robertsoevik Skrevet 13. august 2012 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) Carawagon til slags i England http://www.ebay.co.u...006%26rk%3D3%26 (ebay item number: 200804784324) edit: prøver å paste inn ebay bilde Endret 13. august 2012 av robertsoevik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Jeg har liggende en bøyle og festerør som trekkes ut bak på bilen. Den er tydeligvis beregnet på å trekke over en duk slik at det blir et slags baktelt e.l. til en eller annen versjon av Carawagon. Orginale sidevinduer har jeg også liggende. Det ville ikke forbause meg nå om Robert har kunnskap om dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Ai Gaute! Jeg har et slik tak, og mangler disse bøylene! Vil du selge dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robertsoevik Skrevet 14. august 2012 Forfatter Del Skrevet 14. august 2012 Orginale sidevinduer har jeg også liggende. ... Jeg har nok å ta tak i, så jeg er ikke i kø på de her, så go-ahead if so @le! Gaute: businessen oppe og går på nyåret? Sender deg en pm om ikke lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Misforsto jeg noe nå? Beklager hvis de var ment for Robert, det fikk jeg ikke med meg. Jeg har tak med originale vinduer, men mangler bøylen/stengene bak. Om du skal selge Gaute så hadde det vært stas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fosen Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 @: @le: Har du et bilde/forklaring/beskrivelse på hvordan bakveggen (bak forsetene) er kuttet/forsterket på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 @le. Det er bare en buet bøyle tversover bakerst på to lange rør. De rørene går inni to mye kortere som er festet i endeplata på taket og i forkant. Har du noe moro å bytte med? Robert. De vinduene er dine,kostnadsfritt,og du vet hvorfor. Når vil du ha dem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 14. august 2012 Del Skrevet 14. august 2012 Hei Akkurat en slik Carawagon (hvit) hadde jeg, mulig jeg solgte den i -90. Eller var det i -89? Har angret på dette salget mang en gang, men dengang hadde jeg små barn og dårlig økonomi. Og Carawagon var det jo mulig å få litt penger for. Den ble solgt til Bergensområdet, har snakket med han som kjøpte og han visste ikke hvor bilen var blitt av. Han hadde solgt den etter noen år. Husker han monterte inn dieselmotor. Finnes en Carawagon til her i Norge, originalt med V8. Vet hvem som eier den, det gjør kanskje noen av dere også. Plata bak forsetene er bare kappet ned slik at den er litt lavere. Jeg har forresten fjernet denne plata på mange korte LR opp gjennom tidene. Det er jo litt bedre plass for seteryggen på en lang LR. Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 @: @le: Har du et bilde/forklaring/beskrivelse på hvordan bakveggen (bak forsetene) er kuttet/forsterket på disse? Jeg har kun tak og sidevegger, så jeg vet ikke så mye mer. Jeg kjenner til han som jeg byttet tak med, så jeg kan kanskje få sett i bilen hans om det er et sterk ønske. @le. Det er bare en buet bøyle tversover bakerst på to lange rør. De rørene går inni to mye kortere som er festet i endeplata på taket og i forkant. Har du noe moro å bytte med? De korte som er festet i endeplata på taket har jeg, se bilde: Noe moro... ehhh...penger? Leskende drikke? En strålingsmåling? Hei Akkurat en slik Carawagon (hvit) hadde jeg, mulig jeg solgte den i -90. Eller var det i -89? Har angret på dette salget mang en gang, men dengang hadde jeg små barn og dårlig økonomi. Og Carawagon var det jo mulig å få litt penger for. Den ble solgt til Bergensområdet, har snakket med han som kjøpte og han visste ikke hvor bilen var blitt av. Han hadde solgt den etter noen år. Husker han monterte inn dieselmotor. Taket mitt kommer fra en hvit 1960-modell med Perkins. Den går i Søgne nå. Innredningen er borte, og taket fikk jeg reddet før alt "leamikket" på taket ble røsket bort, som eieren sa... Han bruker bilen som arbeidsbil når han hogger ved. Det ser ut som bilen har vært på ekspedisjon til Afrika, det var noen klistremerker på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Vi får gå for en av livets vannflasker. Hvordan skal vi ordne trsp/henting? