Gå til innhold

Herriot, aka Dyrlegen


arez

Anbefalte innlegg

Hadde vært artig å se den i aksjon nå som du snart er ferdig. Er du å kjører noe på Helgelandsmoen med RORK lengre (så ikke ut som de hadde noe kjøring der for tiden)?

 

 

Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært artig å se den i aksjon nå som du snart er ferdig. Er du å kjører noe på Helgelandsmoen med RORK lengre (så ikke ut som de hadde noe kjøring der for tiden)?

 

 

Sorry, postet i feil tråd. Var ment for kong_zuki Endret av motom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle ta en kikk på vindusheisen på høyre fordør, mens jeg venter på mer blikk til gulvet bak. Sagt som gjort. Dørtrekk ble avmontert osv.

 

DSC_0002_zps8ohilyky.jpg

 

DSC_0003_zpsr2bb8fxl.jpg

 

Fant feilen... B)

 

Ny hevemekanisme er bestilt, så da går man og venter litt igjen.... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hevemekanisme mottatt og montert. Under prøvekjøring av vindusheis kom jeg borti knappen for vindusheisen for høyre bakdør. Da røk den også. Gudskjelov hadde jeg en fungerende mekanisme liggende slik at jeg fikk reparert bakdøren også. Så nå har jeg fire fungerende vindusheiser igjen så lenge det varer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, ja engelske biler og strøm kan også by på morsomheter. Vel, vel. Nå blir det rustreparasjoner av gulv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man endelig i gang med rusten. Dette har jeg gledet meg til lenge. ;)

 

Begynt å pusle sammen plåt, men det lyser grønt på ymse steder allikevel. Må få tak i litt tynnplate og knekke til noen biter i forkant, bakkant og på siden bak hjulhuset for at det skal bli bra.

DSC_0015_zpsew7ww3cx.jpg

 

DSC_0016_zpsfvnvd9rp.jpg

 

DSC_0017_zpsasbwgd1a.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var Biltemas knekkedingz innhandlet og testet.

DSC_0024_zps3yye0d9k.jpg

 

Profiler foran mot fotbrønn bak.

DSC_0023_zpserjd7zak.jpg

 

Profiler mot bakdør. Denne syns jeg var trælete å få til. Små avstander mellom knekkene gjorde til en liten utfordring å få det pent. Ble sådär som svensken sier.

DSC_0025_zpswovm5ugn.jpg

 

Passer inn og punkter litt.

DSC_0030_zpsoyxkaghk.jpg

DSC_0031_zpsqfnikvly.jpg

DSC_0032_zpsl9xxwwhn.jpg

 

Forøvrig har jeg feid over ramma bak slik at den skal få seg ei Owatrolrunde før jeg legger på lokket.

Skifter bremseslanger også samtidig. Lettvindt når man har aksess fra oven. B)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Owatrolerer og styrer. Etterhvert tenkte jeg å legge linoljebasert rustbeskyttelse i skjøtene og varme litt forsiktig i håp om at det trekker inn i mellom platene og blir der en stund.

Plateknekkeren syns jeg fungerte greit. For en amatørsmed som meg blir det bra nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er nok en god idè å tynne oljen litt for bedre penetrering. Når det gjelder knekkeverktøy har jeg ikke sett Julas variant. Magefølelsen sier at den sannsynligvis er bedre enn BT sin. :)

Har du mulighet til å sjekke og sammenligne begge så hadde vært moro å ta del i dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å nærme seg sluttmontering. Alle deler har fått en runde med owatrol og arcanol med litt owatrol i. Taktisk lurt å bruke brunt.... Da ser man ikke rusten som dukker opp igjen. :wacko:

Blir ett strøk med svart på toppen igjen så da blir det pent igjen.

 

20140921_172722_zpsymzxoeod.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste delene som skal på plass.

20140924_063230_zpsu3ibkmey.jpg

 

Begynner å se enden på dette prosjektet nå.

Hadde tenkt å plukke av a-framen for å skifte foringer, men jeg tror jeg drøyer den.

Tar heller med bilen på jobben så jeg får tilgang til bedre verktøy pluss lift før jeg kaster meg over det prosjektet. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste delene som skal på plass.

20140924_063230_zpsu3ibkmey.jpg

 

Begynner å se enden på dette prosjektet nå.

Hadde tenkt å plukke av a-framen for å skifte foringer, men jeg tror jeg drøyer den.

Tar heller med bilen på jobben så jeg får tilgang til bedre verktøy pluss lift før jeg kaster meg over det prosjektet. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom, hyttevisninger og annet tull som furien har dratt meg med på har jeg fått gjort litt med Herriot i helgen.

 

Siste tverrbjelkene har blitt sveist på plass.

20140926_191513_zpswxy65hvf.jpg

 

Blitt montert nye "brake snakes" og luftet bremser.

20140926_191524_zpsswplvuts.jpg

 

Gulvplaten ble lagt på plass og nesten sveiset ferdig i går. Lyset ble borte for meg før jeg rakk å bli ferdig.

20140928_191848_zpsxqipxdrq.jpg

 

Nå er det noen få sveisepunkter, litt maling av flatene ved innsveising, rustbehandling og montering av interiør, så er det klart for EU-kontroll igjen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig sveist og malt/rustbehandlet.

20141001_170834_zpsmupcakrb.jpg

 

Så står det igjen litt kitting og jeg tenkte bruke popnagler mellom gulvplate og tverrbjelker istedet for å sveise.

 

Oppdaget også at støtdemperne bak har blitt redusert til sykkelpumper. Da må det bli noe nytt. Heller mot TerraFirma +5" og nye øvre demperfester. Greit å oppgradere litt når man likevel må bytte. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...