ibell Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Seem to remember reading somewhere that older vehicles, pre1960? don't need EU control. Am I right? Cheers, Iain Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune Kleven Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Spot on! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Magic! Cheers.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ole jacob Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Imortant to notice that 1960-models are subject to PKK, 1959ers and downwards are not.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Okay, mate, thanks for that. It's a '56 so we're safe......or it will be. Right now it's a rusty chassis, rusty bulkhead, and a pile of bodywork! No engine, no gearbox, no steering, no brakes, etc.etc.etc.......but if we don't need an EU, it's roadworthy:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helge Skou Dale Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Hvis det er lenge siden skiltene satt på kan det hende at du får beskjed om å vise bilen på tilsynet før du får dem utlevert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
austbø109 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 do you need a s1 gearbox? i got one, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 (endret) Austbø109: It's going to be a first car/offroader for my daughter, she's 14 now. She'll be helping me rebuild it. To keep it cheap, since she's supposed to be paying for it (!) we'll probably put a series111 engine and box into it, also s111brakes, clutch and steering. But thanks for the offer..... Helge, once it's built, it'll be worth showing to them! Endret 9. september 2012 av ibell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siglis Skrevet 15. september 2012 Del Skrevet 15. september 2012 Ian, har du kjøpt den 86'n som står og forfaller bortafor Flesland? Den med flott patina? Om ikke håper jeg noen andre forbarmer seg over den..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 16. september 2012 Forfatter Del Skrevet 16. september 2012 Hello mate! No, the one I got was lying in a field on the way to Os....where is the one your talking about? Give me GPS coordinates for it, I want to go look! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 16. september 2012 Del Skrevet 16. september 2012 Den bilen skal dere bare ligge langt unna... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Oh? Why? Tell all..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 No... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 17. september 2012 Forfatter Del Skrevet 17. september 2012 Awwww go on...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 17. september 2012 Del Skrevet 17. september 2012 Some cars DO NOT suit a modern upgrade. If you try you will end up with only arms. (I will take care of your fingers...) But a -56 wreck is okay to modify in my book,that is. You better let Sara start a topic here so we can help her when she gets into trouble. Give my best wishes to the young mechanic. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 18. september 2012 Forfatter Del Skrevet 18. september 2012 (endret) Hi Gaute! (and everyone else )All we have at the moment is a rusty but usable chassis, very rusty but usable bulkhead, and bodywork. All of which needs work....plan is to put an S3 engine, S2 gearbox and transfer case, S3 steering and pedal box into it. Probably put S3 brakes on it as well, so I can fit dual-circuit brakes and make it a bit safer......It'll still look like a Series 1, but it'll be easier to drive and maintain. Chassis needs new rear cross-member, bulkhead outriggers, and fuel tank outrigger. All easy. S1 seats and interior. Galvanise the chassis and bulkhead once the welding is done. We'll keep it simple, and true to the spirit, at least, of an old S1, but with more modern brakes and engine. No, I'm not putting in a V8 Anyone have problems with any of this? I've signed Sara up for a forum account, we'll start a new thread in 'projects' soon..... Edited to add.....it's a 1954 model, same as me Endret 18. september 2012 av ibell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 18. september 2012 Del Skrevet 18. september 2012 S 1 med V8; and nitro off course..... lykke til med prosjekt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 19. september 2012 Del Skrevet 19. september 2012 Here.....Nice series one... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ibell Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Ah...... Now I know who 'county' is.....I hate nicknames....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
county Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 He he... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.