smejan Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 Jeg har kikket på Triumph Tiger (selv om vi akkurat har anskaffet en Triumph Trophy 1200), og synes de ser veldig bra ut. Og med tresylindret motor har de også en veldig smooth og fin gange. De skal levere motorer til Moto2 fra 2019, og erstatter dermed Honda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 39 minutter siden, 101 skrev: ....1980 PE400 enduro, den var en klassiker men var baade kjapp og lett. Ein slik hadde iallfall eg vore henrykt over å få tak i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 6. juli 2017 Del Skrevet 6. juli 2017 (endret) 40 minutter siden, 101 skrev: Endret 6. juli 2017 av radovan Dobbelpost Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 18. august 2019 Forfatter Del Skrevet 18. august 2019 (endret) Vel, nå har jeg endt opp med denne også. Er det noen her som har erfaring med en slik? Veldig få i Norge, så jeg måtte bare slå til. Edit: Jeg må vel redigere inn at dette er 900ie utgaven, altså den største og med elektronisk innsprøytning. Endret 18. august 2019 av AreM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 18. august 2019 Del Skrevet 18. august 2019 1 time siden, AreM skrev: Vel, nå har jeg endt opp med denne også. Er det noen her som har erfaring med en slik? Veldig få i Norge, så jeg måtte bare slå til. Edit: Jeg må vel redigere inn at dette er 900ie utgaven, altså den største og med elektronisk innsprøytning. Utrolig tøff! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 19. august 2019 Del Skrevet 19. august 2019 Ingen erfaring, men ganske misunneleg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 19. august 2019 Forfatter Del Skrevet 19. august 2019 Men har ikke du en grom BMW R100GS? Det er jo drømmen til mange og en legende i Paris-Dakar løpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 16 timer siden, AreM skrev: Men har ikke du en grom BMW R100GS? Det er jo drømmen til mange og en legende i Paris-Dakar løpet. Jaudå, den er her, den. Men om den er så grom... Og så kan ein jo sjå litt på andre, sjølv om ein er gift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 20. august 2019 Del Skrevet 20. august 2019 Anbefaler denne siden http://www.rallye-tenere.net/ Der kan du lese og se på bilder i mange timer fra tiden da -Dakar- faktisk gikk fra Paris til Dakar og hvorfor Yamaha XT 500/600 ble til kongen av enduro. Det er på tysk, men det går likevel. Du finner alle de store fra åttitallet Yamaha XT, Honda XL og BMW GS. Anbefales.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 21. august 2019 Del Skrevet 21. august 2019 (endret) Det er noko med stuket på desse ørkensyklane som er drittøft. Aberet er sjølvsagt at produksjonsmodellane i butikken er kjedelegare og gjerne for tunge til at det passar i steinura eller på sætrevegen her heime. Endret 21. august 2019 av radovan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 22. august 2019 Forfatter Del Skrevet 22. august 2019 (endret) På 20.8.2019 den 14.33, Brage skrev: Anbefaler denne siden http://www.rallye-tenere.net/ Du finner alle de store fra åttitallet Yamaha XT, Honda XL og BMW GS. Anbefales.. Jeg finner bare Yamaha på den siden?? En av de store, i tillegg til de du nevner var jo Cagiva Elefant. Med to seire, mange høye plasseringer, og mye dramatikk (kræsjet to km fra mål etter å ha ledet, osv...) var de absolutt med på å gjøre Paris Dakar spennende. De gjorde hvertfall klart for verden at Ducati 900 var en pålitelig motor. (Cagiva eide Ducati på den tiden) Og enig mer Erling, det er noe med stuket på disse ørkenracerne. Mulig det blir veldig eksotisk for oss nordboere, og derfor tiltrekkende. Men nedi Europa er slike sykler meget ettertraktet. Honda Africa Twin 650 (kun laget i 1988 og 1989) har egne treff nedi Europa, samme med Cagiva Elefant. Og sikkert mange flere. I Frankrike, Tyskland, Italia og Spania sitter folk og ser på Rally Paris Dakar på samme måte som vi ser på VM på ski. De kan "alt" om Paris-Dakar syklene. Endret 22. august 2019 av AreM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Oi, her ble jeg "tvunget" til å google midt på lyse arbeidsdagen. Disse er jo bare alvorlig drittøffe. Tror det var av denne grunnen...murringen av hvordan en ørkenracer skulle se ut, som var en av årsakene til at en KTM990 adv ble innkjøpt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
