Gå til innhold

Serie-Carawagon anyone?


robertsoevik

Anbefalte innlegg

Jeg har liggende en bøyle og festerør som trekkes ut bak på bilen.

Den er tydeligvis beregnet på å trekke over en duk slik at det blir et slags

baktelt e.l. til en eller annen versjon av Carawagon.

Orginale sidevinduer har jeg også liggende.

Det ville ikke forbause meg nå om Robert har kunnskap om dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto jeg noe nå? Beklager hvis de var ment for Robert, det fikk jeg ikke med meg.

 

Jeg har tak med originale vinduer, men mangler bøylen/stengene bak. Om du skal selge Gaute så hadde det vært stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@le.

Det er bare en buet bøyle tversover bakerst på to lange rør.

De rørene går inni to mye kortere som er festet i endeplata på taket og i forkant.

Har du noe moro å bytte med?

Robert.

De vinduene er dine,kostnadsfritt,og du vet hvorfor.

Når vil du ha dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Akkurat en slik Carawagon (hvit) hadde jeg, mulig jeg solgte den i -90. Eller var det i -89? :mellow:

 

Har angret på dette salget mang en gang, men dengang hadde jeg små barn og dårlig økonomi. Og Carawagon var det jo mulig å få litt penger for. Den ble solgt til Bergensområdet, har snakket med han som kjøpte og han visste ikke hvor bilen var blitt av. Han hadde solgt den etter noen år. Husker han monterte inn dieselmotor.

 

Finnes en Carawagon til her i Norge, originalt med V8. Vet hvem som eier den, det gjør kanskje noen av dere også.

 

Plata bak forsetene er bare kappet ned slik at den er litt lavere.

 

Jeg har forresten fjernet denne plata på mange korte LR opp gjennom tidene. Det er jo litt bedre plass for seteryggen på en lang LR.

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@: @le:

Har du et bilde/forklaring/beskrivelse på hvordan bakveggen (bak forsetene) er kuttet/forsterket på disse?

 

Jeg har kun tak og sidevegger, så jeg vet ikke så mye mer. Jeg kjenner til han som jeg byttet tak med, så jeg kan kanskje få sett i bilen hans om det er et sterk ønske.

 

@le.

Det er bare en buet bøyle tversover bakerst på to lange rør.

De rørene går inni to mye kortere som er festet i endeplata på taket og i forkant.

Har du noe moro å bytte med?

 

De korte som er festet i endeplata på taket har jeg, se bilde:

05122009069.jpg

 

 

Noe moro... ehhh...penger? Leskende drikke? En strålingsmåling? :)

 

 

Hei

 

Akkurat en slik Carawagon (hvit) hadde jeg, mulig jeg solgte den i -90. Eller var det i -89? :mellow:

 

Har angret på dette salget mang en gang, men dengang hadde jeg små barn og dårlig økonomi. Og Carawagon var det jo mulig å få litt penger for. Den ble solgt til Bergensområdet, har snakket med han som kjøpte og han visste ikke hvor bilen var blitt av. Han hadde solgt den etter noen år. Husker han monterte inn dieselmotor.

 

Taket mitt kommer fra en hvit 1960-modell med Perkins. Den går i Søgne nå. Innredningen er borte, og taket fikk jeg reddet før alt "leamikket" på taket ble røsket bort, som eieren sa... Han bruker bilen som arbeidsbil når han hogger ved.

Det ser ut som bilen har vært på ekspedisjon til Afrika, det var noen klistremerker på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen preferanser? Skal den være bereist?

 

Jeg skal til Oslo i oktober, men det blir kanskje litt lenge til... Om ikke jeg finner noen som skal den veien, så kan jeg ta en tur selv. Kan bøylene ligge i et par uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Atle

 

Da er det meget mulig at taket du har kommer fra bilen jeg hadde. Den Carawagon var fra England, de kolliderte her i Norge på en ferietur. Og bilen ble nok bygd opp på en ramme fra 1960, jeg hadde en slik stående ^_^ . Skal sjekke notatene mine ved en dag, må bare finne dem igjen først.

 

Første LightWeight som ble godkjent i Norge var forresten en bil jeg fikk tak i etter en kollisjon i forbindelse med en militærøvelse. Jeg solgte "halvfabrikatet" videre sommeren-87 eller sommeren-86.

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Endret av Elvehundre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør vi signere alt og alle LRting før vi kvitter oss med dem?

Jeg har en prosjekt-80 fra -51,Kjell Gudims Servicesenter, som var aller første jeg skrudde på.

Foreløpig husker jeg ikke hva jeg gjorde.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg var en god ide :)

 

Jeg fant et gammelt utgått pass i ei hylle i taket, men husker ikke navnet i det. Jeg har akkurat flyttet, så jeg vet heller ikke hvor passet er nå for tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gaute

 

Neida, du trenger ikke sette signatur på alle kjøretøyene :D .

 

For meg er det bare litt morsomt at jeg "har hatt en finger med i spillet" på de første registreringene av litt mer spesielle LR i Norge, var bare det jeg kom til å tenke på.

 

Norges første 101 Forward Control ble også registrert med min assistanse, når jeg nå tenker etter. Det var tidlig på 90-tallet, om ikke sent på 80-tallet. Solgt tilbake til England etterpå, ettersom avgiftene ble så høye slik at eier hadde vanskelig med å beholde bilen.

 

Og jeg brukte vel ca 2 år på å få godkjent den 1959 109'ern for han fyren som hadde skiftet ramme i England da ramma hans knakk i England. Han hadde fått en med spiralfjærer på verkstedet i England og tenkte ikke noe på dette før han ble stoppet i rullende kontroll. Etter masse kontakt med norske myndigheter ble bilen godkjent uten at han måtte betale avgiftskravet på over 100 tusen som han først fikk tilsendt.

 

Nå er jeg derimot blitt en "gammel mann" og har sluttet å engasjere meg i godkjenning av spesielle kjøretøy ;) . Har en plan om å få ferdig de prosjektene jeg har startet med, føler at jeg er i godt driv. Passer på å ikke bli for fristet av nye tilbud som dukker opp til stadighet.

 

Nå skal jeg ikke forstyrre denne tråden mere ^_^ .

 

Ha en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

 

PS! Den Carawagon ble bygd på ramme fra 1960, sjekket dette nå. Har navnet på han jeg kjøpte den norske 109'ern fra, reg.nr, rammenummer og hvem jeg solgte bilen til. Han i Bergen som jeg solgte Carawagon til (den 16.06.1990) kjøpte forresten en 88 i år som han fikk godkjent PKK på i sommer ^_^ (og det var også masse unødvendig informasjon :P ). DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 17.8.2012 den 16.56, Elvehundre skrev:

 

 

 

 

PS! Den Carawagon ble bygd på ramme fra 1960, sjekket dette nå. Har navnet på han jeg kjøpte den norske 109'ern fra, reg.nr, rammenummer og hvem jeg solgte bilen til. Han i Bergen som jeg solgte Carawagon til (den 16.06.1990) kjøpte forresten en 88 i år som han fikk godkjent PKK på i sommer ^_^ (og det var også masse unødvendig informasjon :P ). DS

 

 

 

Nå er den her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...