenger.... nå har den kommet seg igjen! L322'n har fungert som den skulle, sånn ca i hvert fall. Forbruket av v8 er jo noe høyt ved 20 minus og småkjøring... noen høydemeter opp til huset er det jo også... men kan unnskylde meg med at den gamle P38'n hadde vært dobbelt så ille. I tillegg dukker det opp feilkode på varmeelementet i o2 sensorene, så har vel litt og hente der når de skiftes. Også har en oljelekkasje på motor meldt seg samme med kulda... Men det jeg plages mest med er varmen inne i bilen. Det har vært rett og slett dårlige greier... I romjula var vi på telttur ved Røros, hvor det etter 4 timer kjøring hjemover, ikke hadde blitt spesielt varmt i bilen. Nå ble den jo kjøpt med en kjent feil: Klimapanelet bak blåser kun kaldluft. Og da mener jeg kaldluft! Så når den bakre vifta spytter ut -20 grader blir det vanskelig å holde tempen oppe foran naturlig nok. Håpte ikke at det skulle bli et slikt problem for meg ettersom forrige eier kunne la det være i så mange år, men klima er kanskje avgjørende... Denne uka ble den altså reparert.! Reagerte på at flappen som steppermotoren beveger gikk underlig lett, så jeg gikk inn med et kamera. Fant ut at armen var av.... noe som endte med veldig mye demontering, kapping og kos... Etter sporene på staget å dømme ser det ikke ut som armen har vært på i det hele tatt! Og det er en type sikring som gjør det umulig for den å falle av før resten er i demonteringsfase. Så jeg spør meg om den har vært slik siden fabrikken.... Heldigvis 3 grader i garasjen, (som også er under utbedring) for jobben tok tid.. ute var det 20 grader kaldere.... Nå gjenstår det en feilkode på aux water pump circuit, så håper jeg å få liv i webastoen og ikke minst litt mer sirkulasjon i varmeapparstregisteret. Varmen som er der nå er ikke ekstrem-varm... I tillegg har den fått seg nye sommer- og vinterhjul i størrelsen 265/60R18. Synes det ble veldig kledelig! i tillegg er den ikke lenger trafikkfarlig å kjøre på snøføre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Bra bilpark nå altså. Er jo nesten en trøst for oss andre med elendig varme i LR i disse tider. Dunjakke er jo eneste fornuftige i min def. Skulle jo tru at V8'ern skulle produsere litt varme som også kunne fordeles inn i kupeen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 31. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2021 V8'ern produserer varme så det synger vet du. Driftsvarm etter 2 km nedoverbakke. Men det sitter nå dessverre 2 stengeventiler inn til varmeapparatetregisteret + ei sirkumasjonspumpe, så varmen kommer rett og slett ikke fram.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jasswass Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Høres ut dom det er håp da ja. Driftsvarm i nedoverbakke i det hele tatt er noe en defendersjåfør bare drømmer om...kjørte ned fra skitur oppi Vangsåsen i ettermiddag og det var bare såvidt lunk å kjenne ved parkering nede på Ridabu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 31. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2021 Høres kjent ut det. Har vært OneTen passasjer i 15 år... Den gamle defenderen min var alltid god og varm med Ebern på. Men gjennomtrekk i sidevind over fjellene ned fra Trondheim var det alltid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 14. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2021 Dagens video med classic'n i fokus! Mesteparten av dette ble filmet på julaften og bildene ligger jo allerede lenger oppe i tråden. Men fint tilbakeblikk. Moro med lyden fra V8! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2021 Det ble 1400 km på L322'n forrige helg og 700 på Sporten. Endelig er siste flyttelass unnagjort og fruen er også kommet i hus. Virkelig forskjell på klima der borte og der. Bildene tatt nesten innen 24 timer av hverandre. Classic'n fikk seg også en liten runde i dag. Litt hjelp av et par kjørebruer så fant vi veien ut av snøen. Glemte visst sentersperra, men det gikk jo bra.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 28. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2021 Ny søndag, ny video! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 7. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2021 Del 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 20. mars 2021 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2021 Koselig å holde på i kjøkkenet en lørdag morgen når gårdsplassen ser slik ut! Snøsmeltinga er i gang også - det er hyggelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 17. april 2021 Forfatter Del Skrevet 17. april 2021 Prøver meg på en litt større oppdatering. Lenge siden noe har blitt skrevet her, men noe har blitt gjort på bilene. Baksetene ble tatt ut av L322'n i forb. flyttelasset i februar. De ble tilbakemontert i påsken, men før de kom på plass ble teppet i bilen godt renset og behandlet, samt full lærbehandling og rens av setene. Ganske mye enklere å komme til overalt når de førstes var ut. Samtidig fikk jeg tatt læret i sideputene bak, dørtrekk, dashbord. Det gjenstår enda setene foran og midtkonsollen, men det er nok av dager å ta av! Samtidig ble piggdekkene plukket av og litt grovere sommerdekk satt på! Kanskje litt tidlig(?), for vi har vel hatt 3-4 dager med snø etter det. Siste var bare for noen dager hvor det kom 20 cm.... Sommerfelgene fikk seg en litt gråaktig farge med gummilakk. Har enda ikke helt bestemt meg om de burde være svarte istedenfor - så derfor er ikke senterkoppene enda montert. Jeg tenker dette blir bra. Litt mer praktisk å ha en tung Land Rover som ikke glir overalt i gresset så fort den ser en bakke og noen regndråper. Classic'n har fått seg litt pleie. Justert tenning med strobelampe etter boka og en reell prøvetur, men jeg ble ikke fornøyd. Slet med spytting og hosting ved høyt turtall. Så den ble stilt etter øret og motoren går som en drøm! Den fikk også tilbake sommerskoa og vinsjen ble testkjørt før bilen fikk hjelpe til å ta ned 10 trær her på tomta. Greit å ha en smal bil som kan snike seg gjennom busker og over stubber uten problemer. Det var lørdagen forrige uke. Og på søndag tok vi turen til svigermor og fortsatte der. Classic'n fungerte som trekkvogn rundt husveggen, men fikk slippe det tunge lasset over høgda på turen hjem. Målet med turen var rett og slett en gjennomkjøring før PKK og bremsetest for å fjerne rust på skivene foran og bak. Utrolig moro å kjøre skikkelig Range Rover! Selvfølgelig finnes det vel ikke ei tomt her i bergveggen som er flat...så vi fikk testet tyngdepunktet på taket føler jeg. Spesielt med henger bakpå må man være forsiktig! L322 og D4 tar av seg de tunge lassene i høyserie langs veien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.