Gå til innhold

min nye Defender


MrMe

Anbefalte innlegg

hei, ny på forumet men tenkte det var på tide å skrive noe her

handlet meg en 09 defender svx 90 soft top.

bilen var gått lite 37 000 og har kjørt den 3-4 tusen selv.

har vært mekaniker på LR selv nå i et år og fant ut jeg måte handle;)

skal på kurs i danmark i morgen (noen som ser ironien med å hole LR kurs i danmark?)

MEN etter min uflaks så går jo alltid noe galt. Lørdag morgen komer jeg ut å finner en olje damm under bilen, ser ut som simmerring rudnt veivaksel. non flere som har like god flaks som meg? :P konklusjon: ned på jobb og hente rikelig med olje og kjøre på. (var litt flaut på danskebåten når noen tyskere påpekte at bilen lekker olje, men ellers gjik det fint)

 

ps: noen med den puma motoren som har vært ute for samme type olje lekk? ser ut som det kommer fra veiv og blir kastet oppover av viften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk vakumpumpa før du peller bilen i molekyler

 

jo takk for tipset, kan se ut som det kan komme derifra og bare har rent nedover motoren når jeg har stoppet den. men tanken på å plukke bilen i småbiter frister jo litt det også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

Opplevde det samme med min Puma '09. Var vakuumpumpen som var synderen. Ser ofte mer dramatisk ut enn det faktisk er, siden oljen blir "slynget" rundt i motorrommet.

Noen som vet om det har vært noen tilbakekalling pga. dette? Kanskje du kan få byttet pumpe gratis? :-)

 

Mvh.

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for velkomsten :) og jo det er en morro bil... må bare finne en fin plass å få tatt bilder en dag, må se om det kan tørke litt i jordene så kan jeg ta no bilder i toppen der :P vakumpumpa ble bytta og lekasjen stoppet. det er ikke en kampanje på pumpa, bare en TSB så den blir ikke bytta før den eventuelt ryker( jeg kunne funnet det selv i systemet, men hva har man ikke forum til? :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...