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Noen preferanser? Skal den være bereist? Jeg skal til Oslo i oktober, men det blir kanskje litt lenge til... Om ikke jeg finner noen som skal den veien, så kan jeg ta en tur selv. Kan bøylene ligge i et par uker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 Jepp.Det går bra. Bereist eller ei,går bra. Har du en lokal en er det jo moro å prøve noe nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 15. august 2012 Del Skrevet 15. august 2012 (endret) Hei Atle Da er det meget mulig at taket du har kommer fra bilen jeg hadde. Den Carawagon var fra England, de kolliderte her i Norge på en ferietur. Og bilen ble nok bygd opp på en ramme fra 1960, jeg hadde en slik stående . Skal sjekke notatene mine ved en dag, må bare finne dem igjen først. Første LightWeight som ble godkjent i Norge var forresten en bil jeg fikk tak i etter en kollisjon i forbindelse med en militærøvelse. Jeg solgte "halvfabrikatet" videre sommeren-87 eller sommeren-86. Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn Endret 15. august 2012 av Elvehundre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det hadde jo vært gøy om det var det samme taket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Bør vi signere alt og alle LRting før vi kvitter oss med dem? Jeg har en prosjekt-80 fra -51,Kjell Gudims Servicesenter, som var aller første jeg skrudde på. Foreløpig husker jeg ikke hva jeg gjorde. Endret 16. august 2012 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@le Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Det syntes jeg var en god ide Jeg fant et gammelt utgått pass i ei hylle i taket, men husker ikke navnet i det. Jeg har akkurat flyttet, så jeg vet heller ikke hvor passet er nå for tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Hei Gaute Neida, du trenger ikke sette signatur på alle kjøretøyene . For meg er det bare litt morsomt at jeg "har hatt en finger med i spillet" på de første registreringene av litt mer spesielle LR i Norge, var bare det jeg kom til å tenke på. Norges første 101 Forward Control ble også registrert med min assistanse, når jeg nå tenker etter. Det var tidlig på 90-tallet, om ikke sent på 80-tallet. Solgt tilbake til England etterpå, ettersom avgiftene ble så høye slik at eier hadde vanskelig med å beholde bilen. Og jeg brukte vel ca 2 år på å få godkjent den 1959 109'ern for han fyren som hadde skiftet ramme i England da ramma hans knakk i England. Han hadde fått en med spiralfjærer på verkstedet i England og tenkte ikke noe på dette før han ble stoppet i rullende kontroll. Etter masse kontakt med norske myndigheter ble bilen godkjent uten at han måtte betale avgiftskravet på over 100 tusen som han først fikk tilsendt. Nå er jeg derimot blitt en "gammel mann" og har sluttet å engasjere meg i godkjenning av spesielle kjøretøy . Har en plan om å få ferdig de prosjektene jeg har startet med, føler at jeg er i godt driv. Passer på å ikke bli for fristet av nye tilbud som dukker opp til stadighet. Nå skal jeg ikke forstyrre denne tråden mere . Ha en fin dag hilsen Henry Arnfinn PS! Den Carawagon ble bygd på ramme fra 1960, sjekket dette nå. Har navnet på han jeg kjøpte den norske 109'ern fra, reg.nr, rammenummer og hvem jeg solgte bilen til. Han i Bergen som jeg solgte Carawagon til (den 16.06.1990) kjøpte forresten en 88 i år som han fikk godkjent PKK på i sommer (og det var også masse unødvendig informasjon ). DS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 15. juni 2019 Del Skrevet 15. juni 2019 På 17.8.2012 den 16.56, Elvehundre skrev: PS! Den Carawagon ble bygd på ramme fra 1960, sjekket dette nå. Har navnet på han jeg kjøpte den norske 109'ern fra, reg.nr, rammenummer og hvem jeg solgte bilen til. Han i Bergen som jeg solgte Carawagon til (den 16.06.1990) kjøpte forresten en 88 i år som han fikk godkjent PKK på i sommer (og det var også masse unødvendig informasjon ). DS Nå er den her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elvehundre Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Artig. Har du både bilen og taket? Lykke til, regner med du får til en fin bil ut av dette. Ønsker alle en fin dag hilsen Henry Arnfinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kameranerd Skrevet 21. juni 2019 Del Skrevet 21. juni 2019 Nei taket er borte, muligens et sted i Kristiansand Men jeg liker bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.