Gå til innhold

Auto 2010.. nyåpning av butikk.


truls

Anbefalte innlegg

Burde stilt der, men de timer det dårlig 3 dager før konfirmasjon i heimen, og en vegg mangler kledning, sammen med at halve trappa er borte...

(trapp støpt helt inntil kledning og kledning helt inntil vindpapp/isolasjon er en dårlig kombinasjon for dem som ikke vil ha maur på kjøkkenet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke vi trenger å være der hele dagen.. jeg skal prøve å sette ut bilen min i løpet av formiddagen.. har kranvakt og ikke sikker på om jeg kommer meg i fra.. men det ordner seg nok... vi skulle hatt ned hengeren fra øvrebø.. noen som kan fikse det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Husker jeg ikke feil er det en "gammel" Opel forhandler som ble kjøpt opp for 3-4år siden av en familiebedrift som eier halvparten av bilforhandlerne her i Kristiansand. I tillegg til Opel har de hatt Saab og etterhvert Landrover som de mer eller mindre arvet fra sitt søsterfirma. Ikke rart de sliter litt med den porteføljen, håper de finner en grei løsning på dette.

 

Mange hyggelige folk som jobber der og min opplevelse av verksted, kundemottak og selgere har vært meget bra. De har til og med leid inn en Skotte med mange års LR erfaring for å avhjelpe på verkstedet

 

Edit: fra lokalavisen

 

KRISTIANSAND: Forretningen i Sørlandsparken har også solgt Saab og Landrover. Selskapet hadde 90 millioner kroner i omsetning i 2011, men fikk et underskudd på 2,6 millioner. Bokført egenkapital ved utgangen av 2011 var 1,5 millioner (sist tilgjengelige årsregnskap).

 

- Det er eierne selv som har gått til dette skritt og inngitt oppbud. Grunnen er at selskapet hadde mer gjeld enn aktiva, sier bostyrer og advokat Kai Knudsen.

 

Han opplyser at alle ansatte vil få fyldig informasjon på allmøte førstkommende mandag. Kvia Bil solgte Opel-virksomheten i Kristiansand til Harald Natvigs holdingselskap i april 2010, men ikke virksomhetene i Flekkefjord og Stavanger.

 

- Slik det ser ut nå, vil samtlige av de 27 ansatte i bedriften bli meddelt oppsigelse, opplyser Knudsen.

 

Sparebanken Sør er hovedkreditor, men det er flere kreditorer som har pant i boet, som omfatter varelageret, med brukte og nye biler, driftsløsøre og kundefordringer.

Endret av tdiThomas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd. Det var et par karer der som visste hva de gjorde!

De har hjulpet meg godt med min D3.

 

Da er det i grunn bare å gå over til annen bil da, for den prisingen de driver med på et annet verksted jeg har vært innom er ikke bra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

det kommer ny forhandler meeeeget snart... jeg begynte på LR fra begynnelsen i auto2010 og har jobbet med det frem til konkursen. Vi fikk inn en "master tec" fra skottland med 9års erfaring, ny forhandler på vei.. han har fått jobb igjenn der og jeg skal prate med verkstedet i morgen (vet ikke om det er offesielt enda så sier ikke noe mere enda) håper ikke alle har bytta bil på denne tiden, hade vært greit om jeg å kunne få fortsette på verkstedet og da kreves det jobb til 2 personer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare en liten oppdatering for di som holder til på sørlandet :D

Kia (motor sør) begynner med LR neste uke (tror det var neste uke) di har annsatt skotten og skal begynne med en mekaniker... så frem til di trenger flere mekanikere der så fikk jeg jobb på Mekkonomen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er Gumpen Gruppen.

Solide eiere med lang erfaring fra bil.

Konsernet har i følge hjemmesiden 280 ansatte fordelt på flere bilmerker og forretninger her sør, og 75 års fartstid innen bil.

Vil legge til at vi har hatt kjempe god erfaring med service og oppfølging i dette konsernet. Tror nok det kan bli bra :)

Endret av TLT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da bra. Og siden jeg tenker at det er MrMe som har skrudd på Discoen min, så kan jeg jo bruke både Mekkonomen og Kia:)

 

Espen

Lykke til og bra vi får en forhandler/verksted her på Sørlandet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...