qcnr Skrevet 22. august 2019 Del Skrevet 22. august 2019 Synes denne er fin :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Kjøpte forresten en XRV 750 Africa Twin 1990 modell i sommer. Så da ser det slik ut her: NSU 250 1951, Honda CB 550F SS 1976, Honda XL 250 S 1981, Honda CBX 750 Four 1988(86), XRV 750 1990, BMW K 1200 RS 2002 og Honda Zoomer 2010. CBX’en har æ gitt til yngste sønnen. Han har modifisert sin Yamaha XV 250, blitt en artig sykkel det også. Ønsker alle en fin kveld hilsen Henry Arnfinn Endret 26. september 2019 av Elvehundre Feil årsmodell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Var en tur på Isle of Man og rakk litt over 100 mil på sykkel. Prøvde litt ymse sykler da min gamle er sliten (170 000 km). Men er blitt for? bortskjemt med min Africa Twin XRV 750 R07 etter 18 år. Bærer sin alder og skjønnhetsfeil med verdighet og har den flotteste fargekomboen ifølge synsere. Fant ut at den får bli og heller bli påkostet endel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Planen er å få min XRV mest mulig original. Det blir lakkering, etter masse forarbeid med skadede plastdeler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Snart kan dere kjøpe 2020 modellen at Africa Twin. Da blir den 1100cc og får 101hk. En økning på 7 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Og tyngre vil jeg tro med alle sikkerhetssystemer , gadgets og medfølgende gremlins etterhvert. Nok med ytelse på min gamle. Sikkert halvparten av hestene på beite til enhver tid også. Her er det jeg som kjører og den er grei å fikse uten PC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 27. september 2019 Forfatter Del Skrevet 27. september 2019 (endret) Tror ikke det blir mer gadgets på denne enn den forrige, så vekten blir vel stort sett uforandret. Men det har jo skjedd ting med MC og vekt også. En gammel Africa Twin har en tørrvekt på 207/209 kg og har 58/60 Hk. En moderne (2013 modell) KTM 1190 Aventure har tørrvekt på 211kg og 150 Hk. Pluss at den har alle gadgets du trenger og vel så det. Men fikses ikke uten PC, der har du et poeng, hehe. Min 1190 Adventure er nå solgt grunnet lite bruk. Litt vemodig å se den forlate tomta her, men det er ikke synd på meg, jeg skal kjøre Cagiva Elefant Lucky Explorer 900 i.e. istedet. Den har en tørrvekt på ca 15 kg mindre enn en Africa Twin, og 12-15 Hk mer. (Ducati 900 motor, 73 Hk) Med et par unntak har jeg vel kommet frem til at de kuleste store offroaderne har sine røtter i Rally Paris Dakar på 80- og 90-tallet. Og jeg er fremdeles på utkikk etter en Africa Twin RD03 (650cc fra 1988-1989, ) Endret 27. september 2019 av AreM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 (endret) Endret 27. september 2019 av Brage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Den tiltalte meg , Brage. Mulig fruen ikke like rypeplassering der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brage Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Er vell mest for en denne ja..Har foreløpig tatt bort de bakre fothvilerne uansett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AreM Skrevet 27. september 2019 Forfatter Del Skrevet 27. september 2019 Den var meget...karslig. Sjeldent tøff den der. Ser ut som den mener alvor. Gauloises, er det franske sigaretter eller noe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Are Martin skrev: «Og jeg er fremdeles på utkikk etter en Africa Twin RD03 (650cc fra 1988-1989, )« Enig, nydelig sykkel. Kompis i Sverige har en slik. ønske aill ein fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) 15 timer siden, AreM skrev: Den var meget...karslig. Sjeldent tøff den der. Ser ut som den mener alvor. Gauloises, er det franske sigaretter eller noe? Mener jeg drev og inhalerte noen slike i `94 da jeg var gått tom for rullings i Normandie. Sykkelen med Lucky Strike er også artig. Kunne godt tenkt med sykkel sponset av Løiten (akevitt). Bare sånn på pur f mot røyk og alkoholreklameforbudet. Endret 28. september 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.