Vidar S Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 De har spist for mye epler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Løfter denne tråden igjen da vil ha lysten begynner å bli stor. Hva er aktuelt på bruktmarkedet i dag av offroadere til grustouring? Kikker litt etter offroad i lavere prisklasser. KTM 640 adventure frister, men ikke alt for mange til salgs. Det bør være en sykkel som også tåler litt asfaltmil. BMW 650GS blir vel litt for mye Soft roader. Mulig Dakar utgaven er bedre egnet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 har en Transalp, litt tung for skikkelig offroad, men har så langt tålt alt. Mest asfalt men og i kjøreområde på Hommersåk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2015 Kan dette være noe? Yamaha XTZ 660 Tenere. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=56423353&searchclickthrough=true&listPos=29 Jeg synes disse med doble lykter ser veldig tøffe ut. Denne er litt dyr, men til gjengjeld gått (mistenkelig?) lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeBe Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Jeg hadde en XL i 86 og fikk vel rundt 30 for den da, så når folk snakker 25-30 idag må det jo være noe galt..... Jeg hadde også en Suzuki 610 TE som jeg kjørte 50 mil tur og retur for å kjøre tre dager i skog og blautmyrer nordover i Sverige. Trakk da den konklusjonen at på landevei var det for spartansk, og i skogen var det for tungt. 150-60 kilo halvveis nede i myra er ikke moro. Offroad på vei er flott med norsk veistandard og fartsgrenser, og da er vekt intet hinder. Det har blitt 1150 GS og 1150 Adventure som var fantastiske sykler. Men i skogen bruker jeg en Husaberg 400E på 110-115 kg. Den er utrolig fin og lett å håndtere og er det tyngste jeg ville dratt ut i virkelig terreng med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Ikke galt når prisene stiger på enkelte ting,GeBe. Bare større etterspørsel enn før. Min Yamaha R5 350 og Suzuki 370 steg godt i pris de årene jeg hadde dem. Henholdsvis 3 og 5 gangeren. Begge kjøpt av noen som hadde lett lenge etter akkurat den sykkelen. Hadde ikke planer om å selge,men når kjøper får tak i deg og mumler sånne priser er det vanskelig å si nei. Siste Defenderene kommer til å koste mer brukt enn ny,hvis de holdes godt. Bombastisk skrevet,men det tror jeg på. Kjører fortsatt Africa Twin og har ikke tenkt å selge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Kjøpte -88 Honda XL i -99 og den kosta 35000,- då. Det var ingen upris den gongen. Ser dei ligg litt under det i dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Kan dette være noe? Yamaha XTZ 660 Tenere. http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=56423353&searchclickthrough=true&listPos=29 Jeg synes disse med doble lykter ser veldig tøffe ut. Denne er litt dyr, men til gjengjeld gått (mistenkelig?) lite. Prisen er helt på trynet. Man burde finne en som er 10 år nyere til den prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Prisen er helt på trynet. Man burde finne en som er 10 år nyere til den prisen. Denne er vel prisa etter km-stand og øvrig tilstand. Synest ikkje det var så vilt, og om eg var ute etter denne modellen ville eg nok vurdert det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 11. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2015 Prisen er helt på trynet. Man burde finne en som er 10 år nyere til den prisen. Jeg er enig med både deg og Gaute. Men det med pris på MC er interessant for tiden. Avgiftene har i 2015 gått ned på nye MC. Og det ganske mye. De med mest hk. kommer best ut av det. En Yamaha R-1 koster i år 240 000kr. Den skulle kostet 60-70 000 med med de gamle avgiftene. Det er stor prisnedgang. (Den er forøvrig blitt 1:1, altså i hk pr kilo,.... ca 200 hk på 200 kilo.) En BMW R1200GS/GSA har gått ned 40 000 fra i fjor. Osv osv. Og dette må nødvendigvis få følger for bruktprisene også. Men slik jeg ser bruktprisene nå, er ikke bruktmarkedet justert etter prisnedgangen på nye sykler. Så jeg tror det er lurt å vente litt til det skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henning Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Synes omtrent alle offroadere koster 30000 når de har blitt et visst antall år. Fx Yamaha XT koster det samme om den er 15 eller 25 år gammel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peik Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 (endret) Kurven fra 30.000 til 25.000 er ekstremt slak. Blir den gammel nok blir den samlerobjekt, og prisen stiger igjen. Honda Dominator skal vel være gode greier. http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=56359223&engine_volume_to=750&price_to=35000&category=7&sort=0&engine_volume_from=500&ref=fas Endret 16. mars 2015 av Peik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dan-Ove Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Har en 1989 Honda Dominator 650 om det skulle være av interesse.... Lett å bygge om til ønsket spec. