Gå til innhold

Takgrind for Disco og Defender i Polen


Ice

Anbefalte innlegg

Ja, men for¨å ikke bli skyldig moms i hjemlandet må de fylle ut et eksportpapir, og det er noe drass.

Jeg kjøpte tre sett med dekk hos et firma i Arvika. For å å slippe en masse krumspring med å ta inn partier, valgte jeg å importere dem på lovlig vis.

Firmaet fylte ut eksportpapirene, jeg tredde dem gjennom luka på tollen når jeg kom til Ørje hvor de straks kom i retur med beskjed å gå gjennom speditør.

Hos speditøren måtte jeg registrere mitt firma, som jeg ikke har, men det har kona, så det løste seg. Så ble det betaling til speditøren, etterpå momsen hos tollen.

Alt helt legalt uten bekymringer for å bli tatt for et eller annet. Ettersom momsen er lik i Sverige og Norge ble prisen helt lik til syvende og sist. Det som kostet var altså speditøren.

 

Får håpe det polske firmaet kan fylle ut slike papirer. Det vil jeg tro de kan for de selger antagelig en del til sine naboer i øst, og der er det papirmølle.

 

...er litt småinterressert i takgrind jeg også blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei , jeg har søkt etter en Tkgrind lenger sieden til jeg har lest dette her . Jeg har skaffet 2 til meg og en kumpis og hadde likevel mulighet til hjelpe noen her med transport også . Men desverre har min acount først i går blit godkjent so at jeg hadde ingen mulighet til si fra .

Hvis dene milughet å hente den i Svinisund er en legal alternative kann jeg i alle fall hjelpe med transporten der til .

Hilsen D.

her er min :)http://www.bilder-upload.eu/show.php?file=81a436-1348423238.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette ble en fin historie :-)

Discomanic tilbyder seg å frakte grid fra Tyskland til Norge for meg. Jeg bestilte grind og betaler fra Marec i Polen som sende den til svigermoren til discomanic i Tyskland. Da discomanic var villsvinjakt i November tok han meg grinda til meg. Passer perfekt på min D1, stige ble det også :-)

 

Han sa han kunne ta med med til andre også på neste tur.

 

PS idag har jeg virkelig fått brukt bilen. Tømmerhogst i skauen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK:-)

så ble ikke noe fellesbestilling hvis jeg da skjønner deg riktig:-)?

 

hva kom den på levert hos deg?

 

Jeg har innmari lyst på modell E til min Disco2 - har taktelt og lenge kikket etter en god løsning..

 

og skjønner vel på denne tråden at det er en del av dere som har grublet og sjekket ut litt...

 

Modell E altså den som går ned og følger taket i forkant, fungerer den med takrails, eller blir det konflikt??

Endret av luftetur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bagażnik o platformie obniżonej w przedniej części. Wymaga zdemontowania oryginalnych relingów dachowych. Posiada uchwyty do montowania podłogi i lamp roboczych z tyłu. Występuje w wersji z religami bocznymi w tylnej części (foto 3,4,5) lub bez (foto 1,2). Waga ok. 35 kg.

 

Ved hjelp av google oversetter fant jeg ut at jeg måtte fjerne de originale railsene...

ingen dum tanke i og for seg... men er jo jobb det og.. noen som har erfaring med det?

 

Jeg har akkurat lakkert taket grunnet steinsprut i front... og dumt å lakke ennå en gang nå med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne nettopp jeg også. Kunne godt tenke meg en skikkelig takgrinn til disco 2 og prisen er ikke noe å si på. Valges kvaler er pype A eller E med fjerning av rails. Type E med sidekanter (som vises på et bilde) er nok den peneste, men det blir kanskje vanskelig å få på taklys. Synes bilen blir litt ekstra stilig med noen skikkelig lys på taket.

 

Hvis noen går i gang med fellesbestilling er jeg med.

 

Leif Ove

Endret av leiohel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Hvis det er noen som er interesert i en takgrind er det bare tar kontakt med meg !! Neste gang jeg skal til Tyskland er i Februar eller Mars .

Jeg hjelpe gjerne med dette !

Hilsen Discomanic

 

ps. takk for hyggelig prat Thomas og Luftetur ! :)

Endret av Discomanic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


×
×
  • Opprett ny...