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Jeg skal innrømmet at jakten på en Yamaha XT eller Honda XL tok litt av. Det ble mye lesning, og jeg fikk lyst på både Aprilia Caponord og Pegaso, Synes vel at Cagiva Navigator er den peneste av alle "høye" MC'er som er laget (den med Suzuki TL1000 motor), mens Grand Canyon med Ducati motor også er lekker. Så er det BMW da. Gode sykler, jeg var en gang småforelsket i en 1150 Adventure. Den snakket til meg, noe jeg ikke føler at verken GS1200 eller GSA1200 gjør. Men det skulle ende annerledes. Jeg hadde råd, og tanken på noe nytt (hvertfall nesten) med helt moderne komponenter og ikke minst elektronikk, valgte jeg et merke jeg ikke kjenner til i det hele tatt. Den 8.mai, på dagen 70 år etter at "den forrige" østerrikeren kapitulerte og dro pakket sitt ut av Norge, skrev jeg kontrakt på en 2013 KTM 1190 Adventure. Full av elektronikk og komponenter fra øverste hylle på bremser og fjæring. Med sine 150 hk og relativt lave vekt, er det et beist av en MC, med ytelser nesten i R-klassen. Men man sitter høyt, og har fremdeles den gode oversikten, og den kan faktisk brukes i ulendt terreng. Gå på youtube og skriv "Chris Birch 1190 Adventure" og se!. Man kan spørre seg hvorfor jeg ikke valgte BMW istedet, men det var ingen 1150 Adventure til salgs da jeg ville handle. Og KTM er mer moro. Mindre vekt og mere hk. Så langt er jeg veldig fornøyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Gratulerer. Har R-varianten selv med større hjul og manuell justering av fjæring, storfornøyd. Fantastisk moro på løsgrusen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Gratulerer så mye, jeg må innrømme at jeg har ønsket meg varianten til Truls her siden den kom. Fine sykler, i mellomtiden får jeg skru på det gamle XT tenere 83-89 bygget mitt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 R-utgaven er kjempetøff. Med større hjul er den hvassere utenfor asfalten. Den vanlige er litt lettere å få med seg rundt skarpe svinger når den begynner å gå virkelig fort. fort. Og den vanlige har all justering av fjæring og kjøreprogrammer fra styret. Det er klikketiklikk og så er man i vei. KTM er forøvrig helt i tet når det kommer til elektronikk og sikkerhet. Jeg valgte den vanlige utgaven fordi jeg er "akkurat høy nok" for den. PS Jeg kjøpte en billig XT også. En 1990 Tenere (den med doble runde lykter) for å ha noe å pusse opp over tid. Det er og blir en klassiker blant offroadere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Har aldri hatt KTM, trur ikkje eg har køyrt ein eingong. Derimot har eg alltid likt dei godt og har hatt småhemmelege draumar om å eige ein. Spesielt disse Dakar-modellane, 950 Adventure og slikt. Ténéré er og ein ganske kul sykkel. Har meir enn ein gong sett på annonser og tenkt "hmmmmm......?" Dei kan og bli utgongspunkt for temmeleg stilige bygg. Skal du ha original sykkel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 8. november 2015 Forfatter Del Skrevet 8. november 2015 Skal du ha original sykkel? XT'en var noe jeg kjøpte billig med diverse mangler. Og jeg vil ha den original, hvertfall først. Så får man se etterhvert. Da får jeg bli kjent med den slik den var tenkt fra fabrikken, Og det er jo greit å vite hva ingeniørene der har tenkt. Jeg har samme tanken angående bil. Da jeg kjøpte min P38 fikk jeg samme dag et meget godt tilbud på å chippe den. Veldig fristende, men først ville jeg kjøre den slik "den var tenkt å være." Nå, etter 2 år, er jeg mer moden for litt mer hester i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Vikin Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trond C Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Flott sykkel den KTM´en du har fått deg AreM. Den Yamahaen du nevnte i et innlegg i mars klikket jeg inn på, den har skistativ Klart praktisk for den som bor i Hemsedal eller noe sånt og ikke har noe i mote tohjuling på snø. Ellers er jeg også der nå at jeg kunne tenke meg en helt eller ganske så ny sykkel. Jeg blir seksti om ett år og noen måneder og det blir kanskje mer sannsynlig å trappe ned på motorsykkelkjøring enn opp etter som årene går hvis jeg ikke gjør noe, så jeg sier til meg selv: gå for den, du fortjener det, gjør det mens du kan Her er den jeg nesten har bestilt. Det nærmeste jeg kom til ny versjon av gammelbokser uten karosseri eller annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Min. Må skifte girkasse nå, så den står for øyeblikket. Tanken er å bygge om til El.start så den blir litt mere brukervennlig . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Den var verkeleg tøff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 På tur i dag, XL'n og æ . Kanskje æ har glemt å informer om at æ kjøpt ein sånn ein i sommer? Uansett. kose mæ vældi med den her. Hadd dein me te Gråtassmuseet i sommer og henta'n fra "sommerbeitet" i oktober. Nå fungere den som "sesongforlenger" her i Halden. Træng æ forresten skriv at det e XL som gjelder. I tilfelle dokk lure, har fremdeles CB 550 F SS'en og Beemer'n også. Ønske aill ein kveill hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 8. november 2015 Del Skrevet 8. november 2015 Kan bare være enig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.